Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Brudd og å bli såret av : Jeg er ikke forelsket lenger....


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er noe galt med meg som blir såret av setningen: "Jeg er ikke forelsket lenger". 

 

Jeg hadde et forhold i 1 år. Etter et år sa mannen: "Jeg var forelsket lenge, men jeg er ikke forelsket lenger. Det er ingenting galt med deg. Men jeg må dumpe deg.". 

 

Jeg reagerte med å bli sur og sint på han. Men forelskelse kan ikke han styre. Og jeg føler at jeg har dummet meg ut med at jeg ble sur for det. Han vil ha vennskap, og jeg vil ha vennskap og , men jeg synes det er en utfordring. Jeg vet at han aldri vil bli sammen med meg igjen.

 

Er det naturlig å være litt bitter og såret for dumpegrunnen? Hva mener dere?

 

 



Anonymous poster hash: e99bb...697
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både nei og ja. "Forelskelsesproblemet" har blitt altfor vanlig i dagens samfunn desverre. Det er mer eller mindre umulig å ha den følelsen hele livet. Når man kommer over det så har man et forhold der man elsker hverandre på en annen måte, man er tilfreds med livet sammen og alt bør være bra pga det. Beste delen av et forhold mener jeg :)

 

Hvis han dumper deg fordi forelskelsen er over så er han litt bak mål, han kommer aldri til å ha et langvarig forhold hvis han ikke forstår det jeg skrev over. Hvis det er den sanne grunnen så var han aldri ordentlig glad i deg.

 

Å fortsette å være venner etter et brudd pga det er i mine øyne helt bortkastet, Det er så mange tråder her inne der folk har blitt dumpa og motparten ( stort sett mannen) fortsatt vil være "venner", gjerne med litt sex inne i bildet. Han kommer bare til å være venner med deg frem til han finner ei ny dame.

 

Har du dummet deg ut med reaksjonen? Ja, fordi han ikke er verdt det. Nei, fordi det er sårende og grunnløst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja for hvis alle er som han så lever man i konstant usikkerhet hele tiden. Han var forelsket lenge men så tok den følelsen slutt. Han ønsker vennskap og sex. Jeg vet at årsaken til det hele kan være hans ekskone. Han møter henne fortsatt. Og de går i familiebesøk til hveandre og det ksn virke som om det er mer mellom de enn han vil innrømme. Han er glad i meg, bryr seg om meg, synes jeg er pen og tiltrekkende, liker personligheten min, elsker sexen men det er forelskelsesfølelsen som ble borte.

 

Ja jeg ble sint på han pga årsaken men egentlig så er vel det en reaksjon man kan få fordi man blir såret. Jeg håper at det fins menn som ikke gjør det slutt av samme årsak.

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg traff mitt på kornet når jeg leser det du skrev der TS. Du må for all del ikke fortsette å ha sex med ham, det kommer til å gjøre det mye verre for deg pga følelsene som er involvert i det, spesiellt for jenter. Gutter er bare noen kåte dyr som vil bade laksen.

 

Tror egentlig ikke han er så veldig glad i deg som han sier, da hadde han skjønt hvor sårende og ødeleggende det er for en jente å fortsette som en pulevenn/ dokke etter et brudd. Du trenger ikke slike relasjoner i livet ditt, du får det mest sannsynlig mye bedre uten!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror jeg traff mitt på kornet når jeg leser det du skrev der TS. Du må for all del ikke fortsette å ha sex med ham, det kommer til å gjøre det mye verre for deg pga følelsene som er involvert i det, spesiellt for jenter. Gutter er bare noen kåte dyr som vil bade laksen.

 

Tror egentlig ikke han er så veldig glad i deg som han sier, da hadde han skjønt hvor sårende og ødeleggende det er for en jente å fortsette som en pulevenn/ dokke etter et brudd. Du trenger ikke slike relasjoner i livet ditt, du får det mest sannsynlig mye bedre uten!

Jeg tror nok at de fleste hadde opplevd det å få ordene: "Jeg er ikke forelsket i deg lenger", som et nederlag, og stor skuffelse. 

 

Jeg var ganske sint en stund for det. Det føltes som om han hadde vært slem mot meg. Men jeg har sagt til han at jeg skal tilgir han for det, og at det var dumt av meg å bli sint for noe som han ikke kan styre. Men for meg var det et nederlag. 

 

Jeg tenker at hvis han ikke ønsket forhold i utgangspunktet, så er det lettere å akseptere at han gjorde som han gjorde. Jeg har en mistanke om det, fordi han har en ekskone som han treffer regelmessig. Han sier at de er ferdige og at de er kun venner. Men han sier at ekskonen vil alltid være i familien hans, og dermed så tror jeg ikke at han har plass til en ny dame. Så derfor så kan det være at alt har sin forklaring i seg selv. 

 

Å ha sex med han gir en følelse om at jeg er akseptert, selv om han ikke aksepterer meg i et forhold. Jeg har glede av å ha sex, men de tunge følelsen kommer etter at sexen er overstått. Da kommer usikkerheten. Hva skjer nå? Vil han møtes igjen? Får jeg plutselig vite at han har en ny en? osv. Det er tungt. 

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

Lenke til kommentar

Har selv dumpet en jeg holdt på med - og hun ville fortsette å være venner. Det gjør ikke meg noe - vi har en god tone og prater lett sammen forsåvidt. Uten at noen av oss forventer eller ønsker sex med den andre (ihvertfall i mine øyne).

 

På den andre siden så er det en annen jeg holdt på med som ble avsluttet. Vi er fremdeles venner og finner på ting, kino, spiser eller film å prater i vildens sky om alt og ingenting. Og tidvis sex om ingen av oss har noen andre i bildet. Uten at det betyr noe.

Er vel definisjonen på FuckFriend det kanskje men men.

 

...ironisk nok så startet vi som det for 9-10 måneder siden, ble litt alvorlig og så avsluttet og nå er vi der igjen. Jeg aner et mønster...

Lenke til kommentar

Har selv dumpet en jeg holdt på med - og hun ville fortsette å være venner. Det gjør ikke meg noe - vi har en god tone og prater lett sammen forsåvidt. Uten at noen av oss forventer eller ønsker sex med den andre (ihvertfall i mine øyne).

 

På den andre siden så er det en annen jeg holdt på med som ble avsluttet. Vi er fremdeles venner og finner på ting, kino, spiser eller film å prater i vildens sky om alt og ingenting. Og tidvis sex om ingen av oss har noen andre i bildet. Uten at det betyr noe.

Er vel definisjonen på FuckFriend det kanskje men men.

 

...ironisk nok så startet vi som det for 9-10 måneder siden, ble litt alvorlig og så avsluttet og nå er vi der igjen. Jeg aner et mønster...

Var det en spesiell årsak til at du dumpet henne? 

Jeg forstår ikke helt hvordan den som dumper klarer å møte den man har dumpet videre. Og i tillegg ha sex med vedkommende. Hadde jeg dumpet en så hadde jeg ikke klart det. 

 

Men jeg mener at man må ha det kjekt sammen hvis man skal fortsette sånn etterpå. 

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vet ikke om det er noe galt med meg som blir såret av setningen: "Jeg er ikke forelsket lenger".  Jeg hadde et forhold i 1 år. Etter et år sa mannen: "Jeg var forelsket lenge, men jeg er ikke forelsket lenger. Det er ingenting galt med deg. Men jeg må dumpe deg.".  Jeg reagerte med å bli sur og sint på han. Men forelskelse kan ikke han styre. Og jeg føler at jeg har dummet meg ut med at jeg ble sur for det. Han vil ha vennskap, og jeg vil ha vennskap og , men jeg synes det er en utfordring. Jeg vet at han aldri vil bli sammen med meg igjen. Er det naturlig å være litt bitter og såret for dumpegrunnen? Hva mener dere?   Anonymous poster hash: e99bb...697

Ja!

 

Men, vær grei med deg selv og unngå å holde for lenge fast i erfaringen ..

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke om det er noe galt med meg som blir såret av setningen: "Jeg er ikke forelsket lenger".  Jeg hadde et forhold i 1 år. Etter et år sa mannen: "Jeg var forelsket lenge, men jeg er ikke forelsket lenger. Det er ingenting galt med deg. Men jeg må dumpe deg.".  Jeg reagerte med å bli sur og sint på han. Men forelskelse kan ikke han styre. Og jeg føler at jeg har dummet meg ut med at jeg ble sur for det. Han vil ha vennskap, og jeg vil ha vennskap og , men jeg synes det er en utfordring. Jeg vet at han aldri vil bli sammen med meg igjen. Er det naturlig å være litt bitter og såret for dumpegrunnen? Hva mener dere?   Anonymous poster hash: e99bb...697

Ja!

 

Men, vær grei med deg selv og unngå å holde for lenge fast i erfaringen ..

 

Ja, godt at du forstår at en slik dumpegrunn er sårende. Alle dumpegrunner kan være sårende, men når det går på : "Jeg var forelsket, men er ikke forelsket lenger", så blir man litt trist. 

Jeg er litt lite innstillt på å søke videre etter kjærligheten på grunn av de ordene. Det får meg til å tenke hvor usikker man kan føle seg hvis den andre part plutselig skal skifte mening om hva han føler. Men jeg mener at forklaringen kan skyldes noe annet som han ikke kan forklare. Og dermed så trenger ikke dumpegrunnen føles så fæl for meg allikvel. 

 

Ja jeg treffer han fortsatt, og kanskje det er farlig å møte han og ha sex, for da holder jeg fast i erfaringen... 

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det en spesiell årsak til at du dumpet henne? 

Jeg forstår ikke helt hvordan den som dumper klarer å møte den man har dumpet videre. Og i tillegg ha sex med vedkommende. Hadde jeg dumpet en så hadde jeg ikke klart det. 

 

Men jeg mener at man må ha det kjekt sammen hvis man skal fortsette sånn etterpå. 

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

 

 

Hvem av dem mener du ?

Endret av Tvillingsjel
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvem av dem mener du ?

Hun du fortsetter å møte? Det er slik vi har det. Han vil treffe meg. Han vil finne på ting som kino, spise, prate, ha sex osv, men han vil ikke ha forhold. Men dette kan ha en forklaring i ekskonen. Det er ikke sikkert at han var ute etter noe seriøst på grunn av situasjonen med henne. Han var jo klar helt fra starten på at eksen er den viktigste i livet for han. Han ville ikke møte meg hvis jeg ikke tolererte det. Eksen bor på hjemstedet hans, og han besøker henne når han er der. Hun besøker familien hans og kommer og går der når hun vil. Han og henne har daglig kontakt. Han sier at de er ferdige men han sier også at ingen dame kan ta hennes plass som nummer 1 i livet hans. Har en person den innstillingen så er det umulig å få til et forhold. Og det er det jeg tror har skjedd, selv om han sier at han ikke er forelsket i henne heller, og at han er helt ærlig med absolutt alt han sier. Han lyver aldri.....

 

 

 

 

 

Hvem av dem mener du ?

Men den damen du møter, må være såpass trivelig å være rundt at du kan fortsette å møte henne tiltross for at du dumpet henne. Det er det jeg mener.

 

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

 

Edit: dobbeltpost og quotepyramider

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

Men den damen du møter, må være såpass trivelig å være rundt at du kan fortsette å møte henne tiltross for at du dumpet henne. Det er det jeg mener. 

 

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

 

Ja - hun er trivelig og vi koser oss - men det er ingen romantiske følelser involvert så det blir som en venn rett og slett.

Sikkert det som gjør det mulig - og ingen av oss legger mer i det enn det.

 

De periodene en av oss har noe på "gang" med noen andre - så gjør vi ingenting utenom å henge som venner. Vi respekterer hverandre såpass mye.

Hun er hyggelig, morsom, men har forsåvidt ikke de kvalitetene jeg ser etter i en jeg vil ha et fast forhold med.

Lenke til kommentar
Ja - hun er trivelig og vi koser oss - men det er ingen romantiske følelser involvert så det blir som en venn rett og slett.

Sikkert det som gjør det mulig - og ingen av oss legger mer i det enn det.

 

De periodene en av oss har noe på "gang" med noen andre - så gjør vi ingenting utenom å henge som venner. Vi respekterer hverandre såpass mye.

Hun er hyggelig, morsom, men har forsåvidt ikke de kvalitetene jeg ser etter i en jeg vil ha et fast forhold med.

 

 

for å spørre deg rett ut. Er hun for stygg utseende for deg? Tilfredsstiller hun ikke dine krav på utseende? Jeg har lett for å tro at det er det som er problemet i slike relasjoner?

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

 

Edit: dobbeltpost og quotepyramide

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

for å spørre deg rett ut. Er hun for stygg utseende for deg? Tilfredsstiller hun ikke dine krav på utseende? Jeg har lett for å tro at det er det som er problemet i slike relasjoner?

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

 

Jeg sa ingenting om utseende - jeg nevnte kvaliteter. Utseendemessig så er hun faktisk veldig pen. Er akkurat den "typen" jente jeg tiltrekkes av.

 

Men det er kvalitetene og de tingene hun setter høyest og som betyr mest for henne som ikke er det samme som jeg gjør. Og jeg har andre kvaliteter enn de hun besitter på min "kravliste".  Kvaliteter som verdier.

 

Det har faktisk ingenting med utseende hennes å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

for å spørre deg rett ut. Er hun for stygg utseende for deg? Tilfredsstiller hun ikke dine krav på utseende? Jeg har lett for å tro at det er det som er problemet i slike relasjoner?

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

 

Jeg sa ingenting om utseende - jeg nevnte kvaliteter. Utseendemessig så er hun faktisk veldig pen. Er akkurat den "typen" jente jeg tiltrekkes av.

 

Men det er kvalitetene og de tingene hun setter høyest og som betyr mest for henne som ikke er det samme som jeg gjør. Og jeg har andre kvaliteter enn de hun besitter på min "kravliste".  Kvaliteter som verdier.

 

Det har faktisk ingenting med utseende hennes å gjøre.

 

Ok godt å høre at det ikke behøver å være sånn at det er utseende som er for lav standard på i forhold til hva du søker. For det kan det være at mitt utseende er bra nok for han som jeg prater om og.

 

Han har fortalt meg at utseende mitt er topp, personligheten min er topp, sexen er den beste sex han har opplevd i sitt liv inntil nå, og at det er ingenting som jeg trenger å forandre meg på. Han skylder kun på at det er på grunn av at han ble usikker på mine følelser, så mistet han forelskelsen gradvis, og nå har han ingen forelskelse igjen. Men han er glad i meg, og vil være venner, og møtes, ha sex osv. Men han har ingen romantisk interesse. Det føles merkelig ut, men samtidig så tenker jeg at det er gjerne en årsak til at han vil møte meg. Han virker tiltrukket ut... så det er det som er veldig rart med det hele, men det kan være at det er situasjoner i livet hans som han ikke forteller meg om.

 

Han har en ekskone, som fortsatt vandrer i familien hans, og det vil hun alltid gjøre sier han. En ny dame kan aldri komme like høyt som henne, for hun har vært så lenge i familien og der skal hun være selv om de ikke fikk et forhold til å fungere. Dermed tror jeg at det ikke er plass til en ny dame i livet hans.

 

Han har også sagt i noen setninger at han får inntrykk av at jeg ønsker meg et familieliv, en mann, gjerne barn, osv, mens han ønsker et friere liv. Han ønsker å ha en dame på avstand, og kontakt en gang i blant, men ikke noe mer enn det.

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

Lenke til kommentar

 

Ok godt å høre at det ikke behøver å være sånn at det er utseende som er for lav standard på i forhold til hva du søker. For det kan det være at mitt utseende er bra nok for han som jeg prater om og.

 

 

Han har fortalt meg at utseende mitt er topp, personligheten min er topp, sexen er den beste sex han har opplevd i sitt liv inntil nå, og at det er ingenting som jeg trenger å forandre meg på. Han skylder kun på at det er på grunn av at han ble usikker på mine følelser, så mistet han forelskelsen gradvis, og nå har han ingen forelskelse igjen. Men han er glad i meg, og vil være venner, og møtes, ha sex osv. Men han har ingen romantisk interesse. Det føles merkelig ut, men samtidig så tenker jeg at det er gjerne en årsak til at han vil møte meg. Han virker tiltrukket ut... så det er det som er veldig rart med det hele, men det kan være at det er situasjoner i livet hans som han ikke forteller meg om.

 

Han har en ekskone, som fortsatt vandrer i familien hans, og det vil hun alltid gjøre sier han. En ny dame kan aldri komme like høyt som henne, for hun har vært så lenge i familien og der skal hun være selv om de ikke fikk et forhold til å fungere. Dermed tror jeg at det ikke er plass til en ny dame i livet hans.

 

Han har også sagt i noen setninger at han får inntrykk av at jeg ønsker meg et familieliv, en mann, gjerne barn, osv, mens han ønsker et friere liv. Han ønsker å ha en dame på avstand, og kontakt en gang i blant, men ikke noe mer enn det.

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

 

 

Han ønsker en pulevenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han ønsker en pulevenn.

Jeg tenker det samme. Tror at det han egentlig søker er en pulevenn, og at han forsto at jeg ønsker et fast forhold. Jeg kan ta feil, men det er ikke plass til en dame i livet hans så lenge eksen er nummer 1, og så lenge hun er som et familiemedlem i hans familie.

 

Men det er godt å høre at det ikke er noe galt med utseende til den damen du fortsatte å møte. For det gir meg håp om at det behøver ikke å ha med utseende å gjøre. Jeg synes ikke at han har så bra utseende at det skulle være umulig for meg å bli sammen med han. Overhodet ikke. Men forklaringen hans er ganske uforståelig. : han sluttet å være forelsket i meg, fordi han var usikker på hva jeg følte for han, og dermed så måtte han slå opp, og han kan aldri bli sammen igjen. Litt uforståelig forklaring, men jeg har valgt å ha han som venn inntil videre.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

 

Edit: dobbeltpost og quotepyramide

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

Men det er godt å høre at det ikke er noe galt med utseende til den damen du fortsatte å møte. For det gir meg håp om at det behøver ikke å ha med utseende å gjøre. Jeg synes ikke at han har så bra utseende at det skulle være umulig for meg å bli sammen med han. Overhodet ikke. Men forklaringen hans er ganske uforståelig. : han sluttet å være forelsket i meg, fordi han var usikker på hva jeg følte for han, og dermed så måtte han slå opp, og han kan aldri bli sammen igjen. Litt uforståelig forklaring, men jeg har valgt å ha han som venn inntil videre. 

 

 

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

 

 

Han turte sikkert ikke å fortelle den egentligte grunnen og fant på en forklaring som ikke skulle få deg til å føle deg dårlig eller noe.

Lenke til kommentar

Definitivt.

På meg kan det virke som om han ikke er ferdig med eksen og at det er derfor. Han er fra utlandet. Han kom hit på grunn av arbeid. Eksen bor i hjemlandet men han sier de er ferdige men samtidig så forteller han at de snakkes hver dag og at hun vil alltid bety mer for han et forhold.

 

Anonymous poster hash: e99bb...697

Endret av Tvillingsjel
quotepyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...