Gå til innhold

HyperThreading og Flight Sim 9

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo, har nettopp kjøpt en intel 2,8 GHz 800 FSB med HT....når jeg sjekker om HT er på starter jeg opp spillet og flytter...HVA der går ikke an? bare 1 tråd. Må reinstallere på nytt?

Du må skille mellom prosesser og tråder. En prosess kan ha mange tråder, mens en tråd kan bare tilhøre en prosess. Når du ser på TaskManager om hva som kjører, får du opp PROSESSENE som kjører. Trådene ser du ikke annet enn summen av antall tråder. På min maskin gir TaskManager meg beskjed om at 41 prosesser kjører, med 419 tråder under seg.

HT virker ved at instruksjoner fra to tråder kan eksekveres samtidig. Dette må selvfølgelig hovedkort og OS støtte. Det er sannsynligvis enablet som default i bios, men om du ikke har installert Windows etter at du byttet CPU, er det tvilsomt om Windows bruker en kjerne som har støtte for HT. Dette kan enkelt sjekkes; Åpne Taskmanager -> Performance; hvis du får opp to CPU-grafer her, så har du på HT og Windows veit om det.

Hvis ikke, så må du gå inn i kontrollpanelet -> System -> Enhetsbehandling - Computer. Her får du opp noe ala "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) ... Denne velger du properties på og endre driver.

Når det er sagt; Spillet vil bare dukke opp som EN prosess. Det er vanskelig å sjekke om spillet er laget med flere tråder, men det er en ting du uansett ikke kan endre på. Om spillet bare er laget som EN stor tråd, ja, så kanke HT gjøre noe med det. Om spillet f.eks har en tråd som leser tastetrykkene dine, en som tegner på skjermen og en som håndterer flyet så vil HT bli brukt automagisk. Kort sagt; dække noe du får gjort noe med uansett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...