Gå til innhold

Fritt å gå med våpen i gatene i USA?


Anbefalte innlegg

 

 

 

vel, jeg gidder ikke kjøpe såkorn osv, siden jeg ikke har barn gir jeg rett og slett blaffen

 

hadde jeg derimot hatt barn, hadde jeg vært veldig bekymret....

Så du har gitt opp. Da blir du ikke styrt mot din vilje men du lar deg styres under en selvpålagt oppfattelse om at du ikke har andre valg enn å være klar til å fysisk forsvare deg (gjetter jeg fra din våpentilhørighet).

Skal jeg gjette vil jeg si at staten kan gjøre som de vil med din skatt og lønn uten at du så mye som løfter en finger, for det er ikke den styringen av din person du ser etter.

Du har gitt opp alt annet enn å bli lagt i bakken av politiet, og den dagen det skjer vil du bli glad. Rett og slett fordi du hadde rett i at du ikke kunne motsette deg uten håndvåpen.

 

Dette er direkte analogt til religiøse dommedagsprofetier minus det at de har en tendens til å enten selge alt de har eller drepe alle de kjenner først. Eller vent nå litt... Det har vel vært en og annen skyteepisode med folk som mener det er eneste løsningen i en føkka verden også.

Ikke så ulikt religiøse sulliker som man skulle ønske, da.

lagt i bakken... for hva?

 

ikke mine barn som arver dette samfunnet så det er neppe jeg som skriker høyest hvis det går til helvete her. hvis du er uenig i det jeg sier som du utgir deg for å være så er det vel ingenting å bekymre seg for

 

jeg sier jeg forstår amerikanernes syn på ting, thats it... norge er ikke usa, men å le av dem blir, som jeg har sagt før, tåpelig. de vil være herre i sitt eget hus, er det barnslig/teit/dumt? du står fritt til å mene det men da har du ingen rett til å klage når politikerne ikke gidder holde valg her mer og insetter en teknokrat fra goldman sachs til å styre showet

 

jeg er inneforstått med at det vil skje pluss halvering av levestandarden vår neste 10 år som de har planlagt, er du?

Oss amerikanere har flere forskjellige syn, ikke bare ett. De som tror på dommedagsprofeteria og forberede seg er raringer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Oss amerikanere har flere forskjellige syn, ikke bare ett. De som tror på dommedagsprofeteria og forberede seg er raringer"

 

...og derfor er amerikanernes 2 amendment verdiløs, bare se på mark dice sine videoer.. som jeg skrev før her. Dette mark dice spør om her vet raringene, gjennomsnittsamerikaneren derimot..........

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

"Oss amerikanere har flere forskjellige syn, ikke bare ett. De som tror på dommedagsprofeteria og forberede seg er raringer"

 

...og derfor er amerikanernes 2 amendment verdiløs, bare se på mark dice sine videoer.. som jeg skrev før her. Dette mark dice spør om her vet raringene, gjennomsnittsamerikaneren derimot..........

 

 

Hvor var gjennomsnittamerikanere som ble spurt og hvordan vet du at de er gjennomsnittamerikanere?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oss amerikanere har flere forskjellige syn, ikke bare ett. De som tror på dommedagsprofeteria og forberede seg er raringer

 

Nemlig. Dessverre er det skrullingene man hører om. Jeg har aldri møtt en slik skrulling, og prosentandelen av de amerikanerene jeg har møtt som har hatt synlig våpen er forsvinnende liten.

Lenke til kommentar

"Oss amerikanere har flere forskjellige syn, ikke bare ett. De som tror på dommedagsprofeteria og forberede seg er raringer"

 

...og derfor er amerikanernes 2 amendment verdiløs, bare se på mark dice sine videoer.. som jeg skrev før her. Dette mark dice spør om her vet raringene, gjennomsnittsamerikaneren derimot..........

 

Nå har jeg lest denne posten din et par ganger og jeg prøver å forstå hva du ville oppnå med den. Mulig jeg tar feil, men det virker som du ville peke på at de er uopplyste. I mine øyne bare svekker det kredibiliteten til andre meninger de måtte ha - som våpenhold.

Men det var dette med din selektivitet i kildebruk som jeg pekte på tidligere da.

Lenke til kommentar

 

Syns det er bra at man kan bære våpen. Det er svært mange som har reddet seg selv, familien eller eiendommen sin mot kriminelle ved å ha et våpen på seg. Ofte trenger man ikke en gang fyre det av, bare vise at man er bevæpnet. I Norge vil myndighetene heller at man skal bli ranet, voldtatt eller banket opp i stedenfor å kunne forsvare seg.

