Gå til innhold

Fritt å gå med våpen i gatene i USA?


Anbefalte innlegg

 

Det er jo fordi den er INNLYSENDE! Tror du at det blir flere avfyrte kuler i retning mennesker med færre våpen? Tror du at sjansen for at ett våpen havner i feil hender er større om antall våpen er lavt?

Tro er noe jeg overlater til de religiøse, som på lik linje med deg ikke har noe mer å underbygge sine påstander med.

 

 

Skjønner ikke hva du mener engang med å motsette deg dette. Bakvendtland?

Jeg har ikke motsatt meg dine påstander, kun bedt om at du underbygger dem på noe mer en "tro".

 

 

Og ENDA har du ikke gitt din forklaring på fenomenet drap ved håndvåpen i USA. Tullete å motsette seg det innlysende uten å engang ha en bedre forklaring på lur.

Hvilket fenomen er dette da du henviser til nå? At USA er ett spesielt farlig land fordi endel folk der har våpen (som i Norge og Sveits)?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er jo fordi den er INNLYSENDE! Tror du at det blir flere avfyrte kuler i retning mennesker med færre våpen? Tror du at sjansen for at ett våpen havner i feil hender er større om antall våpen er lavt?

Tro er noe jeg overlater til de religiøse, som på lik linje med deg ikke har noe mer å underbygge sine påstander med.

 

 

Skjønner ikke hva du mener engang med å motsette deg dette. Bakvendtland?

Jeg har ikke motsatt meg dine påstander, kun bedt om at du underbygger dem på noe mer en "tro".

 

 

Og ENDA har du ikke gitt din forklaring på fenomenet drap ved håndvåpen i USA. Tullete å motsette seg det innlysende uten å engang ha en bedre forklaring på lur.

Hvilket fenomen er dette da du henviser til nå? At USA er ett spesielt farlig land fordi endel folk der har våpen (som i Norge og Sveits)?

 

 

Liberalismen din er viktigere enn menneskeliv skjønner jeg.

 

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/994-skyteepisoder-i-USA-siden-1-januar-2013-8188318.html

 

I rest my case.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du får ta en tur til Florida da vet du, aldri følt meg tryggere noe sted. Trenger du assistanse er politiet på stedet for å hjelpe deg raskere enn du greier å slå "9 1 1".

 

Er ikke så mange år siden man kunne kjøpe hagle i Norge uten andre krav enn å ha fylt 18 år heller.

 

For øvrig er det ikke noe krav om fingeravtrykk for å kjøpe våpen i Norge heller, hvorfor i alle dager skulle det være det?

Er om man "føler seg trygg" et godt mål på trygghet?

 

AtW

Ikke bare er det et godt mål, men det er det eneste mål. Det hjelper da ikke om man egentlig er veldig trygg dersom man ikke føler seg trygg.

Jo, siden da blir det irrasjonelt og har ikke lenger noenting med trygghet i seg selv å gjøre.

De fleste av oss er irrasjonelt når det gjelder frykt. De tragiske hendelsene i Oregon skjer altfor ofte men det finnes mye annet som bør fryktes mer hvis vi var helt rasjonelt. Det er utrolig mer sannsynlig at barnet mitt dør pga bilulykke enn skoleskyting her i USA

 

 

Sant nok, men ser ikke helt argumentet i at siden sjansen er mindre for å bli skutt enn det er å dø av mye annet at det derfor ikke er noen grunn til endringer/forebygging.

 

Bare ulovliggjør alle håndvåpen så er mye gjort, de er tross alt laget for å drepe mennesker og det er jo akkurat det de også gjør. Argumentet at det er fingern på avtrekkern og ikke avtrekkern i seg selv som er problemet kjøper jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du får ta en tur til Florida da vet du, aldri følt meg tryggere noe sted. Trenger du assistanse er politiet på stedet for å hjelpe deg raskere enn du greier å slå "9 1 1".

 

Er ikke så mange år siden man kunne kjøpe hagle i Norge uten andre krav enn å ha fylt 18 år heller.

 

For øvrig er det ikke noe krav om fingeravtrykk for å kjøpe våpen i Norge heller, hvorfor i alle dager skulle det være det?

 

Er om man "føler seg trygg" et godt mål på trygghet?

 

AtW

Ikke bare er det et godt mål, men det er det eneste mål. Det hjelper da ikke om man egentlig er veldig trygg dersom man ikke føler seg trygg.

 

 

Jo, siden da blir det irrasjonelt og har ikke lenger noenting med trygghet i seg selv å gjøre.

 

 

Så du vil ofre menneskeliv for å fore irrasjonalitet? Veldig etisk.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du får ta en tur til Florida da vet du, aldri følt meg tryggere noe sted. Trenger du assistanse er politiet på stedet for å hjelpe deg raskere enn du greier å slå "9 1 1".

 

Er ikke så mange år siden man kunne kjøpe hagle i Norge uten andre krav enn å ha fylt 18 år heller.

 

For øvrig er det ikke noe krav om fingeravtrykk for å kjøpe våpen i Norge heller, hvorfor i alle dager skulle det være det?

 

Er om man "føler seg trygg" et godt mål på trygghet?

 

AtW

Ikke bare er det et godt mål, men det er det eneste mål. Det hjelper da ikke om man egentlig er veldig trygg dersom man ikke føler seg trygg.

 

 

Jo, siden da blir det irrasjonelt og har ikke lenger noenting med trygghet i seg selv å gjøre.

 

 

Så du vil ofre menneskeliv for å fore irrasjonalitet? Veldig etisk.

 

AtW

 

 

Nei jeg vil ikke fore irrasjonalitet med menneskeliv og syntes ikke det er etisk, uten at jeg helt skjønte sammenhengen...

Lenke til kommentar

Sant nok, men ser ikke helt argumentet i at siden sjansen er mindre for å bli skutt enn det er å dø av mye annet at det derfor ikke er noen grunn til endringer/forebygging.

Enig, men fokuset ofte blir på gale ting som har negative bieffekter. Prøver man å eliminere håndvåpen så gleder de kriminelle seg, de som bryr seg lite om lovene

Bare ulovliggjør alle håndvåpen så er mye gjort, de er tross alt laget for å drepe mennesker og det er jo akkurat det de også gjør. Argumentet at det er fingern på avtrekkern og ikke avtrekkern i seg selv som er problemet kjøper jeg ikke.

Du overenkler situasjonen, det trenges både en finger og et våpen. Begge bidrar til problemet

Bodde du i et meget farlig området ville de fleste kjøpe seg et våpen. Når man sitter i lille trygge Norge blir det lett å kritisere de som mener de bor i en krigssone.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Du får ta en tur til Florida da vet du, aldri følt meg tryggere noe sted. Trenger du assistanse er politiet på stedet for å hjelpe deg raskere enn du greier å slå "9 1 1".

 

Er ikke så mange år siden man kunne kjøpe hagle i Norge uten andre krav enn å ha fylt 18 år heller.

 

For øvrig er det ikke noe krav om fingeravtrykk for å kjøpe våpen i Norge heller, hvorfor i alle dager skulle det være det?

 

Er om man "føler seg trygg" et godt mål på trygghet?

 

AtW

Ikke bare er det et godt mål, men det er det eneste mål. Det hjelper da ikke om man egentlig er veldig trygg dersom man ikke føler seg trygg.

 

 

Jo, siden da blir det irrasjonelt og har ikke lenger noenting med trygghet i seg selv å gjøre.

 

 

Så du vil ofre menneskeliv for å fore irrasjonalitet? Veldig etisk.

 

AtW

 

 

Nei jeg vil ikke fore irrasjonalitet med menneskeliv og syntes ikke det er etisk, uten at jeg helt skjønte sammenhengen...

 

 

Beklager, var ment som en kommentar til cofees tåplige mening.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bare ulovliggjør alle håndvåpen så er mye gjort, de er tross alt laget for å drepe mennesker og det er jo akkurat det de også gjør. Argumentet at det er fingern på avtrekkern og ikke avtrekkern i seg selv som er problemet kjøper jeg ikke.

Laget for å drepe - hva baserer du det på? De få som misbruker håndvåpen skal naturligvis ikke få ødelegge for alle oss som benytter de til andre formål, eksempelvis rekreasjonsskyting.

Lenke til kommentar

 

Bare ulovliggjør alle håndvåpen så er mye gjort, de er tross alt laget for å drepe mennesker og det er jo akkurat det de også gjør. Argumentet at det er fingern på avtrekkern og ikke avtrekkern i seg selv som er problemet kjøper jeg ikke.

Laget for å drepe - hva baserer du det på? De få som misbruker håndvåpen skal naturligvis ikke få ødelegge for alle oss som benytter de til andre formål, eksempelvis rekreasjonsskyting.

 

 

Hehe vel da anbefaler jeg alle til å finne seg mindre dødelige måte å rekreere seg på. Vi vet alle at semi-auto håndvåpen ble i det store og hele designet og solgt for helt andre ting enn rekreasjonsblinkskyting..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I rest my case.

