Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sikringen går når jeg plugger i PCen.

Anbefalte innlegg

Hei. I går spilte jeg TW3 i noen time, og som alltid hadde jeg PCen i hvilemodus når jeg skulle legge meg. Når jeg våknet i dag hadde sikringen gått. Jeg prøvde å slå den på igjen, men den gikk like fort. Jeg prøvde da å koble ut PCen, og da fikk jeg skrudd på sikringen igjen. Er PSUen min gåen? Hva kan ha skjedd?

Specs:

Intel Core i5 4690K

Corsair H75 Hydro vannkjøling

Gigabyte GA-Z97M-D3H

Corsair Vengeance DDR3-1600 8GB

Gainward GeForce GTA 970 5GB PhysX CUDA

Seagate Desktop SSHD 1TB

Silverstone 750w PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyningen som har for stor inrush current eller er ødelagt da.

Edit:

Kople fra disk drives,grafikk kort og 20/24 pin samt atx/P4 connector.

Slå den på igjen uten noe hovedkort cpu/drives/gfx tilknyttet den .Går fremdeles sikringen , så er den defekt ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er alltid en risk for det. Men om PSUen er ordentlig skal den dø "gracefully".

Blir noe annet ved ekstreme lynnedslag torden hvor det står flammer utgav stikkontaktene.

Har det ikke skjedd noe feilkoplinger eller noe på el nettet har det sannsynligvis gått bra.

Lenke til kommentar

Prøv og slå på sikringen, den detter ut da igjen men slå den på igjen, fortsett slik kanskje 3-4 ganger.

Du har sikkert en hurtigsikring, de er markert med en B ved siden av amperetallet.

Sikringen i sikringsskapet er vel den samme som har vært der i lang tid. Og det skulle vel vært problemer med å slå på pcen tidligere i såfall om kvikk sikring og mye inrush current på psu.

Dette skjedde jo over natten og sikringen i skapet slo ut mens pcen var i dvale. Så alt tyder egentlig på at noe røk i PSUen som skapte kortslutning.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

PSUen fikk jeg av en venn (Evil-Duck), og jeg tror den er eldre enn 5 år. Nå har jeg bestilt en EVGA SuperNOVA 750 G2, så får vi se hva som skjer. :p Har siste arbeidsdag før ferien i morgen, og hadde tenkt å spille ferdig TW3, så dette passet dårlig! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...