Gå til innhold

PC med samme størrelse og ytelse som Macintosh book pro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Vurderer en ny pc. Finnes det noe der ut med samme størrelse som macintosh book pro (1,8cm) med det samme kraftige skjermkortet? Geforce GTX 680M eller kraftigere.

GTX 680m er 3 en år gammel brikke. Den gir ikkje spesielt god ytelse i dag.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/asus-zenbook-pro-ux501jw-156-uhd-touch/838751

Denner er da litt tykkere, "hele" 2,18 cm, men ellers så ser det ut som Asus har prøvd og kopiere macbook pro så godt de kan. 

En kolega av meg kjøpte denne og er kjempefornøyd, men 4k gaming nytter ikke med det skjermkortet. 960m er vel litt svakere enn 680m, men litt sterkere enn m370x som du har linket til. 1080p gaming funker helt fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/asus-zenbook-pro-ux501jw-156-uhd-touch/838751

Denner er da litt tykkere, "hele" 2,18 cm, men ellers så ser det ut som Asus har prøvd og kopiere macbook pro så godt de kan. 

En kolega av meg kjøpte denne og er kjempefornøyd, men 4k gaming nytter ikke med det skjermkortet. 960m er vel litt svakere enn 680m, men litt sterkere enn m370x som du har linket til. 1080p gaming funker helt fint.

Den ser absolutt ut som en vinner!

Lenke til kommentar

Når du beveger deg opp i prisklassen til en 15-tommer MBP er det mye bra å velge i, og du kan sikkert komme ned rundt 10K i forhold til MBP med Retina-display for PC med omtrent samme spesifikasjoner. Om du får like bra byggekvalitet og absolutt alle features hvis du går så langt ned er ikke sikkert, men det blir en kost/nytte vurdering. Jeg er forøvrig enig i at PC'en som DagErlend linket til ser ut som et bra alternativ. Du kan også se på f.eks Yoga-modeller fra Lenovo. W-serien til Lenovo er veldig bra, men sannsynligvis ikke tynn/lett nok for dine preferanser.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...