Gå til innhold

Chilimobil - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Finner ingenting om dette tilbudet på siden deres. Er det binding med full pris på de siste seks månedene?

Finner dog abonnement med 8 GB til 299,-.

Lenke til kommentar

Jeg fant bare det til 299 jeg og. Tror det til 198 bare var over telefon. Ingen binding og 299 etter de seks månedene. Tror for min del at jeg takker nei. Bytta akkurat til ice og har 4gb nå. Har klart meg med 1gb i flere år og tror 4 holder..

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å bytte til Chili Large selv.

Ser at de både skal ha Telenor dekning og bankid, skal visst ha vunnet pristest hos VG i 2014 og januar 2015.

Eneste jeg er litt redd for er at det er et "jallaselskap".

Så hvis noen har brukt de et par måneder hadde det vært kjekt med erfaringer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Sjekk at de faktisk fakturerer det som står i prislista. Jeg var i Sverige på lørdag og fikk en sms med de prisene som gjelder der. Det var ikke det samme som står i prislista deres, som de for øvrig ikke har oppdatert på to år.

Lenke til kommentar

I denne artikkelen: http://www.tek.no/artikler/kjop-mobildata-i-sommer/190666/2

Står det skrevet at:

"Etter at kunden har brukt opp 8 GB vil takseringen gå over til 0,99/mb. Makspris er uansett allikevel 399kr/mnd. Vi innfører hastighetsbegrensning først når kunden krysser 15GB/mnd."

Det vil vel praktisk talt bety at det koster 399 for fri tale/sms/mms og 15 GB i mnd. Med mindre det er maks 399 for data over 8 GB+ 298 for Large abonnement?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-376f9

Tolker det slik ja, at man har 399 for 15GB i mnd i praksis.

Virker veldig forlokkende disse prisene, har for øyeblikket djuice L. Som ifølge selger skulle være mer enn ok data.....

Tror at du skal legge de 399 til grunnprisen på 299, men jeg skal sjekke med dem. Kommer tilbake etter hvert.

Edit: dette svarte Chilimobil. For ca kr 450 kan du altså få 16 GiB per måned, og det er ingen dårlig deal. Raskt svar og super kundeservice. :)

"Det vil si at det vil påløpe ekstra kostnad i tillegg til abonnementsprisen din, så da vil eventuelt kr. 399,- komme i tillegg til 298,- men det skal også sies at når du nærmer deg oppbrukt grense vil du motta varsel om dette på SMS med tilbud om å doble datamengden ut måneden for halvparten av abonnementsprisen, som med Large vil bli 149,- Dette vil i de fleste tilfeller være en rimeligere løsning ettersom man raskt bruker 399 mb og når kostnaden på kr. 399,- like raskt hvis man velger å fortsette å bruke mobildata uten å doble mengden."

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Eneste negative jeg har funnet med Chilimobil etter et par uker nå er at "Mine sider" er totalt elendig. Antagelig det verste jeg har vært borti av "Mine sider/ordrehistorikk"-løsninger - uavhengig av bransje. Heldigvis bruker jeg det aldri. :)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Har nå mottatt første faktura fra Chilimobil. Denne var feil. Ble fakturert med vanlig månedspris på 299 og ikke 198 som jeg ble lovet på telefon. Så nå får vi se hvordan kundeservicen er....

Hvordan gikk det? Tilbud over telefon og på døra er jeg alltid skeptisk til, smart å spørre om du kan få tilbudet på epost etter samtalen :)
Lenke til kommentar
Gjest medlem-366407

Har nå mottatt første faktura fra Chilimobil. Denne var feil. Ble fakturert med vanlig månedspris på 299 og ikke 198 som jeg ble lovet på telefon. Så nå får vi se hvordan kundeservicen er....

Det er forskuddsfakturering, garantert. Helt vanlig, er nok ingen feil. Er nok bare å sjekke vilkår/hjemmeside.

Endret av medlem-366407
Lenke til kommentar

Fikk samme problem men min faktura ble på 310,- (whaaat tha fuck?) Hvordan gikk det når du kontaktet kundeservice? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Fikk samme problem men min faktura ble på 310,- (whaaat tha fuck?) Hvordan gikk det når du kontaktet kundeservice?

Har du lest fakturaen din?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...