Gå til innhold

For godt til å være sant?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man gjør som Mlwirak fortelle (benytter produktguiden), så finner man raske CP-kort til f.eks 549,-kr (TwinMOS Compact Flash Card 256MB - Type I, Ultra High Speed! 36X). Kanskje bedre og billigere enn 295,-kr for 128 mb hos El-kjøp?

Billigste 128 mb kort (uavhengig av merke) i produktguiden er 269,-kr

Billigste 256 mb kort (uavhengig av merke) i produktguiden er 425,-kr

Lenke til kommentar

Generelt sett vil jeg vel ikke anbefale å kjøpe 128 kort. Om du bryr deg om bildene dine, kjøp kort fra kjent produsent (lexar, sandisk, IBM osv) og kjøp 256MB kort eller større.

(bruker selv 256 Sandisk ULTRA som backupkort og to stykk 1GB IBM Microdrive som hovedkort)

HJ

Lenke til kommentar
' date='10/11/2003 : 19:32'] jeg kjøpte med en kingston 256 cf kort til 550,- på itbutikken.no.

Har hørt at mange har mistet bildene sine på grunn av "billige" kort.

Noen som vet om det kingston kortet er noe bra?

Kingston er ikke av de beste, men er vel heller ikke av de dårligste. Ville nok allikevel valgt ett kort av ett mer kjent merke (Lexar, Sandisk). Og hold dere unna IBM microdrive. Ett lite kakk, og bildene er borte.

Lenke til kommentar

Kingstonkortene er laget av samme produsent som lager Kingston minnebrikker - sistnevnte er kjent for bra brikker, og om jeg ikke tar feil så er det disse som blir levert dersom du bestiller ekstra RAM med din Apple datamaskin fra Apple store.

Uansett: Jeg ville nok holdt meg til bra merker, ja.

IBM Microdrive er ikke å forakte, forresten. Jeg har som sagt to stykker, og begge har fått MYE bank (riktignok mens de har vært i kameraet - jeg er forsiktig med dem ellers), og de fungerer knirkefritt.

Haje

Lenke til kommentar
Kingstonkortene er laget av samme produsent som lager Kingston minnebrikker - sistnevnte er kjent for bra brikker, og om jeg ikke tar feil så er det disse som blir levert dersom du bestiller ekstra RAM med din Apple datamaskin fra Apple store.

Uansett: Jeg ville nok holdt meg til bra merker, ja.

IBM Microdrive er ikke å forakte, forresten. Jeg har som sagt to stykker, og begge har fått MYE bank (riktignok mens de har vært i kameraet - jeg er forsiktig med dem ellers), og de fungerer knirkefritt.

Haje

Inne i kameraet er de beskyttet mot støt, utenfor er de mer sårbare. Bare man er forsiktige, så er sikkert Microdrive ok det, men de er tregere. Og vi vet jo alle hvilke problemer som kan oppstå med harddisker.

Jeg ville heller lagt noen ekstra kroner i noe ordentlig flash-minne.

Lenke til kommentar

Var 5 år garanti på kingston kortet. Om 5 år har jeg nokk sikkert ikke minnebikken lenger heller :) å vis det skulle skje noe innen det så får jeg jo tilbake et nytt. Men veldig surt å miste bilder fks. ferie bilder. :grine:

Tenkte dem kansje var bra etter som dem lager mye bra data produtker fks. ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...