Kontorstol Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Hei. I går spilte jeg TW3 i noen time, og som alltid hadde jeg PCen i hvilemodus når jeg skulle legge meg. Når jeg våknet i dag hadde sikringen gått. Jeg prøvde å slå den på igjen, men den gikk like fort. Jeg prøvde da å koble ut PCen, og da fikk jeg skrudd på sikringen igjen. Er PSUen min gåen? Hva kan ha skjedd? Specs: Intel Core i5 4690K Corsair H75 Hydro vannkjøling Gigabyte GA-Z97M-D3H Corsair Vengeance DDR3-1600 8GB Gainward GeForce GTA 970 5GB PhysX CUDA Seagate Desktop SSHD 1TB Silverstone 750w PSU Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Går sikringen dersom du slår av PSUen, slår på sikringen, så prøver å slå på PCen litt senere Prøvd PCen på en annen sikring? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Er det fare for de andre komponentene om jeg prøver å koble den til på nytt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Koble fra hovekort etc og prøv. Evt. kun ha en vifte eller to for å få litt strømtrekk. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg ble dessverre utålmodig og prøvde på en annen sikring før du postet. Når PSUen var skrudd av slo ikke sikringen ut, men når jeg slo den på gikk sikringen med en gang. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Strømforsyningen som har for stor inrush current eller er ødelagt da. Edit: Kople fra disk drives,grafikk kort og 20/24 pin samt atx/P4 connector. Slå den på igjen uten noe hovedkort cpu/drives/gfx tilknyttet den .Går fremdeles sikringen , så er den defekt ? Endret 8. juli 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Er det stor fare for at andre komponenter kan ha tatt skade? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Det er alltid en risk for det. Men om PSUen er ordentlig skal den dø "gracefully". Blir noe annet ved ekstreme lynnedslag torden hvor det står flammer utgav stikkontaktene. Har det ikke skjedd noe feilkoplinger eller noe på el nettet har det sannsynligvis gått bra. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Da for jeg bare krysse fingrene for det og bestille ny PSU. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Bytt psu, har selv opplevd det. Da var psu kaputt. Nei bruk garantien. Endret 8. juli 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Prøv og slå på sikringen, den detter ut da igjen men slå den på igjen, fortsett slik kanskje 3-4 ganger. Du har sikkert en hurtigsikring, de er markert med en B ved siden av amperetallet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Prøv og slå på sikringen, den detter ut da igjen men slå den på igjen, fortsett slik kanskje 3-4 ganger. Du har sikkert en hurtigsikring, de er markert med en B ved siden av amperetallet. Sikringen i sikringsskapet er vel den samme som har vært der i lang tid. Og det skulle vel vært problemer med å slå på pcen tidligere i såfall om kvikk sikring og mye inrush current på psu.Dette skjedde jo over natten og sikringen i skapet slo ut mens pcen var i dvale. Så alt tyder egentlig på at noe røk i PSUen som skapte kortslutning. Endret 8. juli 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 PSUen fikk jeg av en venn (Evil-Duck), og jeg tror den er eldre enn 5 år. Nå har jeg bestilt en EVGA SuperNOVA 750 G2, så får vi se hva som skjer. Har siste arbeidsdag før ferien i morgen, og hadde tenkt å spille ferdig TW3, så dette passet dårlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå