mk1 black limited Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Hvordan navngir dere Z-wave -enheter i HS3? Som std ser det jo slik ut: Litt usikker på om jeg bare skal endre Device name eller om jeg skal plassere den i rom og etasje. Det er jo litt praktisk å kunne velge alle z-waveenheter i device view også... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Bra tråd. Jeg ryddet når jeg gikk til 3ern. Type angir lys, stemning osv. Tak Kjøkken, Tak Sofa, Tak Gang - så langt var det bra. Kjøkkenbenk, Spisebord Kongle, Kjøkkenbord, Gang Kongle... - rotet var tilbake. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Hmm.. deja vú. Jeg er streng på navngiving, og bruker location ("Room") og location2 ("Floor") aktivt. Jeg er streng fordi at jeg vet at hvis jeg roter det til, så finner jeg ikke devicen igjen etterpå uten å måtte lete en del, og det plager meg. Alle fysiske rom følger egentlig samme "mal". De har et Romnavn (som f.eks "Kjøkken") og et etasjenavn ("1. etg"). Alle taklamper heter akkurat det: "Taklys". Alle temperatursensorer heter akkurat det; "Temperatur", etc. Er det Rollertrol i rommet, så heter devicen "Rullegardin", er det solskjerming så finnes "Solskjerming", etc. Her er mine location2 ("Floor"): 0. etg 1. etg 2. etg Diverse Media Rfxcom Ute Under "Diverse" finnes "Fitbit", "IFTTT", "Jul" og "Jobb" (ja, jeg styrer litt lys på jobb også). Under "Media" finnes "Denon", "Global Cache", "Harmony", "HDMI matrix", "MediaController" ,"Plex Server", "Roku", "Samsung TV", "SCSIP", "SqueezeBox", "Xbox 360". Under "Ute" finnes "Bod", "Gressklipper", "Ute", "Vanning", "Vær", "Værmelding" "RFXCOM" er egentlig en arvtaker fra HS2, som har batteri-sensorer, og alle brytere som ikke er naturlig å plassere på et fysisk rom, fordi bryteren kun skal styre lyset på rommet, og ikke trenger å bli sett sammen med de andre devicene i rommet. Burde kanskje vært flyttet til "Diverse"... Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Takker, da gjør du egentlig som jeg gjør. BORTSETT fra at jeg har holdt z-wave som en egen 'etasje' i HS2, rett og slett for å enkelt få listet opp alt jeg har av z-waveenheter. Men jeg vurderer sterkt å droppe det i HS3. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Takker, da gjør du egentlig som jeg gjør. BORTSETT fra at jeg har holdt z-wave som en egen 'etasje' i HS2, rett og slett for å enkelt få listet opp alt jeg har av z-waveenheter. Men jeg vurderer sterkt å droppe det i HS3. Jeg bryr meg i utgangspunktet ikke hvilken teknologi som brukes for å gjøre noe. Jeg skal gjøre det logisk for meg selv, og ikke minst andre som måtte ha lyst til å skru på et lys hos oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå