Gå til innhold

[Løst] Greit skjermkort til HTPC og enkel spilling?


Anbefalte innlegg

Har i dag Intel HD 4400 Graphic, så lurer da på om en får en oppgradering av dette skjermkortet for under 1000 kroner?

 

Jeg aner ikke hvordan kortet jeg har i dag gjør det opp mot andre kort, så for alt jeg vet må jeg ut med det dobbelte for å finne bedre alternativer enn hva det jeg nå har.

 

Det skal inn i en stuepc som kjører Kodi, og vil i tillegg bli brukt til noen få spill en sjelden gang, samt til emulator av gamecube/wii.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker et 7790 (260x vel) i en HTPC selv og det fungerer veldig greit i 1080p. Spiller bare litt på den da (The Walking Dead, Castlevania og slike relativt enkle 3.personspill som fungerer bra med gamepad). Koster vel litt over 1000-lappen men støtter RRhoads' forslag.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Takk for tips, skal se på de. 

 

Vil de få plass i et Antec Fusion kabinett, og hvordan er støynivå på disse kortene? Står i stuen og brukes til alt mulig der, så støynivå må være minimalt :)

 

Av passivkjølte kort så ser jeg at disse to er i ønsket prisklasse. Hvordan vil de være i forhold til det jeg har?

 

Asus GeForce GT 730 Silent DDR3 64-bit HDMI 1GB

 

Asus Radeon R7 240 Silent LP DDR3 HDMI 2GB

 

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Takk for tips, skal se på de. 

 

Vil de få plass i et Antec Fusion kabinett, og hvordan er støynivå på disse kortene? Står i stuen og brukes til alt mulig der, så støynivå må være minimalt :)

 

Av passivkjølte kort så ser jeg at disse to er i ønsket prisklasse. Hvordan vil de være i forhold til det jeg har?

 

Asus GeForce GT 730 Silent DDR3 64-bit HDMI 1GB

 

Asus Radeon R7 240 Silent LP DDR3 HDMI 2GB

Skal det være noe hensikt, så burde du gå for noe såpass som 260X/360. Støynivå er lavt, så det burde ikke by på noen problemer.

Lenke til kommentar

Ser at til emulator delen så blir følgende anbefalt:

 

Mario Kart Wii is a GPU demanding game , HD4400 won't cut it even at lowest resolution . I recommend HD6670/HD7750 GDDR5 or Nvidia GTX 750 or better GPU 
BTW DO NOT BUY DDR3 GPU !

 

Så da lurer jeg på hvordan Radeon XFX HD 6870 eller  XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 "Dual Fan" vil klare seg?

 

Ser at begge disse kan jeg plukke opp i dag her i Bergen for noen 100 lapper, men er jo ingen vits i å bruke penger på det om det ikke gir noen forbedring. Og ikke minst, hvor mye bråker et 6950 kort?

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Ser at til emulator delen så blir følgende anbefalt:

 

Mario Kart Wii is a GPU demanding game , HD4400 won't cut it even at lowest resolution . I recommend HD6670/HD7750 GDDR5 or Nvidia GTX 750 or better GPU 

BTW DO NOT BUY DDR3 GPU !

 

Så da lurer jeg på hvordan Radeon XFX HD 6870 eller  XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 "Dual Fan" vil klare seg?

 

Ser at begge disse kan jeg plukke opp i dag her i Bergen for noen 100 lapper, men er jo ingen vits i å bruke penger på det om det ikke gir noen forbedring. Og ikke minst, hvor mye bråker et 6950 kort?

6870 vil være litt svakere en 260X, 6950 vil være ca lik ytelse. Bakdelen er at de eldre modellene bruker mer strøm.

 

Skal du ha stille gpu vil jeg kjøpt 750/750TI. Bruker ca 60w.

De fleste nyere skjermkort i denne prisklassen er stille.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

 

Ser at til emulator delen så blir følgende anbefalt:

 

Mario Kart Wii is a GPU demanding game , HD4400 won't cut it even at lowest resolution . I recommend HD6670/HD7750 GDDR5 or Nvidia GTX 750 or better GPU 

BTW DO NOT BUY DDR3 GPU !

 

Så da lurer jeg på hvordan Radeon XFX HD 6870 eller  XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 "Dual Fan" vil klare seg?

 

Ser at begge disse kan jeg plukke opp i dag her i Bergen for noen 100 lapper, men er jo ingen vits i å bruke penger på det om det ikke gir noen forbedring. Og ikke minst, hvor mye bråker et 6950 kort?

6870 vil være litt svakere en 260X, 6950 vil være ca lik ytelse. Bakdelen er at de eldre modellene bruker mer strøm.

 

Skal du ha stille gpu vil jeg kjøpt 750/750TI. Bruker ca 60w.

De fleste nyere skjermkort i denne prisklassen er stille.

 

Jepp tro og det, men har selv erfaring med 750Ti(evga sc) derfor anbefaler jeg det. Brukte mine til folding.

 

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-750ti-2gb-physx-cuda/809361 :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...