baggiebridges Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Skjermen klarer ikke og holde 144Hz i spill og tester som Valley . I spill som BF4 og Hardline er selvfølgelig satt til 2460x1440 144Hz i meny, finner ikke Hz justering i C3. I spill og tester kan eks FPS gå opp og Hz ned. Kan gå helt ned i 30Hz.(Hardline, BF4 og Crysis 3) Ligger det mellom 144Hz til ca 60Hz, mesteparten av tiden under 100Hz. Har nyeste driver med ren instalasjon, Pc har siste oppgraderinger Window 8.64 bit. Har Display 1.2 Kabel, har testet 2 kabler, ingewn forskjell. Når jeg i spill bruker V-sync sammen med G-sync dropper det 20 - 50Hz, har oftere 144Hz enn med kun G-sync. Slår av G-sync, da med og uten V-sync ser det ut som skjermen har konstant 144 Hz(ikke testet mye). Kan båndbredden på DP1.2 kabelen være for lav, at en må ha DP1.3 kabel? Fortsått det slik at G-sync tar en del båndbredde(?) Se hardware i signatur. Pc tester som normalt i Firestrike med og uten OC. Kan det alikevel være feil i hardware som forårsaker dette? Kjøpt hos komplett, de har ikke inne andre aktuelle skjermer nå, vil gjerne ha en G-sync IPS 144Hz max 4 ms skjerm, for i de små øyblikkene det virker som det skal er det langt bedre bilde enn Rog swiften. Noen som har sett lanserings dato på ASUS ROG SWIFT PG279Q 144hz IPS G-SYNC ? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 ? Dette er jo poenget med g-sync at hz følger FPS, eller mener du at FPS er mye høyere enn hz? Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) ? Dette er jo poenget med g-sync at hz følger FPS, eller mener du at FPS er mye høyere enn hz? FPS er ofte høyere enn Hz med G-sync påslått: Eks typisk i Crysis 3: FPS ca 134 Hz stort sett mellom 100 og 60, av og til ned til 30 og en sjelden gang i et kort øyeblikk 144 Ifølge Acer support skal skal 144Hz være konstant med G-sync påslått. Du mener vel at pc skal holde/prøve og holde 144fps med g-sync påslått ved 144hz? Har nå vært i kontakt med Acer, de skulle komme raskt tilbake med en tilbakemelding. Endret 8. juli 2015 av baggiebridges Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Kan være en bug, prøvd liyy forskjellige drivere? Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Kan være en bug, prøvd liyy forskjellige dirvere? Har nå 353.30(ren resinstalasjon senest i dag). Hadde 353.06 og det hjalp på bildekvaliteten og oppgradere til 353.30. Har ikke prøvd andre enn disse 2 Har synes bildekvaliteten har vært veldig varierende på denne, har drevet mye med og justere innstillinger i skjerm meny og spill meny før jeg oppdaget at Hz' er "variabel" Skjermen er handlet fra retur/demo "avdelingen" til komplett. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Ok, da er det mulig at det er noe defekt med skjermen... Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) MariusJS du har helt rett i at Hz skal følge FPS ved G-sync på. Fikk ta RMA på skjermen. Var vel problematisk at Hz sank langt under FPS og at Hz droppet noe når G-sync var avslått. Testet litt mer med de 2 DP 1.2 kablene jeg har, den som tilsynelatende fungerte best på Swiften min gir dårligere resultat enn medfølgende kabel. Ringte Acer nå siden jeg ikke har hørt fra dem. De var helt klar på at det var noe galt med skjermen, og at skjermen skal virke som ment med mitt oppsett. Bestiller en maken, og får jeg samme/lignende problemer skaulle jeg ta kontakt med dem for eventuelt og se om det kan være kompalitets problemer med min hardware. De har ikke hatt meldinger om problemer som mine tidligere Endret 23. juli 2015 av baggiebridges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå