*F* Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Fikk nettopp brev om at det snart er tid for EU-Kontroll, passet rimelig dårlig i og med at jeg akkurat har kjøpt ny leilighet og dermed har en masse annet jeg trenger mitt lille budsjett til. Ikke nok med det, for en måned siden ble jo kravene betydelig strengere. Noen som kjenner til hvor det er lønnsomt å ta EU kontroll for tiden? NAF? Eller er det noen verksteder som er kjent for å være litt slurvete? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 NAF tjener ikke penger på å gi deg falske feil da de ikke driver verksted selv, men det trenger ikke å være det beste stedet for det. Det kan fort være forskjell på enkeltpersoner som tar kontroll, så det er ikke garantert at du får samme opplevelse som en annen person, enda kontrollen skjer på samme verksted. Jeg tok kontroll hos NAF forrige år og var enig i feilene som ble gitt, fikk også lov til å se selv under bilen da jeg skulle skru det meste selv. Generelt hyggelig opplevelse. Fikk også påpekt enkelte ting som ikke ga feil i seg selv. Ikke for å være etterpåklok, men det er 4 måneder i forveien man kan ta kontroll. I praksis er det 5 måneder minus 1 dag du har til rådighet før fristen går ut. Om du har frist som går ut snart så kunne du ha rukket å ta kontroll med de gamle reglene. Hjelper ikke deg nå, men i tilfellet lignende regelendring skjer i framtiden er det greit å ha i bakhodet. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Naf, biltilsynet eller Bilen din i Søgne.. Har god erfaring med de 3.. Husk å ha refleksvest tilgjengelig fra førersetet.. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Biltilsynet eller Statens Vegvesen som de nå heter har sluttet med PKK for en del år siden, så det er nok ikke aktuelt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Utgangen av oktober 2015 er vist fristen, så noe tid har jeg på meg . Glasset i sidespeilet falt også av og en liten ubetydelig del av det knuste, men det må vel også byttes.. Søgne bil kunne jeg jo kanskje tatt, ryktene sier jo dem er dårlig på det meste, så kanskje dårlige på å finne feil på EUkontroll også, mhm .. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Søgne bil fant så mye feil på en Mazda 929 at jeg avskiltet den.. Men halvt år etter tok jeg ny test på bilen din.. de fant bare 30% av feilene, og fikset alt for ca 5000 kr.... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Bilen Din har jeg stort sett vert någenlunde fornøyd med. Og dem er gjerne trege med å få fikset ting, og sier gjerne ikke fra når bilen er ferdig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Fikk nettopp brev om at det snart er tid for EU-Kontroll, passet rimelig dårlig i og med at jeg akkurat har kjøpt ny leilighet og dermed har en masse annet jeg trenger mitt lille budsjett til. Ikke nok med det, for en måned siden ble jo kravene betydelig strengere. Noen som kjenner til hvor det er lønnsomt å ta EU kontroll for tiden? NAF? Eller er det noen verksteder som er kjent for å være litt slurvete? Vil du egentlig at folk skal slurve med din sikkerhet? Det er ikke mye moro å ta en pkk, for så 2mnd etterpå plutselig ikke ha bremser i det hele tatt fordi skivene var helt nedslitt... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Problemet er vel at mer eller mindre småpirk som kanskje i praksis ikke betyr noe gjerne kreves utbedret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå