knopflerbruce Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Lurer på hvordan jeg kan fikse denne vasken her... problemet er at sluket ikke vil virke, da mekanismen under er gåen (ref bilder). Virker som en meget enkel konstruksjon, men jeg ser egentlig ikke hvordan den fungerer - og dermed er det vanskelig å få til en kurant reparasjon. Saken er av eldre dato, og virker vrient å finne deler til den.Prinsippet synes enkelt nok, stangen som kommer ovenfra i det første bildet dytter den horisontale stangen ned, slik at "proppen" går opp, og motsatt. Hva den buede saken og den hvite er til skjønner jeg ikke i detalj. Den hvite er dog knekt, det mangler en liten sak som ellers ville passet fint til at en stang kunne gått gjennom hullet.Noen tips? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Sikker på at den hvite dingsen er ødelagt? Ser for meg ut som den bare skal vris 90* mot klokka (ref. øverste bilde) og klipses inn på den loddrette stanga i rett posisjon. Sitter den ikke fast om du prøver det? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 SÅ var det det, da Jeg bor ikke der lenger, prøver nå helst bare å unngå å måtte ta fra depositumet for å kjøpe en ny vask pga det flisespikkeriet der. Jeg mener at jeg har prøvd noe slikt og funnet at det ikke er hele greia. Hva den bøyde metallsaken er er også et spørsmål.Det KAN tenkes at det er slik du skisserer, da det er en plastbit som er knekt av fra den hviute dingsen (det skulle nok vært et vanlig hull metallstangen gikk gjennom).Egentlig ville jeg tenkt en god dose sterk, vannbestandig lim ville gjort susen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Det trenger jo ikke funke så veldig lenge etter du har flytta Pass bare på at det ikke synes at du har fikla der Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Den bøyde delen er mest sannsynligvis for å holde det på plass. Trenger ikke å kjøpe ny blandebatteri eller servant, holder med å kjøpe ny bunnventil. Endret 17. juli 2015 av mafsa 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå