kjartanss Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 hei, skulle oppgradere fra gtx 760 (4gb) til gtx 970 igår, men da jeg koblet i skjermkortet virket det som skjermkortet ikke fikk kontakt noen vei. det slår seg på og alt det. måtte koble meg på hovedkortet for å se hva som var på skjermen. høres det ut som bios trenger oppdatering eller er det noen andre kjente feil det kan være? hovedkortet jeg har: https://www.komplett.no/product/749862 har aldri oppdatert kortet før, men det funket direkte da jeg oppgraderte til gtx 760. noen forslag? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Oppdater BIOS og forsøk igjen. http://www.msi.com/support/mb/B75MA-P45.html#down-bios Edit: Ser at siste BIOS er haug-gammal - ikke sikkert det hjelper. Har du sjekket graphics config i BIOS? Integrated Graphics Configuration Press <Enter> to enter the sub-menu. Initiate Graphic Adapter Choose which adapter you wish to make the primary option [iGD] Integrated Graphics Display [PEG] PCI-Express Graphics Device Forsøkt å sette PEG her? Endret 10. juli 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
kjartanss Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 gir oppdatering når jeg er kommet hjem fra jobb da Lenke til kommentar
kjartanss Skrevet 11. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2015 Alt funker bra nå Måtte bare oppdatere BIOS så fant den skjermkortet:) Takk for hjelp igjen:D Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Flott godt jobbet Gøy at en BIOS med datostempel ett år før release av skjermkortet ditt gir støtte. Ikke alt man skal forstå Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Flott godt jobbet Gøy at en BIOS med datostempel ett år før release av skjermkortet ditt gir støtte. Ikke alt man skal forstå Mitt hovedkort har BIOS fra november 2012, og kjører et Titan X helt fint Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Det er to tidligere bios oppdateringer med Description - Improved PCI-E display card compatibility. Det var andre som hadde problemer med å få gtx970/980 til å virke , bland annet Dell XPS 8700. Google på "Dell XPS 8700 gtx970 problem". Tok 3-4 måneder å få det fikset. Mener det hadde med at 970/980 kortet vga bios er uten eller med uefi støtte å gjøre og workaround for dette måtte gjøre i hovedkortets bios. Så det er ikke gitt at alt funker . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå