Athos2011 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg skal hovedsakelig lese bøker og aviser på det. Kanskje litt på Facebook og Youtube innimellom. Hvis jeg kjøper et nettbrett som har Wifi, kan jeg da surfe på det samme nettverket som ved roaming på mobiltelefon? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 iPad har faktisk en fin formfaktor for bøker. Til det bruket du stipulerer tror jeg en av de modellene vil passe bra. Du trenger ikke spesielt mye futt i brettet heller for det, så du tåler noen oppgraderinger av IOS. Hvis du heller mer mot android er det et hav av modeller å velge i. 8" til Samsung er nok verdt en titt. Lenke til kommentar
Athos2011 Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Ok, takk for svar:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Hvilken størrelse vil du ha? Er det stort sett for sofabruk kan det være ca 10", dersom du skal reise mye med det er det mer passe med 7-8". Skal du i hovedsak surfe og bruke FB, vil et nettbrett med 4:3 passe best, mens 16:9 er bedre dersom du skal se mye film. Alle iPad er i 4:3, de fleste android er i 16:9, men det finnes modeller her også som er 4:3 (noen Acer-modeller, samt Nexus 9). Hva er budsjettet ditt? Og ja, du kan surfe gjennom tethering på din mobiltelefon med en wifi-modell. Lenke til kommentar
Athos2011 Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 (endret) Budsjettet er på ca 2000.- til 2500.- . Tenker da på en 8" eller 9.7". Med Wifi. Endret 9. juli 2015 av Athos2011 Lenke til kommentar
blutut Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Kan du strekke deg til 2870.- så får du en Tab S 8.4 hos Elkjøp og Expert hvor du har 30 dagers returrett. Det er et meget godt nettbrett med en fantastisk skjerm, gode ytelser og fin størrelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Både Tab Pro og Tab S er gode alternativer med rask HW, S har bedre skjerm. Alternativet fra Apple i dette prisområdet er iPad mini 2. gen (retina) til ca 2500, da får du 4:3-skjermfomat. Den har også rask HW, omtrent samme innmat som Air (1. gen). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Fraråder Tab S. Har en selv og måtte roote og legge inn custom ROM for å få noe som var halveis brukbart. Ikke noe særlig batteritid. Min kommer til å ende på finn når jeg får rota meg til det, har en iPad mini 3 i tillegg. Tror du blir mer fornøyd med https://prisguiden.no/produkt/apple-ipad-mini-2-16-gb-194373 Lenke til kommentar
Athos2011 Skrevet 11. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2015 Jeg takker for innspill. Får se hva det blir etterhvert. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 (endret) Har en Samsung Tab S 10" og en Samsung Tab Pro 12.2. Har veldig ulik erfaring når det gjelder batteribruk. Førstnevnte sluker strøm og oppladning tar evigheter. Pro-en derimot varer evig sammenlignet med S-en, til tross for at den er en (halvt år) eldre modell og har større skjerm. Hvis du finner denne i salg fremdeles, kan jeg sterk anbefale den. Skjermstørrelsen er perfekt. Endret 11. juli 2015 av kvakse Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Det jeg misliker med 10" for bøker er at det ofte blir ekstremt store bokstaver når man leser det i landskapsmodus, mens skjermen blir i overkant lang når hvis man leser den i portrett. Størrelsen er finfin til det meste ellers. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Hvis jeg kjøper et nettbrett som har Wifi, kan jeg da surfe på det samme nettverket som ved roaming på mobiltelefon? Kan bekrefte at dette funker fint med Samsung mobiltelefon og nettbrett. Protokollene begynner å bli såpass innarbeidet og standardisert at det sannsynligvis funker med det meste. Er mange opsjoner med wifi, bluetooth og USB. Vet ikke helt hva du mener med roaming, for jeg forbinner det med avtaler nettoperatører imellom på mobilnettet, men jeg pleier å bruke wifi hotspot på mobilen ved behov. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Har du iPhone som mobil så vil den og en iPad kommunisere usynlig, og gi deg en mulighet til å slå på og koble til hotspot fra iPad uten å måtte skru på noe på iPhone først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Går dette over BT eller WiFi da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Går dette over BT eller WiFi da? Aner ikke hva de bruker i bakgrunn, men må ikke være tikobla samme nett om det var det du mente. Er del av handoff-systemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Bruker WiFi. Se siste avsnitt her: https://support.apple.com/en-gb/HT204681 Har testet tethering over BT, og det er trege saker. Får som regel 1-2 Mbps der, selv om telefon er på 4G med 40-50 Mbps. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Bruker WiFi. Se siste avsnitt her: https://support.apple.com/en-gb/HT204681 Har testet tethering over BT, og det er trege saker. Får som regel 1-2 Mbps der, selv om telefon er på 4G med 40-50 Mbps. Ah var det du mente, troddu du mente kommunikasjonen som gjør at iPad vet når iPhone er i nærheten. Selve hotspot bruker sef wifi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå