Gå til innhold

Gmail i stedet for MS Outlook?

Anbefalte innlegg

Jeg har en mail hos jobben som vi bruker Outlook på. Syntes det programmet er forferdelig å bruke fremfor gmail.

Finnes det en måte jeg kan bruke gmail grensesnittet på denne jobb mailen? (Og da helst uten at arbeidsgiveren skulle merke for mye?)

(Det er noen småting jeg ikke greier å bli vant med i Outlook, som oppleves som helt idiotisk etter å ha brukt gmail i mange år)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får jeg spørre hva funksjoner i Outlook du ikke klarer bli vandt med? Hvor lenge har du forsøkt?

Jeg bruker selv Gmail som privat mail, men har ingen problem å bruke Outlook på jobb. Fleste arbeidsplasser bruker Outlook, og outlook er ett bra verktøy spesielt i bedriftssammenheng. 

Lenke til kommentar

Her er noen eksempler.

-Hvis jeg åpner outlook for å finne info i en mail jeg har fått, så åpner den automatisk den nyeste mailen, og siden jeg ikke skal lese den her og nå, så blir den fortsatt satt til å være lest. Og hvis jeg da ikke husker å markere den som ulest igjen, så kan det hende den forsvinner i mengden. Fant en kvasi løsning for dette, da jeg kan sette at den blir markert som lest hvis jeg står på den lengre enn 5 sekunder. Men uansett irriterende i forhold til Gmail, hvor jeg ikke trenger å tenke på slikt.

-Det hender jeg sender en mail litt for kjapt, og må legge til noe. I Gmail kan jeg da gå til den siste mailen jeg sendte, trykke svar, og den skjønner at jeg skal sende en mail til til samme som jeg sendte sist. I Outlook så svarer jeg meg selv, slik at jeg må inn og legge inn mailadressen igjen.

-Søkefunksjonen er etter min erfaring totalt råtten i forhold til Gmail. Når jeg søker etter noe i Gmail, så søker den også i vedleggene. Her er det såvidt den greier å søke i selve mailen også.

-Hvis jeg søker etter en mail, så greier den heller ikke søke i både innboks og sendte elementer samtidig, det gjør Gmailen, noe som også er meget praktisk.

-På min android telefon så oppdaterer den seg ikke skikkelig. Jeg kan få at det er kommet mail, men i widgeten så viser den flere timer gammel mail. Da må jeg inn på den, og rote meg frem til innboksen og håpe den oppdaterer seg da. Gmail kan jeg bare dra ned, så sjekker den, men trenger som regel ikke det, da mailene viser seg med en gang de kommer.

Det kommer sikkert flere punkter, da jeg kun har brukt den aktivt noen uker, og av og på i ca 1 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...