_dundun_ Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Microsoft har nettopp offentliggjort at de sparker stort sett alle som jobber med å lage telefoner, og at de skrur ned satsningen på å vinne mobilmarkedet kraftig. Selv om de sier at de skal lage telefoner til "tre nisjer" tror jeg ikke vi skal holde pusten for at det kommer særlig mange flere Microsoft-telefoner. Da står man igjen med de få tredjepartsprodusentene som har blitt med så langt, men tviler på om de gidder nå som ikke engang Microsoft har trua på plattformen sin. Synd, for Microsoft var virkelig inne på noe. Men vis meg den utvikler som lager apper til Windows phone nå, og jeg skal vise deg en gal mann. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Usikker selv på hva som skjer videre , Windows Phone burde taes vare på , men da kanskje med langt mindre modeller og en som virkelig selger og har sin funksjonalitet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Selv om winphone "tas vare på", så sender dette et signal som neppe hjelper på winphones desidert største ulempe, mangel på apper. AtW Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) MS kan ikke drepe hele plattformen, men dette er det nærmeste de kommer. Make no mistakes, Windows Phone har ikke lenger en fremtid som mobilplattform. Det har jo vært åpenbart en god stund, nesten alle nye tjenester fra Microsoft har kommet til Android og/eller iOs først. Samtidig lanserer Blackberry sin første Android-telefon. Jeg synes dette er synd - tre solide aktører er utrolig mye bedre enn to. Endret 8. juli 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Despite the moves on the hardware side, mobile devices remain a key piece of one of the design pillars of Windows 10 -- being an operating system for which developers can write once and target a range of form factors, from smartphone to tablet to PC to conference room screen. https://redmondmag.com/articles/2015/07/08/microsoft-scales-down-phone-biz.aspx?m=2 Den nye strategien gjør vel ting enklere mht til utvikling av programvare til devices. Antallet ansatte er svimlende 128000 25000 ansatte fra Nokia overtakelsen. Layoff 7800 Å si at de sier opp samtlige ansatte som jobber med windows phone er vel en smule overdrevet. 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) De har allerede sagt opp nesten alle de andre fra Nokia, så ikke egentlig. Før i dag var det bare de håpløse optimistene som trodde på Windows Phone. Nå er det bare de virkelig gale - når ikke engang produsenten tør satse gjør ingen det. Endret 8. juli 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Sukk. At de ikke utkonkurrerer Apple , Google og Samsung har vel ligget i kortene siden overtagelsen av Nokia. Når de nå innser at de ikke makter å bli markedsledende og bærekraftig økonomisk lengre på phone hardware betyr ikke at Microsoft OS på mobil slutter. Windows Phone blir windows10 http://www.knowyourmobile.com/microsoft/microsoft-windows-10/22739/windows-10-release-date-July-29-update-features 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Microsoft drømmer om at alle skal skrive apper i det nye rammeverket deres som gjør at windows-apps kan kjøres på tvers av plattformer med bare småendringer på grensesnitt. Det tror jeg de kan se langt etter - det virker som om utviklere fortsatt ler av hele Windows Store og holder seg til gode gamle Win32, som altså ikke på noen som helst måte lar seg kjøre på mobil. Det er ikke rom for en liten aktør på mobil, og det vet MS også, det er derfor de lanserer de nye produktene sine primært på Android og iOs. Om ikke det er økonomisk bærekraftig å lage telefonhardware med Windows - hvem skal da gjøre det om ikke Microsoft? Og hvem i alle dager skal lage applikasjonene som gjør at folk kjøper disse telefonene? Jeg liker Windows på telefon jeg, og skulle gjerne ønske det ble en vellykket plattform. Men det ble det ikke. Endret 8. juli 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Økonomi og inntjeningskrav gjøres tydligvis noe med i og med at 7800 stillinger kuttes i og hardware som i modeller skal reduseres. At Microsoft ikke lengre satser like stort på egen hardware som med Elop i forsetet men rendyrker mere software og økosystem ligger i tiden , og endrer ikke på at andre selskap kan ha nok marginer på å lage / bruke samme hardware til flere telefoner os plattformer inklusive Microsoft 10.. Forutsatt at software og rammeverket rundt er on-track som det ser ut til å være med windows 10. Det er små marginer på mange av disse Lumia(Nokia) produktene sammenliknet med Apple sine og Samsungs siste topp modeller. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Ja, for tredjepartsmarkedet for Windows Phone har jo vært en knallsuksess. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Det er stor interesse for windows 10. Alt kan snu. Se bare på Apple. Sleng inn litt god gammeldags Amerikansk patriotisme. Det er en av nasjonal stolthetene (Apple , Google og Microsoft). Hjemmemarkedet er stort. Endret 8. juli 2015 av syar2003 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Er det virkelig stor interesse for Windows 10? Blant hvem? Mitt inntrykk er at folk i større og større grad gir totalt blaffen i desktop-operativsystemer. Endret 8. juli 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Hvorfor skrives det så mye om det. Hver "eneste" OS lansering fra Microsoft har stor interesse over alt. Det er en kjensgjerning. Endret 8. juli 2015 av syar2003 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Toppmodellen, 930, koster litt under 3000 på Elkjøp, dvs ekstemt billig i forhold til alle andre produsenter. Lokkepris? Selger Microsoft med tap for å trekke til seg kunder? Skyr kundene telefonene fordi de er for billige (=lavstatus)? Jeg bare spør. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Hvorfor skrives det så mye om det. Hver "eneste" OS lansering fra Microsoft har stor interesse over alt. Det er en kjensgjerning. Det skrives mye, men færre og færre oppgraderer, og "ingen" lager programvare med de nye Apiene som kreves for å støtte multiplattform. Til og med Microsoft droppa dem da de kom med ny Skype nettopp. Det sier sitt. Mer enn sju av ti Windows-brukere er ikke engang oppe på Windows 8 ennå. Da hjelper det lite hva som skrives. Endret 8. juli 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 3000 for en 930 høres lite ut helt til man leser en analyse av produksjonskostnadene til iPhone 6/6plus til å være 230-250 USD. (Under 2000 NOK) Apple er trendy og gir status og har dermed svært høye marginer på telefon produktene sine. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Propaganda post med hærfører Audun i spissen. For noe tull, lukker man øynene så ser ting mørkt ut. MS har forsøkt å teppebombe lavpris segmentet, nå skal de fokusere sterkere med færre telefoner, istedefor å lansere en ny lavpris variant hver mnd så kommer de antaglig til å følge Apple, Samsung, LG og Sony i å lansere ett flaggskip produkt 1-2 ganger i året. Og færre telefoner i mellom og lavpris segmentet. Stort fokus på bedriftsmarkedet, hvor pengene er. Forbrukere er illojale, bedrifter hater forandring. Om windows phone legges død så er det ikke pga dette. Du sier at programmer kommer først til iOS og Android, det er ett vakum nå i påvente av windows 10. Microsoft er ett software company og det er førsteprioritet, Apple har alltid hatt ett lukket system, Google har gått fra full åpenhet til å forsøke å lukke inn brukerne i sitt system, MS har gått motsatt vei og gjør sine tjenester tilgjengelig på flest mulig plattformer. Skype integreres i windows 10 det er grunnen til at ModernAPP versjonen ble stoppet, det er ikke behov for den, win32 versjonen lever videre pga Win7/xp støtte Endret 8. juli 2015 av Insomnis 4 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Vi får se hvordan det går. Jeg er ikke optimist iallfall. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Hvorfor skrives det så mye om det. Hver "eneste" OS lansering fra Microsoft har stor interesse over alt. Det er en kjensgjerning. Det skrives mye, men færre og færre oppgraderer, og "ingen" lager programvare med de nye Apiene som kreves for å støtte multiplattform. Til og med Microsoft droppa dem da de kom med ny Skype nettopp. Det sier sitt.Mer enn sju av ti Windows-brukere er ikke engang oppe på Windows 8 ennå. Da hjelper det lite hva som skrives. Du kan lukke øynene så mye du vil for min del.Jeg jobber i en IT bedrift og med nye OS med tilhørende server versjoner og tjenester er drivende for "masse arbeid". Disse 7 av 10 tallene for windows 8 har lite med interesse og deploying til windows 10 . Det vet du godt. Windows7 er 6år gammelt og mange jeg vet om har ventet med ny stor deployment til windows10 sammen med nye MDM for vurdering da. Blandt privatbrukere av windows er det knyttet stor interesse til blandt annet directx i tillegg til 2 Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Vi får se hvordan det går. Jeg er ikke optimist iallfall. Les denne så skjønner du mer http://www.windowscentral.com/microsofts-restructuring-their-phone-business-was-necessary Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå