Gå til innhold

Fritt å gå med våpen i gatene i USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle vet at om 3-9 sprengkåte meksikanere går til seksuelt angrep på bestemor så må bestemor finne frem 12.7mm kaliber M2 Browningen sin som skyter 10 skudd i sekundet. Det er faktisk eneste utvei.

 

Kjøp din M2 Browning i dag og beskytt deg mot kåte meksikanere!

 

m2_on_tripod_with_flash_hider.jpg

 

*Wink wink*

*Nudge Nudge*

 

:rofl:  :ph34r:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og en ikke-dødelig Taser ville vært feil her fordi...

... det er forbudt i Norge?

 

(Rent teknisk er der noen begrensinger med Taser, som kanskje bestemor vurderte slik at pistol var bedre for henne.)

 

Men likevel er de som skriker absolutt høyest de som vil ha en drapsmaskin over en beskyttelsesmaskin. Det er rart med det...

Nå er jeg vel blandt dem som anser at forbudene mot alle disse verktøyene bør oppheves.

 

Dog jeg innser at det trolig er lettere å oppheve forbudet mot å ha pepperspray enn forbudet mot å ha F16 (som privatperson). ;)

 

 

Mens pistoler som selvforsvar er lov?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Mens pistoler som selvforsvar er lov?

 

AtW

Stort sett er vel alt redskap til selvforsvar forbudt i Norge, med mulig unntak for gråstein.

 

 

Er det ikke da litt merkelig å argumentere med:

 

Pistoler til selvforsvar burde vært lov

-> Person svarer: Hvorfor ikke tazere istedet

Det er jo ikke lov!

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Og en ikke-dødelig Taser ville vært feil her fordi...

... det er forbudt i Norge?

 

(Rent teknisk er der noen begrensinger med Taser, som kanskje bestemor vurderte slik at pistol var bedre for henne.)

 

Men likevel er de som skriker absolutt høyest de som vil ha en drapsmaskin over en beskyttelsesmaskin. Det er rart med det...

Nå er jeg vel blandt dem som anser at forbudene mot alle disse verktøyene bør oppheves.

 

Dog jeg innser at det trolig er lettere å oppheve forbudet mot å ha pepperspray enn forbudet mot å ha F16 (som privatperson). ;)

Mens pistoler som selvforsvar er lov?

 

AtW

Det er lov å eie pistol ja, og det kan selvsagt tenkes situasjoner hvor våpen kan brukes i nødverge. Tazee derimot er ikke engang lov å eie. Så benytter du en slik i nødverge bryter du våpenforskriften uansett hvor berettiget selve nødvergehandlingen måtte være.
Lenke til kommentar

 

 

Mens pistoler som selvforsvar er lov?

 

AtW

Stort sett er vel alt redskap til selvforsvar forbudt i Norge, med mulig unntak for gråstein.

 

Du kan ha mye til selvforsvar , men du kan ikke ta det med deg på gata.. Du kan ha en sylskarp katana liggende klar hjemme om du vil..

 

Det er alltid like pussig å se hvor øredøvende stille det blir etter at man har påpekt noe som ikke er forbudt. Som om man kan ane skuffelse blant debattantene.
Lenke til kommentar

Det bør nevnes at all annen bruk med en katana som er lov å eie i norge enn å ha den hengende på veggen eller på et stativ som dekor er forbudt. Det er et dekor objekt, ikke en brukgjenstand.

 

Uansett så er det helt unødvendig å ta frem katana eller skytevåpen om noen gjør innbrudd hos deg, om de har et skytevåpen eller noe lignende på seg så har du laget en potensielt dødelig situasjon ut fra en situasjon som oftest ender med å å få tilbake noen titusinger fra forsikringselskapet, totalt unødvendig å utsette seg selv, familie og mulige naboer for skudd eller stikk skader.  

 

Sist men ikke minst begås de alle fleste innbrudd enten om natten i håp om å ikke vekke beboerne eller helst på dag tid når barn er på skole og foreldre på arbeid. De er ute etter verdisaker som er lett solgte og kontanter, ikke blod og menneskeliv. Blir de sett er det bare større risk å bli tatt i ettertid.

 

Er en så paranoid at en ikke føler seg trygg uten forbudte våpen så er svaret terapi.

Er trusselen reel så ta det til politiet, de kan gi bistand til å eie ellers ulovlige våpen over en periode for å beskytte seg selv.

Lenke til kommentar

Det bør nevnes at all annen bruk med en katana som er lov å eie i norge enn å ha den hengende på veggen eller på et stativ som dekor er forbudt. Det er et dekor objekt, ikke en brukgjenstand.

 

Uansett så er det helt unødvendig å ta frem katana eller skytevåpen om noen gjør innbrudd hos deg, om de har et skytevåpen eller noe lignende på seg så har du laget en potensielt dødelig situasjon ut fra en situasjon som oftest ender med å å få tilbake noen titusinger fra forsikringselskapet, totalt unødvendig å utsette seg selv, familie og mulige naboer for skudd eller stikk skader.

 

Sist men ikke minst begås de alle fleste innbrudd enten om natten i håp om å ikke vekke beboerne eller helst på dag tid når barn er på skole og foreldre på arbeid. De er ute etter verdisaker som er lett solgte og kontanter, ikke blod og menneskeliv. Blir de sett er det bare større risk å bli tatt i ettertid.

 

Er en så paranoid at en ikke føler seg trygg uten forbudte våpen så er svaret terapi.

Er trusselen reel så ta det til politiet, de kan gi bistand til å eie ellers ulovlige våpen over en periode for å beskytte seg selv.

Jeg trakk frem katana som et eksempel. Jeg har 2 stk hjemme til pynt , de er skarpe og av høy karbon stål . De kutter det meste , men jeg kjøpte de fordi at jeg syns de er flotte. Blir for dumt å gå rundt å være redd for å bli angrepet..

Lenke til kommentar

 

Uansett så er det helt unødvendig å ta frem katana eller skytevåpen om noen gjør innbrudd hos deg, om de har et skytevåpen eller noe lignende på seg så har du laget en potensielt dødelig situasjon ut fra en situasjon som oftest ender med å å få tilbake noen titusinger fra forsikringselskapet, totalt unødvendig å utsette seg selv, familie og mulige naboer for skudd eller stikk skader.

Samme kan sies om voldtekt, bare spre bena og la dem gjøre som dem vil, tross alt, det å forsvare seg KAN føre til døden.

Lenke til kommentar

Folk sine irrasjonelle følelser av stolthet er noe jeg tillegger svært liten vekt som argument i favør av voldsbruk. Samme type logikk som forsvarer æresdrap. AtW

Samme type logikk, mange typer logikk finnes det? Sammenliknkngen med æresdrap er useriøs. Endret av coffeee
Lenke til kommentar

 

Uansett så er det helt unødvendig å ta frem katana eller skytevåpen om noen gjør innbrudd hos deg, om de har et skytevåpen eller noe lignende på seg så har du laget en potensielt dødelig situasjon ut fra en situasjon som oftest ender med å å få tilbake noen titusinger fra forsikringselskapet, totalt unødvendig å utsette seg selv, familie og mulige naboer for skudd eller stikk skader.

Samme kan sies om voldtekt, bare spre bena og la dem gjøre som dem vil, tross alt, det å forsvare seg KAN føre til døden.

 

 

Det kan føre til døden ja, eller brutal misshandel i tillegg til det seksuelle overgrepet, det kan også være at offeret klarer å gjøre nok skade til å rømme fra den dominerende parten. 

 

Jeg tror ikke du har en oppskrift som vil fungere på alle voldtekter, situasjonene bruker å være veldig mye mer omfattende en kun to spredde ben.

Lenke til kommentar

 

Folk sine irrasjonelle følelser av stolthet er noe jeg tillegger svært liten vekt som argument i favør av voldsbruk. Samme type logikk som forsvarer æresdrap. AtW

Samme type logikk, mange typer logikk finnes det? Sammenliknkngen med æresdrap er useriøs.

 

Drepe noen grunnet stolthet. Det er ikke helt det samme, men absolutt like absurd.
Lenke til kommentar

 

Folk sine irrasjonelle følelser av stolthet er noe jeg tillegger svært liten vekt som argument i favør av voldsbruk. Samme type logikk som forsvarer æresdrap. AtW

Samme type logikk, mange typer logikk finnes det? Sammenliknkngen med æresdrap er useriøs.

 

 

Det at du sier at du har stolthet er useriøst. Det er et argument som ikke er basert på annet enn ditt eget fantasifulle selvbilde eller frykten for at andre skal se ned på deg om noen stjal noe fra deg eller din familie.

Akkurat som religiøse menneskers stolthet mot religionen deres lærebok eller familiens ære når datteren gifter seg med en "uren". 

 

Siden hele argumentet ditt er bygget på stolthet, kunne du vært så vennlig å fortalt meg i detalj hva begrepet betyr? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...