Niklasp Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Bare i USA...Får million-erstatning etter å ha blitt oppringt av salgsrobot 152 ganger Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Latterlige erstatninger som vanlig fra USA. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Latterlige erstatninger som vanlig fra USA. Er det så latterlig? Selskaper må straffes på en måte som gjør at det ihvertfall svir litt, problemet er at man gir alt til en enkelt person. AtW 2 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Latterlige erstatninger som vanlig fra USA. Er det så latterlig? Selskaper må straffes på en måte som gjør at det ihvertfall svir litt, problemet er at man gir alt til en enkelt person. AtW Er latterlig at en feil ringing koster rettferdiggjøres en sum på 12000kr, og at det i ettertid er så lett som å multiplisere dette med antall oppringning for å utgjør den totale dommen. Selv om jeg er enig om at de fortjener mer enn en smekk, er det allikevel latterlig fra ett nøytralt synspunkt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 rimelig høy erstatning ja. En viktig faktor må jo være om dette er gjort bevist eller om det var en "bug" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Latterlige erstatninger som vanlig fra USA. Er det så latterlig? Selskaper må straffes på en måte som gjør at det ihvertfall svir litt, problemet er at man gir alt til en enkelt person. AtW Er latterlig at en feil ringing koster rettferdiggjøres en sum på 12000kr, og at det i ettertid er så lett som å multiplisere dette med antall oppringning for å utgjør den totale dommen. Selv om jeg er enig om at de fortjener mer enn en smekk, er det allikevel latterlig fra ett nøytralt synspunkt. Se på dette som en straff for bedriften, og ikke en belønning for denne enkeltperson, og at denne straffen skal representere hva bedriften gjør mot mange, ikke bare denne ene personen. Det er litt corny, men det er jo sånn de gjør det der borte. AtW Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Da burde de heller fått bøter. Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Da burde de heller fått bøter. Er vel sånn det er i Norge? Bedrift oppfører seg dårlig, så får de bot som går til staten i stedet for til privatpersoner. Og så er det et eget spørsmål om de står ansvarlig for erstatning til privatpersonen i tillegg, avhengig av om denne personen har lidt tap. Eller er jeg helt på jordet? (Ikke ment som kommentar eller uenighet med deg L4r5) Lenke til kommentar
rillto Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Jeg blir stadig oppringt av slike automatiske maskiner. De ringer flere nummer samtidig og kobler opp den som svarer først. Så når du svarer er det ingen oppkobling. Det er mildt sagt jævlig irriterende og når jeg endelig får tak i dem forklarer jeg at jeg har reservert meg mot telefonsalg og ny oppringning vil føre til søksmål. Det går et års tid så ringer de samme tilbake igjen. De lærer aldri og en erstattningsdom er det eneste som kan få slutt på dette tullet. Telefonsalgburde være forbudt. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Automatisk avvisning er tingen. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Kabelselskap? Deilig firma... Men, ærlig talt. Hva skjer med norskskilza om dagen? Niklas Plikk, gå i skammekroken med en gang! Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Latterlige erstatninger som vanlig fra USA. Er det så latterlig? Selskaper må straffes på en måte som gjør at det ihvertfall svir litt, problemet er at man gir alt til en enkelt person. AtW Er latterlig at en feil ringing koster rettferdiggjøres en sum på 12000kr, og at det i ettertid er så lett som å multiplisere dette med antall oppringning for å utgjør den totale dommen. Selv om jeg er enig om at de fortjener mer enn en smekk, er det allikevel latterlig fra ett nøytralt synspunkt. Nei, det er ikke latterlig fra et nøytralt synspunkt. Det dreier seg her om et selskap som forvalter enorme summer og i ren og skjær latskap lar en robot ringe en privatperson gjentatte ganger etter at hun har sagt fra at hun ikke vil ha telefoner fra dem. Den eneste måten å få gigantene til å slutte med tullet er å ta fra dem det eneste de bryr seg om; penger. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Husker en historie fra et selskap jeg jobbet i. Dettte var når faxmodemer var helt nytt. Sette opp program for å faxe produkt katalog til kundelista virker smart. Noe gikk galt og programmet begynte å sende lista til samme firma om og om igjen. Offeret var et begravelses byrå. Problemet var at dette var både telefon fax og hjemme telefon, folk krepperer også utenfor arbeidstid og her ringte telefonen hele natta. Begravelses agenten ble sint og begynte å fakse sin produktkattalog i retur. Når de kom på jobb var gulvet forran faksen full av papir, Illustrerte lister av gravstener og kister Programmet be avinstalert. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Da burde de heller fått bøter. Det er jeg helt enig i, men det forklarer i det minste litt hvorfor det blir slike summer, det er ikke ment å representere lidelsen til den private personen. AtW Lenke til kommentar
kimscash Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Latterlige erstatninger som vanlig fra USA. Er det så latterlig? Selskaper må straffes på en måte som gjør at det ihvertfall svir litt, problemet er at man gir alt til en enkelt person. AtW Er latterlig at en feil ringing koster rettferdiggjøres en sum på 12000kr, og at det i ettertid er så lett som å multiplisere dette med antall oppringning for å utgjør den totale dommen. Selv om jeg er enig om at de fortjener mer enn en smekk, er det allikevel latterlig fra ett nøytralt synspunkt. Vet du hvordan disse ringesystemene fungerer? De er innstilt på akkurat det! Det er ikke en feil, men en bevisst handling fra selskapenes side! Jeg har jobbet for callsenter i mange år og vet nøyaktig hvordan ringesystemet er lagt opp. Erstatningssummen kan diskuteres men feil er det ikke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg