Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kontakt mellom maskinene på nettverket

Anbefalte innlegg

cizz:

Ettersom du bruker router så vil det vel være like så lurt å ordne fast ip på dine pc'er

IP PC1 WinXP: 192.168.0.2

IP PC2 Win2k: 192.168.0.3

subnet maske: 255.255.255.0

Jeg regner med at Gateway (routerens ip addresse): 192.168.0.1

Husk at du må aktivere fildeling for PC2 Win2k, kjør igjennom network setup wizard og aktivere deling for mapper eller stasjoner alt ettersom du vil.

Deretter på PC1 WinXP trykk på start knappen og deretter run/kjør, der skal du skrive inn følgende får å få opp hva som er delt på PC2 Win2k.

\\192.168.0.3

Du kan også skrive inn navnet på PC2 Win2k som du finner her: Start->Settings->kontroll panel->system og under fanearket general, står navnet som windows er registrert på.

Dersom det står at den er registrert på: Bobby

\\Bobby

Endret av skol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

når det gjelder DNS server, så bør du bruke de DNS serverne som din Internett tilbyder har.

Jeg regner med at det fulgte med litt papir da du fikk installert internett, der det står hvilke DNS servere du skal bruke.

Følgende DNS-servere er noe av det jeg har kunnet finne etter litt søking på nettet, men om det stemmer, vet jeg ikke

NGT: 217.13.4.24 og 217.13.7.140, de gamle DNS-serverne: 217.13.4.21 og 217.13.7.136

Tele2:

DNS adresser:

nic.daxnet.no (Primær DNS) 193.216.1.10

ns.tele2.no (Sekundær DNS) 193.216.69.10

Telenor:

DNS adresser:

Primær DNS: 148.122.208.99

Sekundær DNS: 148.122.161.3

Online ADSL-brukere får tildelt adresser til DNS-servere automatisk. Disse adressene begynner for tiden på 130.67, og fungerer helt likt som DNS-serverene som er angitt på

http://www.online.no/kundeservice

Du bør nesten ta kontakt med din internett tilbyder får å finne ut av hvilke DNS servere du skal/bør bruke ettersom jeg ikke vet hvilken ISP du har

Endret av skol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...