sinnaelgen Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Da blir jeg fristet til å spørre om hva skal dere med telefon når dere ikke bruker det som en telefon ? da hadde ett nettbrett vær mere fornuftig Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Kan ikke si at det overrasker meg at salget på S6 og S6 edge har gått langt dårligere enn antatt. Kjøpte selv en S6 edge for en stund siden og synes mobilen er fantastisk, men det er 3 ting som skuffer meg noe enormt. 1. Ikke mulighet for å ekspandere minne. 2. Dårlig batteritid - veldig dårlig! 3. HØY prisklasse - her betaler du langt mer enn du får, mobilen er pen å se på, fin å holde, men prisen på hele 7999,- (da jeg kjøpte uten binding) er bare helt drøyt i mine øyne. Pga dem 3 punktene over har jeg ikke solgt min S5, faktisk så vurderer jeg å selge min S6 edge, det eneste som holder meg igjen er at mobilen har et FANTASTISK kamera. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Da blir jeg fristet til å spørre om hva skal dere med telefon når dere ikke bruker det som en telefon ? da hadde ett nettbrett vær mere fornuftig Hvorfor det? Man må jo ringe innimellom, og det gjør ingenting at telefonfunksjonen er der. Jeg anser min iPhone 6+ som en liten datamaskin som tilfeldigvis kan ringes med. At den av historiske grunner har "telefon" i navnet er lite relevant. Kjøpte forøvrig en S6 Edge for en stund siden selv, og kvitta med meg med den umiddelbart. Klarte ikke Touchwiz. Men maskinvaren og skjermen var virkelig bra, det skal de ha. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Da blir jeg fristet til å spørre om hva skal dere med telefon når dere ikke bruker det som en telefon ? da hadde ett nettbrett vær mere fornuftig Nettbrett er jo en helt annen størrelse. Du kan ikke akkurat lomme-pc, fordi de passer ikke i lommen. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Da blir jeg fristet til å spørre om hva skal dere med telefon når dere ikke bruker det som en telefon ? da hadde ett nettbrett vær mere fornuftig Nettbrett er jo en helt annen størrelse. Du kan ikke akkurat lomme-pc, fordi de passer ikke i lommen. tja , de er jo komme virkelig små nett brett også Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 tja , de er jo komme virkelig små nett brett også Det har kommet store mobiler også. Likevel begynner over 6 tommer skjerm å bli rimelig vanskelig å få i de fleste lommer, og nettbrett begynner på 7 tommer. Hvis du får 7 tommer i lommen så har du store lommer, men de fleste har altså ikke. Det er derfor du fortsatt ser at telefoner rundt 5 tommer selger mest. De store modellene som er rundt 5.7 blir for store for mange. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 tja , de er jo komme virkelig små nett brett også Det har kommet store mobiler også. Likevel begynner over 6 tommer skjerm å bli rimelig vanskelig å få i de fleste lommer, og nettbrett begynner på 7 tommer. Hvis du får 7 tommer i lommen så har du store lommer, men de fleste har altså ikke. Det er derfor du fortsatt ser at telefoner rundt 5 tommer selger mest. De store modellene som er rundt 5.7 blir for store for mange. poenget var at jeg har hørt at det skal komme nettbrett ned mot 6 tommer og kanskje under også Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 (endret) poenget var at jeg har hørt at det skal komme nettbrett ned mot 6 tommer og kanskje under også Det er en grunn til at produkter i denne kategorien kalles phablets. Det er størrelsen mellom nettbrett og mobil. Ellers ser jeg ikke helt hva som skal gjøre det nettbrett og ikke mobil og omvendt. Folk vil ikke kjøpe Wi-Fi only til å ta med seg rundt likevel da 4G nett er ekstremt praktisk for ganske mange. Endret 9. juli 2015 av TKongen 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 poenget var at jeg har hørt at det skal komme nettbrett ned mot 6 tommer og kanskje under også Det er en grunn til at produkter i denne kategorien kalles phablets. Det er størrelsen mellom nettbrett og mobil. Ellers ser jeg ikke helt hva som skal gjøre det nettbrett og ikke mobil og omvendt. Folk vil ikke kjøpe Wi-Fi only til å ta med seg rundt likevel da 4G nett er ekstremt praktisk for ganske mange. du trenger da ikke mobil for å ha nytte av 4G. man kan velge nettbrett ,mini bærbar ( som stort sett er skjøvet til side av nettbrettene ) eller disse hybridene mellom pc og nettbrett hvis jeg skulle ha noe mobilt til databrukt så er 5-6 tommer for lite. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Nok en gang forstår jeg ikke problemstilligen til Elgen. Når man har en liten 5-6" tablet med 4g, mikrofon og høyttaler er det helt meningsløst å ikke legge inn talemulighet av prinsipp. Selv om den i praksis ikke brukes av mange. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Nok en gang forstår jeg ikke problemstilligen til Elgen. Når man har en liten 5-6" tablet med 4g, mikrofon og høyttaler er det helt meningsløst å ikke legge inn talemulighet av prinsipp. Selv om den i praksis ikke brukes av mange. hvis du lurer på problemstillingen så var det at en enhet med en skjerm på bar 5-6 tommer blir for små til databruk samtidig så vil en enhet med en skjerm på 8-10 tommer bli lit stor å holde inntil øret ( de flest har løst det med ørepropper ) nå ble også i sin tid påstått at 8 tommer var akkurat den riktige størrelsen til at man både kunne putte den i lommen og samtid ikke være for liten til databruk Du vil ha tale-muligheter på på " lomme pcen " din., selv om du ikke bruker det greit nok Mange vil ha større lagringsmuligheter , men det er også noen som sier at det er unødvendig andre vil ha større batteri kapasitet , men det får man ikke Hvorfor skal da tale muligheten være viktigere en mulighyren til ubegrenset lagring , eller bedre batterikapasitet her forstår jeg ikke helt hvorfor man ikke får muligheten til et batteri som har 2-3 ganger bedre batterikapasitet for de som ønsker det ( produsenten har jo begynt å ta bort plassen for minne kort ) Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Telefonene har blitt altfor dyre. Kjøpt ny telefon hvert år i en årrekke, men stått over i år fordi prisene er helt hinsides. Investerte heller i en ny sykkel. Har Z2, men kjøpte meg faktisk en splitter ny HTC One M7 svart til 1600 som i tilfelle-telefon. Er jo faktisk raskere og mer responsiv enn Z2en, så det er rimelig spesielt. Designet er det beste fra HTC spør du meg. Viser også at det virkelig ikke er nødvendig å kjøpe nytt så hyppig som folk pleide. Liker denne såpass godt at jeg skal bytte den ut med Z2en som hverdagstelefon.Tror også at det er mange som vil ha designet til toppmodellene, men ikke er villige til å betale flere tusenlapper i godtgjøring. Tror det er lurt å roe ned litt på innmaten og heller slippe noen billigere modeller med toppdesign. Når du ser på alle de kinesiske telefonene som gjør sitt inntog, så er de mye bedre priset. Bør da være mulig for andre flagskiptelefoner å gjøre det samme. Kommer ikke til å kjøpe flere telefoner til 6000+ så da holder jeg meg til fjorårets. Endret 10. juli 2015 av Vannlinjen Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Hvorfor skal da tale muligheten være viktigere en mulighyren til ubegrenset lagring , eller bedre batterikapasitet Fordi de fleste fortsatt snakker. Fordi det er dyrere å lage uten (standardmodemene har tale i dag). Fordi all hardwaren uansett trengs. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 hvorfor skal man bare lege telefoner som er mer pc en telefon ? Det er jo det som gjør de hinsides prisene fordi enkelt vil ha en telefon som funger bedre en pc på pc relaterte ting folk vil jo også ha rimelige telefoner med fokus på å ringe ? og ikke all den nett dill dallen Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) hvorfor skal man bare lege telefoner som er mer pc en telefon ? Det er jo det som gjør de hinsides prisene fordi enkelt vil ha en telefon som funger bedre en pc på pc relaterte ting folk vil jo også ha rimelige telefoner med fokus på å ringe ? og ikke all den nett dill dallen Slike telefoner finnes jo absolutt. High-end smart-telefoner erstattet aldri noen telefoner, de kom bare i tillegg. Jeg ser ikke helt problemet her egentlig. Endret 10. juli 2015 av TKongen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 hvorfor skal man bare lege telefoner som er mer pc en telefon ? Det er jo det som gjør de hinsides prisene fordi enkelt vil ha en telefon som funger bedre en pc på pc relaterte ting folk vil jo også ha rimelige telefoner med fokus på å ringe ? og ikke all den nett dill dallen Slike telefoner finnes jo absolutt. High-end smart-telefoner erstattet aldri noen telefoner, de kom bare i tillegg. Jeg ser ikke helt problemet her egentlig. problemet er jo i grunnen at det stedig blir mindre av dem , og de produserer kun på produsentens nåde slike telefoner kommer til å forsvinne når bare noen har behov for dem det er vel sånn ca 1 av 100 telefoner i dag så da antar jeg at når 1% av kjøperne vil ha slik så nekter produsenten å lage dem Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Produsenter har en tendens til å slutte å produsere ting som færre og færre vil ha eller har bruk for. Er det for eksempel noen som fremdeles produserer 5,25" diskettstasjoner? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Produsenter har en tendens til å slutte å produsere ting som færre og færre vil ha eller har bruk for. Er det for eksempel noen som fremdeles produserer 5,25" diskettstasjoner? Garantert. Og de er sannsynligvis superdyre siden det er så få som kjøper dem. 2 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 He he jeg burde nok heller spurt om det er mange som fremdeles produserer dem 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Produsenter har en tendens til å slutte å produsere ting som færre og færre vil ha eller har bruk for. Er det for eksempel noen som fremdeles produserer 5,25" diskettstasjoner? så da mener du man skal slutte å produsere nødvendige ting bare fordi det er få som har bruk for det ? skal man slutte å produsere medisiner bare fordi noen få har bruk for dem ? jeg søkte på disket , og det kom opp flere treff på de som påstod at de solgte dem , men når jeg klikker på linken så kommer det opp en oppdatert nettside der det ikke finnes Endret 10. juli 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg