Gå til innhold

Fritt å gå med våpen i gatene i USA?


Anbefalte innlegg

Det er da den siste 0,0001% som gjør at vi trenger en regulering. Dette er jo fakta.

Hvordan er dette fakta? Det var vel du selv som skrev at bare staten og kriminelle vil ha våpen ved forbud. Alle vet, selv "venstreradikale" som du selv nevnte, at man får tak i våpen om man virkelig vil (og har nok penger).

Kanskje det ligger noe mer bak slike innstramminger enn bare et fåfengt forsøk på å få kriminelle uten skytevåpen? Kanskje ikke ulikt at førerkort ikke er til for å bli kvitt fyllekjørere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sånn er det gjerne. Den eneste beskyttelse mot skytevåpen er mer skytevåpen - av en eller annen grunn jeg sliter med å se.

Det blir litt som å ta opp lån for å betale gjeld.

Blir du den eneste som ikke har våpen i et farlig området tenker du lite på teoretisk spørsmål om det blir bedre eller ikke hvis med fære våpen OG meget usannsynlig at du støtter lover som hindrer deg til å kjøpe våpen når du vet at kriminelle eier våpen og ikke bryr seg om lovene

Bor du i er land med meget lav kriminalitet så ser det ut som ganske tåpelig. Slik er det alltid når du ikke frykter noe og har evnen til å tenke helt logisk.

Lenke til kommentar

 

 

Sånn er det gjerne. Den eneste beskyttelse mot skytevåpen er mer skytevåpen - av en eller annen grunn jeg sliter med å se.

Det blir litt som å ta opp lån for å betale gjeld.

 

Blir du den eneste som ikke har våpen i et farlig området tenker du lite på teoretisk spørsmål om det blir bedre eller ikke hvis med fære våpen OG meget usannsynlig at du støtter lover som hindrer deg til å kjøpe våpen når du vet at kriminelle eier våpen og ikke bryr seg om lovene

Bor du i er land med meget lav kriminalitet så ser det ut som ganske tåpelig. Slik er det alltid når du ikke frykter noe og har evnen til å tenke helt logisk.

 

Joda. Av samme grunn har militæret våpen når de er på patrulje eller i andre aksjoner. Ingen sier at man ikke skal få lov til å beskytte seg. Endel av poenget er at om en stor andel av befolkningen bærer skytevåpen og nær sagt ingen av dem har ett eneste sekund med opplæring i bedømming av en truende situasjon, da har man en oppskrift på tragedier på løpende bånd. Uskyldige som blir skutt grunnet misoppfattet situasjon.

En stor andel av dem har sågar øvelse langt under par bare i å treffe det du sikter på. Hvordan dette blir når pulsen nærmer seg 200 og adrenalinet flommer tør jeg knapt tenke på.

Du får ikek ned bilulykkene ved å fjerne krav om førerkort og gjøre bilene veldig billige. Men samme fremgangsmåte skal løse skytevåpenproblemene. Javel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bestemor hadde nok tatt mer skade av å trekke av en gang en å få tilbake en TV og noen tusen fra forsikringselskapet sitt. Iallefall når bestemor med skjelvende hender og dårlig syn bommer for så å bli slått til blodslamser for mordforsøket.

Du kan trykke på linken for å lese hva som faktisk skjedde, istedenfor å skrive eventyr som kun passer overens med din egen fantasi. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Har mer fantasi på lur om du er interessert, om noen år til når minnet og synes på bestemor blir dårligere og barnebarnet kommer på avtalt middagbesøk med egen nøkkel får ett skudd i mot seg som faktisk treffer blink.

 

Immaaaginnaattion lalala.

 

Jeg er ikke så glad i sånne innrapporterte mulig sanne enkelttilfelle propaganda reportasjer fra Amerikanske våpen Se og hør blader. Fantasien min er mer til å stole på.. jeg lover!

 

Ed: 

 

Read the rest of the report at GOPusa.com.

 

Capture.png

 

 

Endret av Noxhaven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ingen sier at man ikke skal få lov til å beskytte seg.

Neida, bestemor skal få lov til å beskytte seg når kjeltringene kommer på besøk, hun skal bare fratas de verktøy som gjør henne istand til å motsette seg kjeltringene.

 

grandma-with-gun.jpg

http://www.personaldefenseworld.com/2013/04/armed-grandmother-of-10-stops-home-invader/

 

Og en ikke-dødelig Taser ville vært feil her fordi...
Lenke til kommentar

Og en ikke-dødelig Taser ville vært feil her fordi...

... det er forbudt i Norge?

 

(Rent teknisk er der noen begrensinger med Taser, som kanskje bestemor vurderte slik at pistol var bedre for henne.)

 

Men likevel er de som skriker absolutt høyest de som vil ha en drapsmaskin over en beskyttelsesmaskin. Det er rart med det...

Nå er jeg vel blandt dem som anser at forbudene mot alle disse verktøyene bør oppheves.

 

Dog jeg innser at det trolig er lettere å oppheve forbudet mot å ha pepperspray enn forbudet mot å ha F16 (som privatperson). ;)

Lenke til kommentar

Bestemor hadde nok tatt mer skade av å trekke av en gang en å få tilbake en TV og noen tusen fra forsikringselskapet sitt. Iallefall når bestemor med skjelvende hender og dårlig syn bommer for så å bli slått til blodslamser for mordforsøket.

Og hva skulle bestemor gjort hvis det var tre sprengkåte meksikanere som kom for å tømme helt andre ting enn smykkeskrinet?
Lenke til kommentar

 

Bestemor hadde nok tatt mer skade av å trekke av en gang en å få tilbake en TV og noen tusen fra forsikringselskapet sitt. Iallefall når bestemor med skjelvende hender og dårlig syn bommer for så å bli slått til blodslamser for mordforsøket.

Og hva skulle bestemor gjort hvis det var tre sprengkåte meksikanere som kom for å tømme helt andre ting enn smykkeskrinet?

 

 

Ja hva skal jeg gjøre hvis det plutselig braser inn tre stk ravende gale blodtørstige bevæpnede banditter.. må si jeg ikke har tenkt for mye på akkurat det. Både fordi sjansen er større for å dø i dusjen enn av morderbanditter, ergo så er badematte ett langt viktigere grep å ta for helsa enn hva bevæpning vil være, og fordi at det hadde hjulpet meg fint lite med en pistol innlåst ett sted i huset i dette tilfellet. Også om jeg skulle klare å få fatt i den i tide. Jeg mener når flyet styrter så er det kjørt om du har på flytevesten eller ikke.. Målet og poenget her må være at verken disse utopiske kjeltringene eller jeg skal kunne ha så lett tilgang på noe som kan drepe så lett.

Lenke til kommentar

 

Bestemor hadde nok tatt mer skade av å trekke av en gang en å få tilbake en TV og noen tusen fra forsikringselskapet sitt. Iallefall når bestemor med skjelvende hender og dårlig syn bommer for så å bli slått til blodslamser for mordforsøket.

Og hva skulle bestemor gjort hvis det var tre sprengkåte meksikanere som kom for å tømme helt andre ting enn smykkeskrinet?

 

Tre stykker og bestemor skulle klart å knerte alle tre før en av de fikk skutt henne? Hmm... Ved et visst punkt er ikke en pistol et vidundermiddel lengre.
Lenke til kommentar

Alle vet at om 3-9 sprengkåte meksikanere går til seksuelt angrep på bestemor så må bestemor finne frem 12.7mm kaliber M2 Browningen sin som skyter 10 skudd i sekundet. Det er faktisk eneste utvei.

 

Kjøp din M2 Browning i dag og beskytt deg mot kåte meksikanere!

 

m2_on_tripod_with_flash_hider.jpg

 

*Wink wink*

*Nudge Nudge*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg vel blandt dem som anser at forbudene mot alle disse verktøyene bør oppheves.

Jeg kan virkelig anbefale Simpsons episoden hvor Homer kjøper pistol. Hele poenget med "Pistol Whip" er fordi han ble fortalt at skytevåpen er et verktøy. Det er ytterst underholdende. Han bruker den til all slags ting et verktøy skal brukes. Men han blir vel aldri angrepet. Akkurat slik nesten alle andre med et våpen opplever. Man kan jo spørre seg om "uhell med verktøyet" vil utklasse dødeligheten ved nødvendigheten av beskyttelse. For det virker jo som at våpen forkjemperene bryr seg lite om fatalitetene som ikke kommer av "feilbeskyttelse". Casualities må man jo regne med.
Lenke til kommentar

 

 

Bestemor hadde nok tatt mer skade av å trekke av en gang en å få tilbake en TV og noen tusen fra forsikringselskapet sitt. Iallefall når bestemor med skjelvende hender og dårlig syn bommer for så å bli slått til blodslamser for mordforsøket.

Og hva skulle bestemor gjort hvis det var tre sprengkåte meksikanere som kom for å tømme helt andre ting enn smykkeskrinet?

 

 

Ja hva skal jeg gjøre hvis det plutselig braser inn tre stk ravende gale blodtørstige bevæpnede banditter.. må si jeg ikke har tenkt for mye på akkurat det. Både fordi sjansen er større for å dø i dusjen enn av morderbanditter, ergo så er badematte ett langt viktigere grep å ta for helsa enn hva bevæpning vil være, og fordi at det hadde hjulpet meg fint lite med en pistol innlåst ett sted i huset i dette tilfellet. Også om jeg skulle klare å få fatt i den i tide. Jeg mener når flyet styrter så er det kjørt om du har på flytevesten eller ikke.. Målet og poenget her må være at verken disse utopiske kjeltringene eller jeg skal kunne ha så lett tilgang på noe som kan drepe så lett.

 

Jeg har hatt innbrudd hjemme med kniv. Jeg har aldri hatt skytevåpen og vedkommende er i live i dag, og jeg har aldri måtte forsvare meg i retten for å ha skutt noen. Klart det kunne gått galt om han hadde hatt skytevåpen og ville drepe oss, men slik var det altså ikke. Som Jim Jeffries så vakkert sa: "How many enemies do you have?" - "Most burglars just want you TV"

Skytevåpen er i nær sagt alle slike tilfeller kun en eskalering av spenningen, og du vil ikke det når det står på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle vet at om 3-9 sprengkåte meksikanere går til seksuelt angrep på bestemor så må bestemor finne frem 12.7mm kaliber M2 Browningen sin som skyter 10 skudd i sekundet. Det er faktisk eneste utvei.

 

Kjøp din M2 Browning i dag og beskytt deg mot kåte meksikanere!

 

m2_on_tripod_with_flash_hider.jpg

 

*Wink wink*

*Nudge Nudge*

For du vet at om du har en slik så står den klar mot inngangsdøra og du ligger bak med 70 i puls og er klokkeklar på hvor du skal peke før du trykker på avtrekkeren. Uansett om det er hjemmehjelpen eller en voldtektsforbryter.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...