Ragnar Skj Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Bauta - Olav Haraldson Den Hellige Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 mener å huske at det er flere historier om hans virke fra både hole og hadeland men husker ikke helt. flott med dokumentasjonsbilder også syns nå jeg da Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Årstallet 1030 er det eneste årstallet som sitter spikra i knotten min etter all skolegangen! Jeg er helt håpløs på årstall, synes liksom ikke stadfesting av tid er så viktig. Gikk du deg på denne bautaen helt tilfeldig? I så fall var det sikkert innmari kult! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Greit med historisk dokumentasjon selv om det kanskje ikke blir så fotografisk spennende. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 mener å huske at det er flere historier om hans virke fra både hole og hadeland men husker ikke helt. flott med dokumentasjonsbilder også syns nå jeg da Hei Knut og takk for kommentar. du finner sikkert mer og Olav Haraldson opg hans Ringeriksopphold på Gooogle. Greit med dokumentasjon en gang i blant. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Årstallet 1030 er det eneste årstallet som sitter spikra i knotten min etter all skolegangen! Jeg er helt håpløs på årstall, synes liksom ikke stadfesting av tid er så viktig. Gikk du deg på denne bautaen helt tilfeldig? I så fall var det sikkert innmari kult! 1030 står også spikret i min enkle knott. Har forresten ved to anledninger overvært "Spelet på Stiklestad". Flott forestilling. Takk for kommentaren din. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Greit med historisk dokumentasjon selv om det kanskje ikke blir så fotografisk spennende. Roar Vanskelig å få ut det store rent fotografisk og komposisjonsmessig. Bautaen begynner å bli overgrodd med moselignende småvekster, og innskriften er enda vanskeligere å lese enn på bildet. V2 noe bedre komp. messig, men langt fra optimalt, men budskapet mitt denne gangen var mer av historisk karakter. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg