m20k Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Hei. Jeg driver nå med fagprøve for IKT-servicefag. Jeg setter opp en Windows 2008 server med DNS, DHCP, AD etc. Jeg er bare så utrolig nervøs for å presentere dette på fredag. Det jeg er mest nervøs for er vel spørsmålene som kommer. Jeg har hele tiden slitt med angst for å presentere ting, og jeg er redd jeg skal få helt hjerneteppe under fremføring. Veilederen min sier at det er mye som skal til for å stryke. Er det noen som vet nøyaktig hva som skal til for å stryke? Jeg stresser vanvittig med dokumentasjon ettersom jeg skal levere den i morgen, og jeg har fortsatt litt igjen. Jeg har fått meldt klienten inn i domenet som jeg har opprettet på serveren, og brukerne får logget seg fint inn. Har også testet at brukerne får opp fellesområde og hjemmeområde med forskjellige rettigheter. Har hatt en skikkelig stressende uke, og jeg aner ikke hva jeg gjør om jeg ikke skulle bestå. Aner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å stå og fremføre i flere timer når jeg som sagt har skikkelig angst for det. Men ja, hva skal egentlig til for å stryke? Setter selvfølgelig pris på tips til framføringen! Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Ikke tenk på hva som skal til for å styke! Kommer absolutt ingen ting positvit ut av det! Virker som din fagprøve er ganske lik som min, og så lenge du har gjort det som de spørr etter i oppgaven, og har dokumentert det, så står du! Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Hei. Jeg driver nå med fagprøve for IKT-servicefag. Jeg setter opp en Windows 2008 server med DNS, DHCP, AD etc. Jeg er bare så utrolig nervøs for å presentere dette på fredag. Det jeg er mest nervøs for er vel spørsmålene som kommer. Jeg har hele tiden slitt med angst for å presentere ting, og jeg er redd jeg skal få helt hjerneteppe under fremføring. Veilederen min sier at det er mye som skal til for å stryke. Er det noen som vet nøyaktig hva som skal til for å stryke? Jeg stresser vanvittig med dokumentasjon ettersom jeg skal levere den i morgen, og jeg har fortsatt litt igjen. Jeg har fått meldt klienten inn i domenet som jeg har opprettet på serveren, og brukerne får logget seg fint inn. Har også testet at brukerne får opp fellesområde og hjemmeområde med forskjellige rettigheter. Har hatt en skikkelig stressende uke, og jeg aner ikke hva jeg gjør om jeg ikke skulle bestå. Aner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å stå og fremføre i flere timer når jeg som sagt har skikkelig angst for det. Men ja, hva skal egentlig til for å stryke? Setter selvfølgelig pris på tips til framføringen! Masse lykke til idag! Håper du har kommet i mål med ting du ønsket å få gjort før du skal vise frem det du har gjort. Når det kommer til presentasjonen din, så tenk mere på dette som en samtale du har med sensor. Ta med deg en kaffekopp og la snakken flyte som en normal samtale. Blir du nervøs så pust dypt inn og fortell sensoren at du er nervøs. Han/hun vil forstå. :-) Ønsker deg igjen masse lykke til. :-) Forresten så har jeg selv fagprøve om noen uker. Hadde du hatt lyst til å dele oppgaven, svar og dokumentasjonen din? Spennende å lese hvordan oppgaver folk får, og hvordan de velger å løse den. Gruer meg selv litt til det med dokumentasjon, men trur det blir en spennende uke. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Min erfaring(fra automasjon) er at sensorene vill hjelpe deg på vei om du opplever "jernteppe", de er vant til dette og vill så klart at du skal prestere så godt som du kan. Lykke til og ikke tenk så mye på hva og om bare hopp i det Lenke til kommentar
m20k Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Bestått!!! :-) Var faktisk nærme en meget - manglet bare noen småting. Sensorene var kjempehyggelige. Han ene sensoren ga meg en sjokoladebit midt under fagprøven - hehe! Endret 10. juli 2015 av m20k Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Tør jeg å spørre hvorfor du valgte Server 2008? og ikke 2012r2? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Bestått!!! :-) Var faktisk nærme en meget - manglet bare noen småting. Sensorene var kjempehyggelige. Han ene sensoren ga meg en sjokoladebit midt under fagprøven - hehe! Gratulerer! Lyst til å legge ut/sende meg oppgave, svar og dokumentasjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå