Tarzan78 Skrevet 8. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Hei! Skal bygge en gamer pc for sørste gang, skal installere win 8.1 64bit, har ett kabinett uten dvd rom, tenkte..eller kan jeg lage en usb iso boot disk på kompisen sin windows maskin, må det være eksakt samme windows? Vil det gå med installasjon via usb på en "ny" maskin, så lenge jeg har nøkkelen og internet forbindelse? vil hovedkortet registrere usb`n på en fresh instal, når går i bios og velger boot fra usb først, før alle driverne til HK i det hele tatt er oppe å kjører? Må jeg ha en dvd rom og kople den i før lukker døren, går det med ekstern dvd rom med usb, er vel lik langt da? Takker for svar. Endret 8. juli 2015 av Tarzan78 Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 8. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2015 Oisann... 1. Du lager en bootbar USB med ett ISO image. Du kan godt lage dette på ein Windows 95 maskin for den del, men ISO`en må være av Windows 8.1 om det er dette OS`et du ønsker installert på din maskin... 2. Du kan installere Windows 8.1 på maskinen din ja. Lisensen din må være til samme OS versjon, altså er det Windows 8.1 pro du har lisens til, er det ISO til denne versjonen du trenge. Er det Home-lisens trenger du HOME OS osv. 3. Som regel holder det å bare trykke hurtigtasten for boot-menu når du starter opp og velge USB. Hovedkortet kommer med BIOS så du trenger ikke gjøre noe før du skal installere maskinen for første gang... 4. Du trenger ikke ha DVD-rom om du ikke vil. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2015 Ville brukt "Rufus" til å lage minnepennen med.. Da denne har en del innstillinger osv. Denne støtter også UEFI boot (krever vel at den er formatert som FAT32 mener jeg å huske), noe som er på dem fleste hovedkort nå for tida. Også må du som nevnt, passe på at du bruker riktig versjon av ISO.. Går dårlig å bruke OEM lisens på et Retail image f.eks.. men det meste kan fikses Lenke til kommentar
Tarzan78 Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2015 Notert.. takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå