Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kontakt mellom maskinene på nettverket

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har problemer med nettverket mitt her. Det vil si at jeg ikke får kontakt mellom de to maksinene som er på nettverket. Begge har Windows xp og er i samme arbeidagruppe. Det jeg ikke får til er at jeg ikke får delt mapper, filer osv i nettverket. Maskinene finner heller ikke hverandre....

Hva må jeg gjøre og hva er det som er gale her????

Jeg skal snart Lane og vil derfor få i orden dette så fort som mulig!!!!

Tusen takk for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får en melding på den ene maskinen at Wokgroup er ikke tillgjengelig. Du har kansje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tillgangstillatelser..

Hva skal dette bety????

Lenke til kommentar
Men en liten ting til; Jeg lurte også på om jeg kunne bruke ftp program til å dele filer med mellom maskiner...????? Hvordan gjør jeg dette???

Hva må jeg skrive inn i ftp programmet, og hvordan skal jeg greie dette??? :roll:;)

er det ingen som kan hjelpe meg med dette eller??? Vær så snill å hjelp meg :!:

Lenke til kommentar
For å dele filer via FTP må du nok installere en FTP server (tror ikke den kommer standard med xp).

Men da deler man jo egentlig ikke, men tillater kopiering fra en maskin til den andre, mens ved deling kan du akssere filene direkte.

Går det ann at du kan forklare meg hvordan dette gjøres???? Jeg er velldig takknemmelig visst du kan forklare det :)

Lenke til kommentar

OSTEBU(eller andre), kan du si hvordan du gikk frem for og få til delingen?

Kjører en pc med 2000 og en med xp og fikk frem samme feilmeldingen som du, står helt fast.

Info:

-Bruker router (D-Link DI-604 tror jeg den heter)

-Ser win2000 pc'en i nettverket, men har ikke tilgang til den fra xp maskinen, ikke omvendt heller, men det er ikke viktig.

-Har admin på begge pc'ene

-Å dele internet går fint

Hjelp, har prøvd alt utenom det riktige :yes:

Edit: XP Home

Lenke til kommentar

Fant ikke noe som hjalp meg, jeg ser begge maskinene på XP Maskinen, men kommer ikke inn på Win2000, fikk den tidligere nevnte feimeldingen : ......nettverksbanen ble ikke funnet..

Ser ingen av maskinene fra Win2000, kommer ikke engang inn på workgroup'en, så jeg tror feilen ligger på Win2000 maskinen. Anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...