Jonas Magerøy Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Yoshi's Woolly World vil smelte hjertet ditt, men kunne trengt en mekanisk finpuss.ANMELDELSE: Yoshi's Woolly World Lenke til kommentar
Einelbraos Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 I mi meining er dette ein soleklar 8/10. Bra styring, godt level-design med identitet, herleg grafikk og musikk, og i det heile det beste Yoshi-spelet sidan Yoshi's Island. Einaste eg vil trekke spelet for er at det er litt kort, og for at sjefskampane er barnemat light. Lenke til kommentar
fr4gner Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 "Mange av lagringspunktene er veldig ujevnt plasserte. Dette fører til at når jeg spiller alene må jeg ofte gjøre veldig store deler av en bane på nytt om jeg dør." Tydelig at skribenten er av den yngre generasjonen og har gått glipp av den tiden da plattform spill virkelig var vanskelige. Visst du døde/gikk tom for liv i gamledager så var det rett tilbake til første brett! Når det er sagt så synes jeg at lagringspunktene var helt greit plasserte. Minte meg litt om Yoshi's Story på N64 bare at der måtte du lete litt mer etter lagringspunktene. I dette spillet er det mer på linje. Sånn som i super mario world 2 yoshi's island. Jeg liker veldig godt Yoshi's wolly world. og ville gitt det en 9/10 spillet er gøy og underholdende 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 "Mange av lagringspunktene er veldig ujevnt plasserte. Dette fører til at når jeg spiller alene må jeg ofte gjøre veldig store deler av en bane på nytt om jeg dør." Tydelig at skribenten er av den yngre generasjonen og har gått glipp av den tiden da plattform spill virkelig var vanskelige. Visst du døde/gikk tom for liv i gamledager så var det rett tilbake til første brett! Ja, og det var drittdesign.. AtW Lenke til kommentar
Hertug Fluesopp Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Ja, og det var drittdesign.. AtW Jaha =) Jeg liker slikt design. Det er veldig spennende når du bare har et liv og kanskje bare noen få hitpoints igjen til å klare spillet på. Med et begrenset antall liv så bør du helst bli bedre og bedre til å gjennomføre banene på for å klare spillet. Man blir også glad når man finner skjulte ekstraliv og andre hemmeligheter som kan gjøre det lettere for en. Dette er bra spilldesign, i korte spill. Men om spillene er lange så er det bedre at du bare starter på nytt på samme verden, eller bane. En viktig grunn til at mange valgte en slik design på spillene sine på den tide var for å få spillene til å vare lengre. Det fantes andre metoder å gjøre det på også som uendelig med liv, men supervanskelige baner. Nå lurer jeg veldig på, siden du syns det er et drittdesign, hvordan ville du ha designet platformspill på denne tiden? =) Man hadde jo veldig begrensede ressurser i form av lagringsplass til lyd og grafikk, så den viktigste måten å få et spill til å vare lengre på var med å gjøre det vanskelig. Husk at varigheten til spill på denne tiden var mye viktigere for barna som spilte da en for oss idag. De hadde ikke Steam bibliotek fullstappet med uspilte spill som sto og ventet på dem. Lenke til kommentar
zilas0 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Fårhåpentligvis er ikkje eg den eneste når eg sei at eg e bra lei av nintendo som utvanner karakterene sykt masse (untatt Zelda der kan de fortsett forever), håper de snart finner på nokka nytt som ikkje dreia seg bære om karakteran! Anna en det så ser jo spillet helt nusselig ut nokka anna en det så ser jeg ikkje nokka spesielt nytt. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Tja, det er basically SMW2 (Yoshi's Island, aka den beste Mario-plattformeren i 2d), på Wii U, med garnnøste-look i stedet for at det ser håndtegnet ut. Det gjør det kanskje ikke nytt, men det er heller ingen andre spill som har gjort det om igjen siden 1995, med unntak av Virtual Console-releasen av det samme spillet. Hvis du gikk glipp av den klassikeren, så er dette en god nyutgave. Har ikke spilt det ferdig enda selv, så jeg skal vente med å si noe om karakteren, selv om jeg flirer litt over at en person som lever av å spille spill synes vanskelighetsgraden i en veldig tilgivende 2d-platformer for barn er så frustrerende at han trekker det et par poeng. 4 Lenke til kommentar
Mithridates VI Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Litt rart å trekke et platformspill i poeng fordi du må starte på nytt igjen når du dør? Om det ikke får noen konsekvenser når du mister livet i spillet så er det ikke noe poeng å ha med ekstraliv i det hele tatt. Som anmelder sier så er det valgfritt om man vil samle på ting og tang så det er jo ikke noe som kreves for å komme videre i spillet, kun en ekstra utfordring for de som liker slikt. Hadde det vært jeg som spilte og anmeldte spillet hadde det fått pluss for grafikken. Mange nye Nintendo spill har en veldig lik grafikkstil, noe som begynner å bli litt forutsigbart og kjedelig. Endret 8. juli 2015 av Mithridates VI Lenke til kommentar
icebear80 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Ut i fra Gamer.no's skala ville jeg sagt at dette minst er en 7'er. Kan ikke se noen vesentlige problemer slik en 6'er skal ha etter kriteriene. Er for så vidt enig i at boss-kampene kunne vært litt mer varierte for å nå opp til et høyere nivå, men ellers er dette et spill som bare gir glede Lenke til kommentar
Jonas Magerøy Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Ut i fra Gamer.no's skala ville jeg sagt at dette minst er en 7'er. Kan ikke se noen vesentlige problemer slik en 6'er skal ha etter kriteriene. Er for så vidt enig i at boss-kampene kunne vært litt mer varierte for å nå opp til et høyere nivå, men ellers er dette et spill som bare gir glede Dette sier Gamer om karakteren 6: "Et spill som får denne karakteren, er et ganske godt spill som mange vil kunne finne glede i. Her er det imidlertid vesentlige problemer som gjør at spillopplevelsen ikke nødvendigvis er like morsom hele tiden." (http://www.gamer.no/artikler/slik-vurderer-gamer-no-spill/151188#score6) Det er nesten bokstavelig talt slik jeg har vurdert spillet i anmeldelsen Lenke til kommentar
icebear80 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Ut i fra Gamer.no's skala ville jeg sagt at dette minst er en 7'er. Kan ikke se noen vesentlige problemer slik en 6'er skal ha etter kriteriene. Er for så vidt enig i at boss-kampene kunne vært litt mer varierte for å nå opp til et høyere nivå, men ellers er dette et spill som bare gir glede Dette sier Gamer om karakteren 6: "Et spill som får denne karakteren, er et ganske godt spill som mange vil kunne finne glede i. Her er det imidlertid vesentlige problemer som gjør at spillopplevelsen ikke nødvendigvis er like morsom hele tiden." (http://www.gamer.no/artikler/slik-vurderer-gamer-no-spill/151188#score6) Det er nesten bokstavelig talt slik jeg har vurdert spillet i anmeldelsen Jeg er bare ikke enig i at det er vesentlige problemer. Synes de momentene du nevner trekker mindre ned enn du gjør. Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Tja, det er basically SMW2 (Yoshi's Island, aka den beste Mario-plattformeren i 2d), på Wii U, med garnnøste-look i stedet for at det ser håndtegnet ut. Det gjør det kanskje ikke nytt, men det er heller ingen andre spill som har gjort det om igjen siden 1995, med unntak av Virtual Console-releasen av det samme spillet. Hvis du gikk glipp av den klassikeren, så er dette en god nyutgave. Det er vel ikke hel riktig. Har spilt igjennom Yoshis Island DS og det er så og si helt identisk med SMW2. Kom nylig et på 3DS også, har ikke testet det, ser ut som det er i samme gata. Er forøvrig ikke enig at SMW2 er best Mario plattformeren, SMB3 og SMW for the win Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Husker at jeg hadde et Yoshi--spill til gamle Nintendo 64. Og det var visst laget for barn. Klarte det på første forsøk selv om jeg hadde drukket litt Baccardi med Cola før jeg spilte. Men det nyeste spillet har jeg ikke prøvd. Men det ser ut til å ha noen større vanskelighetsgrader ja. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Husker at jeg hadde et Yoshi--spill til gamle Nintendo 64. Og det var visst laget for barn. Klarte det på første forsøk selv om jeg hadde drukket litt Baccardi med Cola før jeg spilte. Men det nyeste spillet har jeg ikke prøvd. Men det ser ut til å ha noen større vanskelighetsgrader ja. Yoshi's Story, het det. Jeg er enig i at banene i seg selv var enkle. Det som derimot var et litt merkelig valg av Nintendo i spillet, var hvordan man låste opp nye baner. Dette gjorde man ved å få høy nok poengsum på banene, uten å egentlig vite hvor mange poeng man trengte. Tror mange barn i målgruppen slet med å låse opp alle banene. Det er interessant å merke seg at Yoshi's Story også hadde grafikk basert på tøy, noe som gjør siste spillet litt mindre nytenkende enn mange tror. Lenke til kommentar
Ventilator Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Dagens "spillere". De skal bare gå igjennom spillene uten hindringer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå