ThreePinkApples Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 -snip- Kikk på Panasonic sin 725 modell, den har alt utenom HDR støte, da må man opp på 800 versjonen som har nesten dobbel pris. har funnet to utmerkede Samsung TV'er som har alt på plass. JS9005 og JS8505. Jeg går antageligvis for 9005. Disse støtter både 10 og 12bit ved 4:2:2 og 60hz. I tillegg til HEVC støtte etc. etc. De har og en HDR støtte så vidt jeg så. Men om den faktisk er kompatibel med 4K Blu-ray sin HDR vet jeg ikke, men jeg antar det. Uansett ikke så viktig. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Spørsmålet er også når HDR blir aktuelt for folk flest. Så vidt jeg vet er 1080i det beste TV-sendingene man får i dag. Mange er i 720p, og noen til og med dårligere. Usikker på hvor stor forskjell det er på en TV med HDR og uten. Er iallfall super fornøyd med min X850c. Knallkjøp til 13k imo. Endret 21. august 2015 av Emils. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Spørsmålet er også når HDR blir aktuelt for folk flest. Så vidt jeg vet er 1080i det beste TV-sendingene man får i dag. Mange er i 720p, og noen til og med dårligere. Usikker på hvor stor forskjell det er på en TV med HDR og uten. Er iallfall super fornøyd med min X850c. Knallkjøp til 13k imo. HDR har ikke noe med oppløsning å gjøre. AtW Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Nei, det er jeg fullstendig klar over. Men for at TVen skal ha nytte av HDR, må ikke da TV-sendingene ha støtte for HDR, om du skjønner hva jeg mener? Endret 21. august 2015 av Emils. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Nei, det er jeg fullstendig klar over. Men for at TVen skal ha nytte av HDR, må ikke da TV-sendingene ha støtte for HDR, om du skjønner hva jeg mener? OK. Beklager da misforsto jeg deg, du tenkte at siden de er så trege med oppløsning vil de også være trege med HDR? Der er mulig, men det er jo også endel andre kilder, jeg har ikke hatt TV sendinger inn i hus på mange år. Endel andre leverer høyere teknisk kvalitet. AtW Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Vil tenke at 4K prioriteres før HDR evt. vil bli standard ja. Egentlig burde 1080p vært standard nå. Ikke mange TVer som selges i dag som er under 1080p. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hvis du skal se TV som i på 50-tallet, med antenne på taket som signalkilde, så får du neppe nytte av HDR med det første. Hvis du skal se TV som i på 80-tallet, med magnetbånd som signalkilde, så får du neppe nytte av HDR med det første. Hvis du skal se TV som i på 90 og 00-tallet, med parabolantenne på taket eller kabel-tv som signalkilde, så får du neppe nytte av HDR med det første. Hvis du skal se TV som i på 90 og 00-tallet, med roterende plater signalkilde, så får du neppe nytte av HDR med det første. Men hvis du derimot skal bruke skjermen som på 201x-tallet med PC som signalkilde kan du få bruk for HDR hvis skjermkort og drivere støtter det. Muligens også hvis du planlegger å kjøpe deg en Ultra HD Blyray-spiller i skjermens levetid. Tuner er i praksis bare en bakoverkompatibilitetsgreie. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Kan bekrefte at Samsung sine 3D briller funker på denne TVen. Fikk låne et par briller for å teste, og må si jeg er imponert. Iallfall er det stor forskjell på 3D på denne kontra min gamle TV. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Ser denne i 75" er på jubileums salg hos hifiklubben til 35K. kjenner jeg har veeeeeldig lyst på https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/uhd-tv-led-tv/sony-kd-75x8505cb-uhd-tv/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=alwayson&utm_content=SONYKD75X8505CB Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Sony bekreftet i dag at denne tven får Hdr støtte gjennom Software oppdatering senere i år 1 Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Det ser ut som x850c er blitt oppdatert til 4k @ 60Hz @ 4:4:4 is USA. Vet noen om det kommer det til å skje i Norge, evt. når? http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/sony/x850c Update: With the new firmware update PKG2.463.0010NAB, This TV now supports 4k @ 60Hz @ 4:4:4. To enable this, go to Settings - External Inputs - HDMI Signal Format - Enhanced (new). Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Hei, har noen kommentar til hvordan en Philips 55pus7150 står seg mot denne? https://www.dustinhome.no/product/5010881232/55pus7150-55-led-4k Vurderer denne Sony TV, men lurer litt på om prisforskjellen mellom de 2 er verdt det? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Jeg er kjempe fornøyd. Kjempe godt bilde og massevis av muligheter ifm. Android TV. Regner med at dette blir enda bedre med tiden. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Hei, ja det er nok ikke tvil i at Sony tv'n er bra, spørsmålet var om den forsvarer en prisforskjell på ett par tre tusenlapper i forhold til philips som også kjører Android og som nå endelig ser ut til å fått ut fingeren og fått fiksa noen problemer. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Utfra tidligere erfaringer med Philips og Android TV så virker det noe ustabilt og et sjansespill. Det blir en vurdering selvfølgelig fra din side. Jeg har ikke kjennskap til Philips TVen. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Ja det virket som de har hatt mye problemer med dette i 2014 og nå i 2015, så mye rusk i utviklingsdelen hos Philips. Det var ikke "bare bare" å putte android inn. Får åpne ei pils i kveld og gå i tenkeboksen litt til. Lenke til kommentar
Dr.Texter Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Funnet en tysk test som tester sony sin 55" (kantled) mot Samsung 55" JS9090 og Panasonic TX55CXW804: https://www.youtube.com/watch?v=29lyDPfP_R0 Sonyen er på venstre, Samsung i midten og Panasonic høyre. Spol til 29:50 for sortnivå, man ser der at SOnyen knuser de to andre. Det er jo mye lightbleed på samsungen. Noe på panasonicen også. Dette får meg til å tro at 65" sony med bak.led er det jeg må ha (4k i x serien), eventuelt 75" med bakled (fullhd i W serien). Spol også til 32:00. Der ser jo samsung 9000 serien crap ut...Panasonic ser jo grei ut der, men sonyen knuser de jo på sortnivå. 34:00 foalting black ser klarest ut på Sonyen også, men panasonicen er der uleselig. Jeg tror fargerommet i JS 9000 serien til samsung er noe høyere og den vil vel kanskje støtte HDR, men for meg kan jeg aldri leve med så mye lightbleed og så ujevne farger. Jeg hadde to samsunger før jeg gikk over til LG Oled og jeg hatet alltid lightbleeden. Jeg synes også Sonyen presterer best på 37:16 (jevnhet i fargen). Når i tillegg sonyen har lav inputlag og android, så er det egentlig for meg lett å begynne å ekskludere tver. hva med input-lag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg