Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Får million-erstatning etter å ha blitt oppringt av salgsrobot 152 ganger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Latterlige erstatninger som vanlig fra USA.

 

Er det så latterlig? Selskaper må straffes på en måte som gjør at det ihvertfall svir litt, problemet er at man gir alt til en enkelt person.

 

AtW

Er latterlig at en feil ringing koster rettferdiggjøres en sum på 12000kr, og at det i ettertid er så lett som å multiplisere dette med antall oppringning for å utgjør den totale dommen.

 

Selv om jeg er enig om at de fortjener mer enn en smekk, er det allikevel latterlig fra ett nøytralt synspunkt.

Lenke til kommentar

 

 

Latterlige erstatninger som vanlig fra USA.

 

Er det så latterlig? Selskaper må straffes på en måte som gjør at det ihvertfall svir litt, problemet er at man gir alt til en enkelt person.

 

AtW

Er latterlig at en feil ringing koster rettferdiggjøres en sum på 12000kr, og at det i ettertid er så lett som å multiplisere dette med antall oppringning for å utgjør den totale dommen.

 

Selv om jeg er enig om at de fortjener mer enn en smekk, er det allikevel latterlig fra ett nøytralt synspunkt.

 

 

Se på dette som en straff for bedriften, og ikke en belønning for denne enkeltperson, og at denne straffen skal representere hva bedriften gjør mot mange, ikke bare denne ene personen. Det er litt corny, men det er jo sånn de gjør det der borte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da burde de heller fått bøter.

 

Er vel sånn det er i Norge? Bedrift oppfører seg dårlig, så får de bot som går til staten i stedet for til privatpersoner. Og så er det et eget spørsmål om de står ansvarlig for erstatning til privatpersonen i tillegg, avhengig av om denne personen har lidt tap. Eller er jeg helt på jordet?

 

(Ikke ment som kommentar eller uenighet med deg L4r5)

Lenke til kommentar

Jeg blir stadig oppringt av slike automatiske maskiner. De ringer flere nummer samtidig og kobler opp den som svarer først. Så når du svarer er det ingen oppkobling. Det er mildt sagt jævlig irriterende og når jeg endelig får tak i dem forklarer jeg at jeg har reservert meg mot telefonsalg og ny oppringning vil føre til søksmål.

 

Det går et års tid så ringer de samme tilbake igjen. De lærer aldri og en erstattningsdom er det eneste som kan få slutt på dette tullet.

Telefonsalgburde være forbudt.

Lenke til kommentar

 

 

Latterlige erstatninger som vanlig fra USA.

 

Er det så latterlig? Selskaper må straffes på en måte som gjør at det ihvertfall svir litt, problemet er at man gir alt til en enkelt person.

 

AtW

Er latterlig at en feil ringing koster rettferdiggjøres en sum på 12000kr, og at det i ettertid er så lett som å multiplisere dette med antall oppringning for å utgjør den totale dommen.

 

Selv om jeg er enig om at de fortjener mer enn en smekk, er det allikevel latterlig fra ett nøytralt synspunkt.

 

Nei, det er ikke latterlig fra et nøytralt synspunkt. Det dreier seg her om et selskap som forvalter enorme summer og i ren og skjær latskap lar en robot ringe en privatperson gjentatte ganger etter at hun har sagt fra at hun ikke vil ha telefoner fra dem. Den eneste måten å få gigantene til å slutte med tullet er å ta fra dem det eneste de bryr seg om; penger.

Lenke til kommentar

Husker en historie fra et selskap jeg jobbet i.

Dettte var når faxmodemer var helt nytt.

 

Sette opp program for å faxe produkt katalog til kundelista virker smart.

Noe gikk galt og programmet begynte å sende lista til samme firma om og om igjen.

 

Offeret var et begravelses byrå. Problemet var at dette var både telefon fax og hjemme telefon, folk krepperer også utenfor arbeidstid og her ringte telefonen hele natta.

 

Begravelses agenten ble sint og begynte å fakse sin produktkattalog i retur.

Når de kom på jobb var gulvet forran faksen full av papir, Illustrerte lister av gravstener og kister :)

 

Programmet be avinstalert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

 

Latterlige erstatninger som vanlig fra USA.

 

Er det så latterlig? Selskaper må straffes på en måte som gjør at det ihvertfall svir litt, problemet er at man gir alt til en enkelt person.

 

AtW

Er latterlig at en feil ringing koster rettferdiggjøres en sum på 12000kr, og at det i ettertid er så lett som å multiplisere dette med antall oppringning for å utgjør den totale dommen.

 

Selv om jeg er enig om at de fortjener mer enn en smekk, er det allikevel latterlig fra ett nøytralt synspunkt.

Vet du hvordan disse ringesystemene fungerer? De er innstilt på akkurat det! Det er ikke en feil, men en bevisst handling fra selskapenes side! Jeg har jobbet for callsenter i mange år og vet nøyaktig hvordan ringesystemet er lagt opp. Erstatningssummen kan diskuteres men feil er det ikke!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...