Karlivar2123 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Hei,Jeg skal starte å leie ut et hus til studenter fra og med august. Dette er et bokollektiv der hver person har sin egen leiekontrakt. Jeg har et problem, da jeg nå holder på å opprette depositumskontoer, har fått ordnet dette med alle utenom en person. Han har signert under kontrakt, men nå som jeg skal ha tak i han for å ordne litt diverse som depositumskonto er han umulig å oppdrive.Jeg har sendt flere mail til adressen hvor vi tidligere kommuniserte i forbindelse med kontrakten. Har lagt igen beskjed på mobilen, da den ikke er avslått (det ringer frem til jeg kommer til mobilsvar), også sendt meldinger om at han må ta kontakt. Jeg har prøvd i over en måned, har også reist til den tidligere adressen hans, men de som bodde der vhadde nylig flyttet inn og viste ikke hvem han var. Når han ikke har svart på 1-2 mnder så begynner jeg å tro at han har trekt seg. Han har ikke fått noen nøkkel. Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre. Kan jeg sende han en mail og en melding om at jeg finner en ny leieboer? Plutselig møter han opp på avtalt dato og tror han skal flytte inn?Jeg vet ikke helt hvilke regler som gjelder her, setter pris på svar. Lenke til kommentar
skripis Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Hei. Dersom han ikke er å få tak i på 1-2 måneder, så er det sannsynlig at han ikke vil snakke med deg - med mindre han er utenlands etc., har en grunn til å være utilgjengelig. Send melding/mail og gi han en frist på ca. en uke, dersom han ikke svarer vil du leie ut til andre. Jeg vil tro at du kan kreve han for leie dersom du ikke får leid ut inne august, men vinningen går kanskje opp i spinningen. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Hva står det i kontrakten? Har du et f.eks. et forbehold som sier at avtalen først er gyldig etter depositum er betalt? Lenke til kommentar
Karlivar2123 Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Hva står det i kontrakten? Har du et f.eks. et forbehold som sier at avtalen først er gyldig etter depositum er betalt? Har ikke noe slikt forbehold dessverre. Har kontrakt fra Huseierenes landsforbund Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Ah, hvis du er medlem av HLF kan du jo bare ringe de og spørre. Jeg vil tro dette er en situasjon som ikke er ny for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå