Egron91 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Hei! Nå har jeg søkt masse på StackOverflow og her på Diskusjon.no, men ikke funnet noen direkte løsning på min problematikk. Så hvis noen vet om en tråd eller en nettside hvor jeg kan finne svaret, så takker jeg for det! Jeg får ikke til å lage et fler dimensjonalt array etter en Ajax forespørsel, altså i javascript/jquery. Jeg ønsker å ha et array som inneholder dataene: "Verdi" og "id", i samme array, slik at jeg kan hente det ut i en "select"-liste etterpå, med ID som "value". var liste = [{verdi: "hei", id: "1"},{verdi: "hallo", id: "2"}]; Her har jeg lagt ved litt av det jeg har prøvd på sålangt: Jquery: //enkel forklaring, som jeg har testet og fungerer utmerket: var tekst = [{verdi: "vg", id: "1"}, {verdi: "db", id: "2"}, {verdi: "dn", id: "3"}]; $('#select').autocomplete({ lookup: tekst, onSelect: function (liste) { liste.verdi; liste.id; } }); //Så kommer det sånn jeg ønsker at det skal fungere (se også hentData.php lenger ned for hele ajax forepørselen): $.ajax({ url: hentData.php, data: { data: "data" }, type: "POST", dataType : "json", async: false, cache: false, success: function(tekst){ var tekst = []; var lengdeArray = tekst[0].length; for(var a = 0; a <= lengdeArray; a++){ tekst.push({verdi: tekst[0][a], id: tekst[1][a]); } /****** Etter For-loopen, hvor jeg mistet "grepet" og løsningen, forventet jeg at det skulle se slik: var tekst = [{verdi: "vg", id: "1"}, {verdi: "db", id: "2"}, {verdi: "dn", id: "3"}]; ******/ $('#select').autocomplete({ lookup: tekst, onSelect: function (liste) { liste.verdi; liste.id; } }); } }); hentData.php $DB = mysqli_query($******, "SELECT * FROM `*******` ORDER BY `*******`"); $array = array(); $array[0] = array(); $array[1] = array(); while($info = mysqli_fetch_array($DB)){ $id = $info['id']; $verdi = $info['verdi']; array_push($array[0], $verdi); array_push($array[1], $id); } echo json_encode($array); Er det noen som har et smart triks til å få dette til å fungere? Takker så mye på forhånd! Mvh Rune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå