DanielF Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Dette er jo vanvittig billig: http://asono.com/no/product_info.php?cPath=31&products_id=66 ...denne hadde også være noe: http://asono.com/no/product_info.php?cPath=31&products_id=56 Anbefalt for mitt Nikon 3100? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 synes ikke det var noe vanvittig billig..... edit: btw! lager: 0stk Lenke til kommentar
DanielF Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Jeg har ikke funnet websjapper som selger billigere. Men, er det kvalitetforskjeller på kortene? Kanskje kortet er en smule dårlig? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Liker ikke alt ved Elkjøp, men akkurat minnekort kan være veldig billige der. Sjekk dette: Compact Flash, SANDISK, 128 MB 295,- Trodde først det var trykkfeil, men det har nå stått der lenge. Sandisk er jo merke som jeg tror er blandt dem bedre. Bare et tips Lenke til kommentar
tomy Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 USB-minneleser/skriver for Compact Flash-minne. Leveres med 1 m USB kabel. For Windows 98 SE eller senere og Mac 8.6 eller senere. varenr 32-6965 pris kr 198,00 http://www.clasohlson.no/ tomy Lenke til kommentar
DanielF Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Da får jeg ta turen til nermeste Elkjøp-sjappe! Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Sandisk er jo merke som jeg tror er blandt dem bedre. Bare et tips Sandisk er dårlig i følge denne testen på dpreview.com. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Sandisk som merke er bra, men de produserer både trege og raske minnekort. Til deg som startet tråden, du kjenner tydeligvis ikke til at man kan finne priser i rundt 50 nettbutikker i produktguiden vår. Minnekortet du trekker frem er ikke spesielt billig: http://pris.akam.no/vis_produkt.php?product_id=636 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Det er kvalitetsforskjeller på Compact Flash. Ikke i bildekvalitet, men i pålitelighet og etter hvor kjappe de er. Lenke til kommentar
jakv Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hva med å kikke hos f.eks. komplett.no? De har Twinmos kort til omtrent samme pris, og de har dem på lager. Lenke til kommentar
terjed Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvis man gjør som Mlwirak fortelle (benytter produktguiden), så finner man raske CP-kort til f.eks 549,-kr (TwinMOS Compact Flash Card 256MB - Type I, Ultra High Speed! 36X). Kanskje bedre og billigere enn 295,-kr for 128 mb hos El-kjøp? Billigste 128 mb kort (uavhengig av merke) i produktguiden er 269,-kr Billigste 256 mb kort (uavhengig av merke) i produktguiden er 425,-kr Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Generelt sett vil jeg vel ikke anbefale å kjøpe 128 kort. Om du bryr deg om bildene dine, kjøp kort fra kjent produsent (lexar, sandisk, IBM osv) og kjøp 256MB kort eller større. (bruker selv 256 Sandisk ULTRA som backupkort og to stykk 1GB IBM Microdrive som hovedkort) HJ Lenke til kommentar
[Tiger] Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 jeg kjøpte med en kingston 256 cf kort til 550,- på itbutikken.no. Har hørt at mange har mistet bildene sine på grunn av "billige" kort. Noen som vet om det kingston kortet er noe bra? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 ' date='10/11/2003 : 19:32'] jeg kjøpte med en kingston 256 cf kort til 550,- på itbutikken.no.Har hørt at mange har mistet bildene sine på grunn av "billige" kort. Noen som vet om det kingston kortet er noe bra? Kingston er ikke av de beste, men er vel heller ikke av de dårligste. Ville nok allikevel valgt ett kort av ett mer kjent merke (Lexar, Sandisk). Og hold dere unna IBM microdrive. Ett lite kakk, og bildene er borte. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kingston er da meget kjent, og har utvilsomt høykvalitetsminne. Om jeg ikke husker feil har de også suverene garantier på minnekortene sine. Lenke til kommentar
DanielF Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Jeg lurer på om dette kortet er blandt de "dårlige" kortene som er der ute. Grunnen til at jeg vil "ha" dette er at jeg skal kjøpe kamera og minne i samme sjappe, og dermed er dette eneste valg http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=953...lAction=details Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kingstonkortene er laget av samme produsent som lager Kingston minnebrikker - sistnevnte er kjent for bra brikker, og om jeg ikke tar feil så er det disse som blir levert dersom du bestiller ekstra RAM med din Apple datamaskin fra Apple store. Uansett: Jeg ville nok holdt meg til bra merker, ja. IBM Microdrive er ikke å forakte, forresten. Jeg har som sagt to stykker, og begge har fått MYE bank (riktignok mens de har vært i kameraet - jeg er forsiktig med dem ellers), og de fungerer knirkefritt. Haje Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Kingstonkortene er laget av samme produsent som lager Kingston minnebrikker - sistnevnte er kjent for bra brikker, og om jeg ikke tar feil så er det disse som blir levert dersom du bestiller ekstra RAM med din Apple datamaskin fra Apple store. Uansett: Jeg ville nok holdt meg til bra merker, ja. IBM Microdrive er ikke å forakte, forresten. Jeg har som sagt to stykker, og begge har fått MYE bank (riktignok mens de har vært i kameraet - jeg er forsiktig med dem ellers), og de fungerer knirkefritt. Haje Inne i kameraet er de beskyttet mot støt, utenfor er de mer sårbare. Bare man er forsiktige, så er sikkert Microdrive ok det, men de er tregere. Og vi vet jo alle hvilke problemer som kan oppstå med harddisker. Jeg ville heller lagt noen ekstra kroner i noe ordentlig flash-minne. Lenke til kommentar
[Tiger] Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Var 5 år garanti på kingston kortet. Om 5 år har jeg nokk sikkert ikke minnebikken lenger heller å vis det skulle skje noe innen det så får jeg jo tilbake et nytt. Men veldig surt å miste bilder fks. ferie bilder. :grine: Tenkte dem kansje var bra etter som dem lager mye bra data produtker fks. ram. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Om du kjøper kortene i Norge har ALLE minnekort 5 års reklamsjonsrett (ofte kalt garanti). Dette er man sikret ihh til Forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå