Gå til innhold

Det var det, Windows Phone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da får vi se: cw.no/artikkel/mobilitet/men-windows-phone-var-ikke-dod

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

MS har gjentatte ganger benektet at de gir opp mobiler, for å korrigere enkelte journalister og Audun som tolket det på denne måten. De har også system for å kompilere iOS og Android applikasjoner til å kjøre på Windows10 mobile, så vidt jeg har forstått vil Visual Studio analysere koden og foreslå hvilke endringer som må gjøres. Hvilke linjer med kode man bytter ut slik at appen f.eks. bruker Bing api istedefor Google. Hvor omfattende dette er vil være avhengig av type applikasjon, men i mange tilfeller er sies det å være svært få linjer med kode som må byttes. Spill vil nok være enkleste å flytte over og Candy Crush Saga er ett av spillene som kom til windows phone som ett resultat av denne teknologien, dette er iOS kode som men små endringer ble compilert for å kjøre på windows phone.

Endret av Insomnis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har med APIer, men det der kommer ikke til å gå fort og enkelt, og det vet Microsoft også. Men en god hjelp i portingen er det selvsagt. 

Jeg liker Windows Phone jeg. Og har heid på systemet lenge. Men det ser ikke lyst ut i mine øyne. Selv om det er hyggelig av Microsoft å spandere et mobil-OS på fansen.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg har ikke stor tro på dette, selv om selve porteringen er forholdsvis enkel er det en engangsgreie. Problemet er jo oppdateringer, vedlikehold, nye api versjoner og ikke minst support. De som lager appen må fortsatt ta ett strategisk valg om å støtte windows 10, og det er der det største hinderet ligger, ikke i selve porteringen appen i første omgang.

"fansen" som du snakker om er en ekstrem stor kundemasse som de fleste bedrifter ville være veldig glad for å ha som sine kunder.

Du sier gang på gang at det ser mørkt ut, jeg sier det er på tide å åpne øynene. Hva er det som er galt med den nye strategien? Flere har jo etterlyst dette i lang tid (ikke å sparke 70% av Nokia gjengen, men å endre strategi på hva slags telefoner de skal lage). Som selve OS'et ser det ut som en blanding av Google og Apple strategi. Jeg er ganske sikker på at om Apple hadde sagt det samme hadde Aksjekursen steget og hele verdens media kastet seg på halleluja koret.

Lenke til kommentar

Jeg tror den nye strategien er grei den. Spørsmålet er hvorfor i alle dager kundene skal gå for Windows når man får gjort alt like bra på de andre plattformene og Windows Phone sliter såpass som det gjør. Selve operativsystemet er knall, forøvrig.

Lenke til kommentar

Får lite apper på Windows Phone? Viss "alle" kjøper Windows Phone, garanterer jeg at app utvalget vil bedre seg betraktelig. Poenget mitt er at i stedet for å klage over at Windows Phone har lite app utvalg, samtidig som det skrives at os'et er bra, så heller bidra til å øke app utvalget ved å kjøpe Windows phone

Lenke til kommentar

Det er ikke lenge siden Surface divisjon ble avskrevet, nå er det en selvstendig bærekraftig avdeling.

Med tanke på satsningen på continuum i win10 så ser vi kanskje x86 telefoner snart med win32 støtte og telefoner som erstatter laptop i mange situasjoner? 

Spørsmålet mitt nå er klarer MS å beholde styrken og kvaliteten de "arvet" fra Nokia. Det er ikke tilfeldig at Nokia knuste all konkurranse på windows phone, de laget bra hardware.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Får lite apper på Windows Phone? Viss "alle" kjøper Windows Phone, garanterer jeg at app utvalget vil bedre seg betraktelig. Poenget mitt er at i stedet for å klage over at Windows Phone har lite app utvalg, samtidig som det skrives at os'et er bra, så heller bidra til å øke app utvalget ved å kjøpe Windows phone

Jeg har iPhone 6+ og HTC M9. Hvorfor skal jeg kjøpe en Windows Telefon?

Lenke til kommentar

Jeg har iPhone 6+ og HTC M9. Hvorfor skal jeg kjøpe en Windows Telefon?

Får å fullføre samlingen.

Passende svar til spørsmålet imo men her kommer langversjon. Det er jo ikke slik at Windows phone er best for alle, vi har alle forskjellige behov og ønsker.

Min erfaring er som følgende, iOS: ble gal etter få dager, mulig det har blitt bedre nå men alle begrensningene og hvordan Apple låser deg funket ikke for meg, har en ipad liggende som aldri blir brukt.

Android var moro i lang tid, men det er ett par ting som plaget meg. Måten OEM presser på deg masse skit som du ikke ønsker (også kjent fra win desktop), faktisk til det punktet at telefon blir ubrukelig. Har en telefon hvor internminne er fyllt opp av påtvungede apper som ikke lar seg fjerne. Resultatet er at funksjoner på telefonen ikke fungerer forde minne er fullt. Det faktum at google lanserer nye versjoner 2 ganger i året, men er du heldig så blir din telefon oppdatert 1 år etter. Skal du ha de "nye flotte" funksjonene så må du kjøpe nyeste telefon eller vente til praktisk talt telefonen er utdatert. Kamera på Andoid har alltid hengt etter, hjelper ikke at bildekvaliten er ok hvis motivet er borte før du tar bilde, google hevdet å legge stort fokus på kamera ved lansering av N5, men det var en stor bløff. Opplevelsen på en lav/mellom budsjett telefon er mye bedre på windows enn android. Min første windowsphone erfaring var en 520, sjokkerende å se at den i menyer og browser fungerte like bra som min Android flaggskip telefon. Med windows får jeg tilgang til neste versjon av OS før det er sluppet, på Android venter man opp til 1 år hvis man i hele tatt får det. Kamera på min nåværende windowsphone er fantastisk, det bare funker, i motsetning til hva jeg følte med mine tidligere android telefoner.

Windowsphone har sine begrensninger det også, og noen av de henger igjen også i windows 10 mobile. Systemet er ikke perfekt. Alle 3 har sine feil og mangler. For meg personlig så syns jeg MS gjør mye riktig for tiden, selv om de har mye å bevise og rette på har jeg tro på at win10 på pc'n og telefon vil gi meg den beste opplevelsen, i hvert fall på sikt. Google går i feil retning imo, og begynner å ligne på MS for 15år siden, de får nok snart smekk på fingra av EU også.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke jobben min å gi almisser til mcrosoft sitt OS.

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...