You have made no case

 

Bare ulovliggjør alle håndvåpen så er mye gjort, de er tross alt laget for å drepe mennesker og det er jo akkurat det de også gjør. Argumentet at det er fingern på avtrekkern og ikke avtrekkern i seg selv som er problemet kjøper jeg ikke.

Som Venezuela har gjort mener du?

 

 

Tror casen egentlig har en såpass naturlig forklaring at du ikke ser skogen for bare trær. Casen er at antall håndvåpen pr innbygger, Amerikanere eier 41% av alle privateide våpen i hele verden. USA har ca 300 mill innbyggere og ca 300 mill privateide våpen samtidig som de har en skuddskade statistikk som tilsvarer 36 ganger så mange drap pr innbygger i forhold til Norge.

 

Det skal være mulig å se en kobling her.

 

Jeg vet det er flere faktorer, kultur, fattigdom, etc. Men det er tilgjengeligheten som er den store ulven her og som selvfølgelig må begrenses asap. Second amendment prinsippet deres ifra den ville vesten lar seg selvfølgelig ikke forene med dagens situasjon i Amerika, tallenes tale er tydelig.

 

Er du med på den? Hvis ikke så må du nesten klare å komme opp med det da du mener er hovedgrunnen til den absurde drapsraten de har.

Lenke til kommentar

 

Fatter ikke hva det feiler dere venetreradikale. Jeg vil på ingen måte tvinge dere til å eie håndvåpen mot deres vilje, hvorfor vil dere tvinge meg til ikke å eie håndvåpen mot min vilje?

 

 

Er det greit om jeg eier atomvåpen?

 

AtW

Mener du å eie aksjer i et selskap som produserer slike våpen for staten? Ja for all del.

 

Eller mener du å ha en atombombe i garasjen? I så fall er svaret nei. Hva slags behov har du for å disponer over en slik bombe?

Lenke til kommentar

 

 

Fatter ikke hva det feiler dere venetreradikale. Jeg vil på ingen måte tvinge dere til å eie håndvåpen mot deres vilje, hvorfor vil dere tvinge meg til ikke å eie håndvåpen mot min vilje?

 

Er det greit om jeg eier atomvåpen?

 

AtW

Mener du å eie aksjer i et selskap som produserer slike våpen for staten? Ja for all del.

 

Eller mener du å ha en atombombe i garasjen? I så fall er svaret nei. Hva slags behov har du for å disponer over en slik bombe?

 

 

Så om du tenker deg om, så vet du mao godt hvorfor noen vil tvinge deg til å ikke eie håndvåpen, av samme grunn du vil tvinge meg til å ikke eie atomvåpen, du setter bare grensen for hva slags våpen som er greit og ikke et annet sted.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel viktig å ha med formålet med håndholdt skytevåpen.

 

Er pistolen plassert i et våpenskap og kun taes ut når en skal ut å skyte på bane så er det en hobby som burde aksepteres. Blir våpenet tatt ut av safen ved noen anen anledning så bør retten til å eie våpen beslaglegges. 

 

Jeg vil ikke ha folk bevæpnet med skytevåpen i nærheten av meg når jeg befinner meg på offentlig plass, samme med atombomben som nevnt tidligere eller forseglet sortkrutt.

Pistoler - Skytebane hobby.

Atombombe - forhindre astroide ulykker? Stråling fungerer vel bedre en eksplosjoner i rommet. idk

Sortkrutt - sprengningsarbeid i byggbransjen, fyrverkeri produksjon.

 

Ingen av tingene har noen nytte andre plasser.

 

Synes politiets våpen også bør være låst inn i bilen deres til de kommer over en situasjon som krever et dødlig utfall, slik det var før.

 

Strøm eller gummikuler bør holde langt og lenge i de fleste situasjoner. Strøm bør forresten fungere utmerket på kvinner som skraper tyggis med en brødkniv. De trenger ikke en messing belagt blyklump i magen selv om de har et svakt øyeblikk.

Lenke til kommentar

 

Er de

AtW

Bare for å konstatere her; du sammenlikner altså det å eie atombomber med det å eie pistoler?

 

 

Det gjør jeg, begge deler er våpen. Hvorfor tar jeg denne sammenlikningen? Jo, for å vise at selv om du later som du argumenterer prinisipielt, så gjør du ikke det, du vil ikke tillate folk å ha de våpnene man vil, det vil ikke jeg heller, forskjellen er akkurat hvor vi trekker grensen, ikke prinsipiell, som du later som.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...