Gå til innhold

Anmeldt for kjøring under sperrefristperiode

Anbefalte innlegg

Hva vil skje her..?

Jeg mistet førerkorte mitt i gjennomsnittsmåling august 2014. For dette fikk jeg 12 mnd sperrefrist og 14000,- i bot.

Desember samme året ble jeg anmeldt av en politimann som angivelig skulle sett meg kjøre bilen min. Han ringte meg en uke etter han skulle ha sett meg.

I januar i år fikk jeg et forelegg i posten der jeg fikk 6 mnd tillegg i sperrefristen, samt ei bot på 8000,-. Denne godtok jeg ikke. Siden har jeg ikke hørt noe om saken, å det har nå gått 8 mnd..

Jeg tok teorieksamen idag, å meldte meg til oppkjøring 24. august. 

Vil jeg få kjøre opp som planlagt, eller vil evnt vandelsattesten min stoppe oppkjøringen siden saken ikke er avgjort? har ikke giddet å purre på denne saken hos politiet, men snakket med en politijurist.. han sa at denne saken kom ikke opp i tingretten før på høsten hvis den kom dit. Nå var det ferie..

Endret av kallesønn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil skje her..?

Jeg mistet førerkorte mitt i gjennomsnittsmåling august 2014. For dette fikk jeg 12 mnd sperrefrist og 14000,- i bot.

Desember samme året ble jeg anmeldt av en politimann som angivelig skulle sett meg kjøre bilen min. Han ringte meg en uke etter han skulle ha sett meg.

I januar i år fikk jeg et forelegg i posten der jeg fikk 6 mnd tillegg i sperrefristen, samt ei bot på 8000,-. Denne godtok jeg ikke. Siden har jeg ikke hørt noe om saken, å det har nå gått 8 mnd..

Jeg tok teorieksamen idag, å meldte meg til oppkjøring 24. august. 

Vil jeg få kjøre opp som planlagt, eller vil evnt vandelsattesten min stoppe oppkjøringen siden saken ikke er avgjort? har ikke giddet å purre på denne saken hos politiet, men snakket med en politijurist.. han sa at denne saken kom ikke opp i tingretten før på høsten hvis den kom dit. Nå var det ferie..

Jeg bor på en liten plass, å jeg har ikke hatt noe med politiet å gjøre foruten om denne episoden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Fortsatte du å kjøre etter at du hadde mistet førerkort? Slik at det er reelt grunnlag for det siste forelegget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...