Kallesballer Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Hei!, I mangel av noe bedre å gjøre gikk jeg på "skattejakt" på loftet til mine foreldre for å se om det var noe artig å finne der. Jeg kom der over en datamaskin som jeg synes var litt artig. Etter litt research så jeg at det er en maskin type: Sord M23F: Er det noen som vet om denne kan ha noe verdi for noen eller om den egentlig bare bør gå i søpla? (ikke mitt bilde, men setupen og modellen er lik) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 beholde den! Tror slike maskiner kan gå noe iallefall!! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 (endret) https://books.google.no/books?id=D7RS9yegrtoC&pg=PA66&lpg=PA66&dq=sord+m23+buy&source=bl&ots=UGaMCCVmEI&sig=O_-zY5eUpXotDhtuEOOstmFwdrc&hl=en&sa=X&ei=61qeVZ-QG-iBywO2vJ_gCg&ved=0CEUQ6AEwBg#v=onepage&q=sord%20m23%20buy&f=false Verdt ca 500,- i følge den prisguiden der. Edit; Regner med at prisene er i USD Endret 9. juli 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 (endret) Om 200 år senere så er maskinen din verdt flere millioner kroner. Fordi det ikke produserers slike maskiner lenger og derfor blir maskinen din spesiell. Ta godt vare på maskinen og la dine etterkommere tjene penger. Endret 9. juli 2015 av Rioter 2 Lenke til kommentar
Kallesballer Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 https://books.google.no/books?id=D7RS9yegrtoC&pg=PA66&lpg=PA66&dq=sord+m23+buy&source=bl&ots=UGaMCCVmEI&sig=O_-zY5eUpXotDhtuEOOstmFwdrc&hl=en&sa=X&ei=61qeVZ-QG-iBywO2vJ_gCg&ved=0CEUQ6AEwBg#v=onepage&q=sord%20m23%20buy&f=false Verdt ca 500,- i følge den prisguiden der. Edit; Regner med at prisene er i USD Takk for svar! I og med at det sannsynligvisi ikke er noe marked for denne innenfor landets grenser, så er detnesten bare pælme den? Frakt til USA vil jo koste en formue... Eller kan det være noen skruer innenlands som har interesse for det her? Hva ville dere gjort selv? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Er det ikke gratis å annonsere på torget på Finn? Sleng den ut der, du har ingenting å tape Lenke til kommentar
Kallesballer Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Er det ikke gratis å annonsere på torget på Finn? Sleng den ut der, du har ingenting å tape True that Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Du kan f.eks. presisere at mottaker må hente maskinen selv, eller at du sender i posten hvis han betaler portoen. Da er ikke dyr frakt ditt problem. Lenke til kommentar
Kallesballer Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Du kan f.eks. presisere at mottaker må hente maskinen selv, eller at du sender i posten hvis han betaler portoen. Da er ikke dyr frakt ditt problem. Sant sant, men er vel tvilsomt at noen over dammen er villig til å betale en ganske solid fraktpris for en vare til 500 NOK? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Oh, Sord-maskiner har jeg ikke sett på lenge. Husker de poppet opp i gamle datablader jeg hadde på 80-tallet. https://books.google.no/books?id=D7RS9yegrtoC&pg=PA66&lpg=PA66&dq=sord+m23+buy&source=bl&ots=UGaMCCVmEI&sig=O_-zY5eUpXotDhtuEOOstmFwdrc&hl=en&sa=X&ei=61qeVZ-QG-iBywO2vJ_gCg&ved=0CEUQ6AEwBg#v=onepage&q=sord%20m23%20buy&f=false Verdt ca 500,- i følge den prisguiden der. Edit; Regner med at prisene er i USD Hva de prisene angår, så ville jeg tatt de med ei klype salt. Jeg følger f.eks mye med på handel med Commodore-maskiner, og i lista står det at du kan forvente å betale lusne 125 dollar for en Amiga 4000/040, men man skal nok lete lenge før man finner en til den prisen. Må nok ut med 6-8 ganger den prisen. Lenke til kommentar
Kallesballer Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Oh, Sord-maskiner har jeg ikke sett på lenge. Husker de poppet opp i gamle datablader jeg hadde på 80-tallet. https://books.google.no/books?id=D7RS9yegrtoC&pg=PA66&lpg=PA66&dq=sord+m23+buy&source=bl&ots=UGaMCCVmEI&sig=O_-zY5eUpXotDhtuEOOstmFwdrc&hl=en&sa=X&ei=61qeVZ-QG-iBywO2vJ_gCg&ved=0CEUQ6AEwBg#v=onepage&q=sord%20m23%20buy&f=false Verdt ca 500,- i følge den prisguiden der. Edit; Regner med at prisene er i USD Hva de prisene angår, så ville jeg tatt de med ei klype salt. Jeg følger f.eks mye med på handel med Commodore-maskiner, og i lista står det at du kan forvente å betale lusne 125 dollar for en Amiga 4000/040, men man skal nok lete lenge før man finner en til den prisen. Må nok ut med 6-8 ganger den prisen. Oh, Sord-maskiner har jeg ikke sett på lenge. Husker de poppet opp i gamle datablader jeg hadde på 80-tallet. https://books.google.no/books?id=D7RS9yegrtoC&pg=PA66&lpg=PA66&dq=sord+m23+buy&source=bl&ots=UGaMCCVmEI&sig=O_-zY5eUpXotDhtuEOOstmFwdrc&hl=en&sa=X&ei=61qeVZ-QG-iBywO2vJ_gCg&ved=0CEUQ6AEwBg#v=onepage&q=sord%20m23%20buy&f=false Verdt ca 500,- i følge den prisguiden der. Edit; Regner med at prisene er i USD Hva de prisene angår, så ville jeg tatt de med ei klype salt. Jeg følger f.eks mye med på handel med Commodore-maskiner, og i lista står det at du kan forvente å betale lusne 125 dollar for en Amiga 4000/040, men man skal nok lete lenge før man finner en til den prisen. Må nok ut med 6-8 ganger den prisen. Jaså ja Nei da er det vel uansett ikke så mye å tape på å slenge de ut på finn i det minste Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Ikke kast den! Den hadde vært dritkul å bruke i et casemod-prosjekt! Lenke til kommentar
Kallesballer Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 Ikke kast den! Den hadde vært dritkul å bruke i et casemod-prosjekt! Det aner jeg ikke hva er en gang Gi bud Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Jeg betaler deg 100,- pluss frakten for å sende den til Tromsø Lenke til kommentar
tingo Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Hvis du ikke blir kvitt den her eller på finn.no, så kan du jo prøve forumet på retro1.no Lenke til kommentar
Kallesballer Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 Jeg betaler deg 100,- pluss frakten for å sende den til Tromsø Skal jaggu vurdere det Men antar at det kan bli grisedyrt å sende det til nord da. Er snakk om 3 Kolli. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Ta kontakt med museer i nærområdet , kan være at de har interesse av å ha en slik maskin. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå