Feexy Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Har tenkt å kjøpe noen nye hodetelefoner til under 2000kr, men klarer ikke helt bestemme meg. Skal brukes til gaming/musikk og må kunne brukes i lange økter. Har brukt et par audio technica ath-m50x før og likte lyden veldig godt i dem, men ble litt svett av og ha dem på etter lengre tid. Har sett på sennheiser momentum, sennheiser hd 598, sennheiser urbanite xl, beyerdynamic dt770 pro 80 ohm og sony mdr-1a men vet ikke hvem som egner seg for spill og bruk over lengre tid. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Har både Sennheiser HD598 og Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm. Begge er gode, men DT770 er ihvertfall for meg mye bedre å ha på seg over lengre tid. Syns også lyden er hakket bedre. Er ingen gamer, men bruker DT770'ene til musikk på jobben. Funker fint å ha dem på en hel arbeidsdag. Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 (endret) Hei!Her er en bra samletest du kan se gjennom: http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-5-31-2015-beyer-cop-and-shure-1540-added Jeg ville anbefalt å ta en nærmere titt på berdynamics dt990, phillips x1/x2 og akg k612 . PS: En fin måte å spare noen penger på er å kjøpe brukt Endret 9. juli 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Hei! Her er en bra samletest du kan se gjennom: http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-5-31-2015-beyer-cop-and-shure-1540-added Jeg ville anbefalt å ta en nærmere titt på berdynamics dt990, phillips x1/x2 og akg k612 . PS: En fin måte å spare noen penger på er å kjøpe brukt Er et par Beyerdynamic DT990 600 ohm jeg kan kjøpe brukt, men hva vil 600 ohm si? Er ikke veldig god med det tekniske lyd språket Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Det vil si motstanden (enkelt forklart), hvis du kjøper de trenger du nok å kjøpe en god nok amp også (for å "forsterke" lyden nok til et bra volum). Uansett vil en god amp (og en dac) få så å si alle hodetelefoner til å høres bedre ut . Denne amp/dac combo-en her er veldig god for pengene og burde kunne drive 600 ohm: http://schiit.com/products/fulla Håper det ga mening og at du forsto Lenke til kommentar
Nevermore Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Det vil si motstanden (enkelt forklart), hvis du kjøper de trenger du nok å kjøpe en god nok amp også (for å "forsterke" lyden nok til et bra volum). Uansett vil en god amp (og en dac) få så å si alle hodetelefoner til å høres bedre ut . Denne amp/dac combo-en her er veldig god for pengene og burde kunne drive 600 ohm: http://schiit.com/products/fulla Håper det ga mening og at du forsto Han må nok opp i pris på DAC/amp-komboen om han skal ha 600 ohms hodetelefoner. I hvert fall noe med ekstern strømforsyning. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Kan trygt anbefale DT770 til gaming(CSGO og CSS, så er kresen på de små lydene, altså footsteps) og ellers variabelt bruk. Hatt de i 3 år, noe som er ganske imponerende med tanke på at jeg både tråkket og satt meg på dem, så vel som å miste de fra 1,5 meter i et steingulv. Panservogn ift mine tidligere headset fra typiske gamingprodusenter. Anser det som et meget godt kjøp, selv om jeg mener å ha sett de gå opp noen hundre kroner det siste året eller så på komplett. Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Kan trygt anbefale DT770 til gaming(CSGO og CSS, så er kresen på de små lydene, altså footsteps) og ellers variabelt bruk. Hatt de i 3 år, noe som er ganske imponerende med tanke på at jeg både tråkket og satt meg på dem, så vel som å miste de fra 1,5 meter i et steingulv. Panservogn ift mine tidligere headset fra typiske gamingprodusenter. Anser det som et meget godt kjøp, selv om jeg mener å ha sett de gå opp noen hundre kroner det siste året eller så på komplett. Har ikke prøvd dem selv, men etter det jeg har lest så er ikke dt770 de beste på å høre footstep ihvertfall. Da skal noen åpene være bedre (har selv akg k712 som er åpene og kan ihvertfall si at det er mye større "soundstage" på dem enn noe annet jeg har prøvd, men har heller ikke prøvd så altfor mange forskjellige hodetelefoner da) Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Har ikke prøvd dem selv, men etter det jeg har lest så er ikke dt770 de beste på å høre footstep ihvertfall. Da skal noen åpene være bedre (har selv akg k712 som er åpene og kan ihvertfall si at det er mye større "soundstage" på dem enn noe annet jeg har prøvd, men har heller ikke prøvd så altfor mange forskjellige hodetelefoner da) Finnes alltids bedre, men spiller selv på medium lyd(kan ikke ha så høy når man spiller AWP og AK 80% av tiden) og hører mer enn de aller fleste jeg spiller med, og dette er på Global - altså ikke Nova der folk er både blinde og døve. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 DT770 er like som åpne hodetelefoner til gaming. Hører du ikke hvor lydene kommer fra i alle retninger med dem har du et dårlig lydkort eller dårlig hørsel... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 (endret) Hvorfor er det ikkje en "klistret" tråd i dette forumet som anbefaler spesifikke hodetelefoner i spesifikke prisklasser? Ser ut som om guiden til "dostojevski" burde ha vært oppdatert, og sortert etter pris. ? Han har ikkje vært aktiv siden Sist aktiv: 16. jan. 2010. Tror det må en ny tråd, eller kanskje en moderator kan fikse biffen? DT770pro har jo f.eks vært en av de beste i prisleie 1500-2000kr (Selv om prisen har variert fra 1200kr til 1800kr i løpet av de åra. Selv har jeg et DT770 pro 80ohm fra 2006 (!), som jeg bruker enda. Har bare skiftet puter på dem Endret 11. juli 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Hvorfor er det ikkje en "klistret" tråd i dette forumet som anbefaler spesifikke hodetelefoner i spesifikke prisklasser? Ser ut som om guiden til "dostojevski" burde ha vært oppdatert, og sortert etter pris. ? DT770pro har jo f.eks vært en av de beste i prisleie 1500-2000kr (Selv om prisen har variert fra 1200kr til 1800kr i løpet av de åra. Selv har jeg et DT770 pro 80ohm fra 2006 (!), som jeg bruker enda. Har bare skiftet puter på dem Helt enig i at det burde være en klistret tråd med en god oversikt over anbefalte hodetelefoner! Og som du sier oppdaterer ikke markedet seg så særlig ofte heller (ihvertfall i forhold til det meste annet av teknologi) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Å gå fra ATH-M50x til DT770 er ikke nødvendigvis en oppgradering i forhold til lydkvalitet. De er mer eller mindre likeverdige, og hva en foretrekker går på personlig smak. Når det kommer til komfort vil jeg imidlertid si at DT770 er bedre, og på mange måter blant det beste en får, men samtidig så har ikke alle samme hodeform; en må nesten prøve. En gjør etter min mening ingen feil ved å kjøpe DT770, men en kan ikke forvente at det er en oppgradering fra ATH-M50x...heller et lite skritt til siden. Angående DT770 og ohm så kan en enkelt si det slik: 32 ohm for bærbare lydkilder og PC'er med svakere lydkort 80 ohm for PC eller bærbare forsterkere 250 ohm for forsterkere (dette går på sensitivitet, så er ikke direkte overførbart til andre hodetelefoner) Endret 12. juli 2015 av Dr. Brodsky Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Om jeg skal kjøpe et par beyerdynamic dt770 pro 80 ohm, hvordan kan jeg være sikker på at jeg ikke vil trenge en forsterker? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 DT770 er ganske tungdrevet med 96 dB sensitivitet. Den kan også være ganske slitsom for unge folk siden den har relativt mye energi i diskanten. Til langvarig bruk kan du vel med fordel prøve noen som er åpne og med mindre diskant. Hvis du vil ha mye bass og en åpen konstruksjon har Elkjøp fremdeles Fidelio X1 til Kr 1990,- Disse har sensitivitet på 100 dB så de får du mer lyd av. Ikke spektakulært mye mer lyd, men 4 dB er da en del. 6 dB hadde doblet volumet. Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 DT770 er ganske tungdrevet med 96 dB sensitivitet. Den kan også være ganske slitsom for unge folk siden den har relativt mye energi i diskanten. Til langvarig bruk kan du vel med fordel prøve noen som er åpne og med mindre diskant. Hvis du vil ha mye bass og en åpen konstruksjon har Elkjøp fremdeles Fidelio X1 til Kr 1990,- Disse har sensitivitet på 100 dB så de får du mer lyd av. Ikke spektakulært mye mer lyd, men 4 dB er da en del. 6 dB hadde doblet volumet. Man får ikke kjøpt fidelio x1 lenger, man kan bare kjøpe dem med collect@store, og jeg er ikke i nærheten av noen av butikkene som har dem. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Ok, hvis ikke Elkjøp kan ordne dette for deg, kan du se på X2, men det blir noen riksdaler dyrere. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Om jeg skal kjøpe et par beyerdynamic dt770 pro 80 ohm, hvordan kan jeg være sikker på at jeg ikke vil trenge en forsterker?du trenger ikkje. Er vel "1 million" som har disse i norge som ikkje bruker forsterker.Har disse selv uten forsterker. Med blur jo alltid bedre Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 Har bestilt et par dt770 80 ohm, håper på det beste når jeg får dem, og takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå