Gå til innhold

Besøk på Tiriltunga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Det er et insekt.....

Fargerikt og fint komponert/presentert. Insekt/makro foto er gøy, men krever trening og tålmodighet. Jeg har ikke fått utlevert for mye tålmodighet og trener en god del, og av og til klaffer det, men det blir mye bom...

Gøy er det uansett:-)

Lenke til kommentar

Det er et insekt.....

Fargerikt og fint komponert/presentert. Insekt/makro foto er gøy, men krever trening og tålmodighet. Jeg har ikke fått utlevert for mye tålmodighet og trener en god del, og av og til klaffer det, men det blir mye bom...

Gøy er det uansett:-)

Hei Pål!  Tusen takk for info, da lærte jeg noe i dag også :blink:

Ja, definitivt gøy, men ganske vanskelig! :roll:

Lenke til kommentar

Dette er en bloddråpesvermer, det er visstnok flere typer av den. Det bruker å være masser av dem på Molnes i juli, kanskje på tide å dra ut å se etter de...godt forsøk :)

Mvh Oddmund

 

 

Bildekritikken begynner nå også å bli et innsektsforum, så mange bilder av nettopp innsekter det er her om dagen. Og denne er vel ikke presentert tidligere.

Helt ok bilde dette. fint om du også kan opplyse om lukkertid og blenderåpning.

 

Vennlig hilsen Ragnar

 

 

så lubben ut denne :) ja disse insektene er noen ganger superraske og ikke alltid like lett å få klaff der nei, men dette ble ikke så halvgærnt det vel :)

Hei!  Tusen takk for tilbakemeldinger.  Det ble ikke så halvgærnt, men en er ikke i nærheten av de som kan dette her, det ser jeg jo sjøl også. :wee: Det var rart at bare ISO exif kom med, jeg la inn alle data samtidig..hmm rart.  Men da lærte jeg at dette er en Bloddråpesvermer, jeg fant denne på Honningsøy/Averøy. :cool: Ha en fantastisk dag! :D

Lenke til kommentar

Ett fint bilde av Blodråpesvermeren i sitt rette element.

Jeg har festet mange rare insekter til brikka gjennom årene, men denne har jeg ikke greid å fange så langt :)

Mvh. Rolf

Hei Rolf! Jeg kan ikke huske å ha sett den før engang, så det er helt tilfeldig. Men nå har jeg til og med lært meg hva den heter! En plukker opp litt av hvert her inne på bildekritikken! Mange kunnskapsrike folk om både det ene og det andre. :)

Lenke til kommentar

Ja, da har det meste blitt sagt og man lærte en ny art i dag også.

Insekter i farta er ikke min greie. Her har du da i det minste fått stompen på'n litt detaljert. Kunne lett blitt gjengrodd i all sin svarthet.

Roar

Ja, ble fornøyd med rompa på'n :) Er vanligvis ikke så fan av hårete romper, men her var det ok ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Fargerikt og flott komponert insekts/macro bilde .

Har ikke sett noe sånt før og da var det greit at andre vet hva det er for noe.

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Takk takk Alec! Dette er jo ikke akkurat min spesialitet, men artig å prøve! :)

Fargerikt og flott komponert insekts/macro bilde .

Har ikke sett noe sånt før og da var det greit at andre vet hva det er for noe.

Mvh

Alec

Takk takk Alec! Dette er jo ikke akkurat min spesialitet, men artig å prøve! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...