 

jeg tror vel egentlig at lovene mykes opp noe når det går i utforbakke her for allvor, men det er mange år til, selv en halvering i levestandard vil de fleste klare og det spørs hvordan man legger det opp, f.eks elbiler er jo pr def en nedgang kontra en bensinbil da man bruker mindre energi, ikke sikkert vi merker så mye til det før om tja 20 år

 

 

En av hovedgrunnene til at Nordmenn før eller siden kommer til å bevæpne seg er innvandringen og den økningen i kriminalitet dette medfører. Nå skal idiotene på Stortinget gå for import av 10 000 Islamister til Norge, og så kommer i tillegg familiegjenforening etc som medfører at det blir en enorm økning i antall hendelser i det norske samfunnet. Vi har dessverre allerede sett flere tragiske hendelser der folk har blitt drept uten en eneste sjans for selvforsvar, blant annet tre separate alvorlige hendelser på offentlig transport, der flere nordmenn ble knivdrept.

 

Det er også lite til hjelp når politiet bruker evigheter på å komme frem, om man først klarer å komme igjennom til dem på telefon da. For ja, det hender faktisk at folk har ringt 112 flere ganger uten å få noe svar eller blir satt på vent(!). Om man da befinner seg i ingenmannsland slik Valdressekspressen var, så tar politiet flere timer å ta seg frem. Hadde bussjåføren eller passasjerene hatt en pistol på seg, så hadde flere av dem, hvis ikke alle av dem, vært i live i dag.

Lenke til kommentar

Vi har dessverre allerede sett flere tragiske hendelser der folk har blitt drept uten en eneste sjans for selvforsvar, blant annet tre separate alvorlige hendelser på offentlig transport, der flere nordmenn ble knivdrept.

Det jeg ikke forstår i dette er hvordan du ser disse situasjonene som bedre dersom gjerningspersonene fikk ha skytevåpen.

 

Hadde bussjåføren eller passasjerene hatt en pistol på seg, så hadde flere av dem, hvis ikke alle av dem, vært i live i dag.

Virkelig? Du tror ikke gjerningsmannen hadde klart å vippe frem et ladet håndvåpen for å knerte hvertfall èn (om ikke betraktelig flere også) før noen andre fikk summet seg og "tatt seg av" denne morderen?

Selv stiller jeg meg forøvrig ytterst tvilende til at de andre som også hadde våpen hadde klart å ta seg av denne gjerningsmannen inne i en relativt godt fylt offentlig transport uten å ta med seg mange andre uskyldige. Selv trente personer vil slite med det i en slik setting. Og så skal man innbille seg at en hel haug utrente personer skal klare dette uten at det går ut over uskyldige?

Lenke til kommentar

 

Vi har dessverre allerede sett flere tragiske hendelser der folk har blitt drept uten en eneste sjans for selvforsvar, blant annet tre separate alvorlige hendelser på offentlig transport, der flere nordmenn ble knivdrept.

Det jeg ikke forstår i dette er hvordan du ser disse situasjonene som bedre dersom gjerningspersonene fikk ha skytevåpen.

 

Hadde bussjåføren eller passasjerene hatt en pistol på seg, så hadde flere av dem, hvis ikke alle av dem, vært i live i dag.

Virkelig? Du tror ikke gjerningsmannen hadde klart å vippe frem et ladet håndvåpen for å knerte hvertfall èn (om ikke betraktelig flere også) før noen andre fikk summet seg og "tatt seg av" denne morderen?

Selv stiller jeg meg forøvrig ytterst tvilende til at de andre som også hadde våpen hadde klart å ta seg av denne gjerningsmannen inne i en relativt godt fylt offentlig transport uten å ta med seg mange andre uskyldige. Selv trente personer vil slite med det i en slik setting. Og så skal man innbille seg at en hel haug utrente personer skal klare dette uten at det går ut over uskyldige?

 

 

Om gjerningsmannen visste at nordmenn flest var bevæpnet, så hadde han nok ikke utført handlingen. Uansett er det bedre at folk kan forsvare seg enn at de blir slaktet en etter en, eller? Samtlige på den bussen ble drept, hadde de hatt våpen der så kunne flere, om ikke alle, vært i live i dag. Det er naturligvis nok i seg selv til å tillatte folk å bevæpne seg.

Lenke til kommentar
 

En av hovedgrunnene til at Nordmenn før eller siden kommer til å bevæpne seg er innvandringen og den økningen i kriminalitet dette medfører. Nå skal idiotene på Stortinget gå for import av 10 000 Islamister til Norge, og så kommer i tillegg familiegjenforening etc som medfører at det blir en enorm økning i antall hendelser i det norske samfunnet. Vi har dessverre allerede sett flere tragiske hendelser der folk har blitt drept uten en eneste sjans for selvforsvar, blant annet tre separate alvorlige hendelser på offentlig transport, der flere nordmenn ble knivdrept.

 

Det er også lite til hjelp når politiet bruker evigheter på å komme frem, om man først klarer å komme igjennom til dem på telefon da. For ja, det hender faktisk at folk har ringt 112 flere ganger uten å få noe svar eller blir satt på vent(!). Om man da befinner seg i ingenmannsland slik Valdressekspressen var, så tar politiet flere timer å ta seg frem. Hadde bussjåføren eller passasjerene hatt en pistol på seg, så hadde flere av dem, hvis ikke alle av dem, vært i live i dag.

 

 

ja, du er ikke den eneste, og dette her er bare en av mange kriser jeg ser framover.

 

hva de andre er tenker og lurer på ang meg eller deg som er så forferdelige at vi tenker sånn og nærmest er dommedagsprofeter bryr jeg meg ærlig talt lite om. Du står fritt til å fortsette å stemme AP eller høyre som er så og si samme parti, kjøpe bolig og ta opp masse gjeld og tro ting vil fortsette som før, men hvis du får problemer pga det om 10 år pga det så ikke kom til meg og klag. Det er saueflokken vi snakker med, bææææ bæ bæ. Den jevne nordmann, like klartenkte som de amerikanerne på videosnuttene mine av mark dice. De sliter til og med med å forstå hva jeg mente med å legge de opp, jaja.. Her har du den jevne AP eller høyrevelger. Sånne du må snakke til med barnestemme. Jeg legger igjen opp denne, av George Carlin:

 

Lenke til kommentar

Om gjerningsmannen visste at nordmenn flest var bevæpnet, så hadde han nok ikke utført handlingen. Uansett er det bedre at folk kan forsvare seg enn at de blir slaktet en etter en, eller? Samtlige på den bussen ble drept, hadde de hatt våpen der så kunne flere, om ikke alle, vært i live i dag. Det er naturligvis nok i seg selv til å tillatte folk å bevæpne seg.

Hvis det finnes land der det er rimelig å regne med at folk er bevæpnet, noe det gjør, så kan vi her utforme en hypotese.

 

H: I land der det er rimelig å regne med at folk er bevæpnet vil vi ikke se lignende angrep som ved bussdrapene.

 

En litt mer avslappet hypotese er at slike angrep vil være mye mindre utbredt. Så, hva tror du?

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg en god gammeldags shootout der vi står som sild i tønne på Bybanen.

 

Et alternativ til ingen våpen er å sørge for at slike folk som ikke har fått opphold ikke kan få hånd på skytevåpen.

 

Jeg vil også tro en god del av disse potensielle angriperne feiger ut av tanken på ganske sikkert å få en kule i magen/brystet.

Lenke til kommentar

 

Om gjerningsmannen visste at nordmenn flest var bevæpnet, så hadde han nok ikke utført handlingen. Uansett er det bedre at folk kan forsvare seg enn at de blir slaktet en etter en, eller? Samtlige på den bussen ble drept, hadde de hatt våpen der så kunne flere, om ikke alle, vært i live i dag. Det er naturligvis nok i seg selv til å tillatte folk å bevæpne seg.

Hvis det finnes land der det er rimelig å regne med at folk er bevæpnet, noe det gjør, så kan vi her utforme en hypotese.

 

H: I land der det er rimelig å regne med at folk er bevæpnet vil vi ikke se lignende angrep som ved bussdrapene.

 

En litt mer avslappet hypotese er at slike angrep vil være mye mindre utbredt. Så, hva tror du?

 

 

Jeg tror det ligger i menneskets natur å vegre seg til å gjennomføre et angrep om de vet at de kan bli tatt av dage før de får utført nevneverdig skade. Et eksempel er Breivik som greide å ta livet av svært mange mennesker, fordi ingen kunne gjøre noe for å stoppe ham. Dermed fikk han frem sitt eget budskap ved å få enrom mediadekning verden over. Om noen derimot hadde hatt et skytevåpen så kunne han blitt drept før han fikk drept så mange. Jeg ser på ABB og andre massemordere som egoistiske feiginger, og som så mange andre massemordere så valgte han å angripe forsvarsløse mennesker. Hadde det vært kjent at Utøya hadde bevæpnede deltagere, så hadde han nok ikke turt å utført massedrapene.

 

Så ja, jeg tror hypotesen din er rett, så lenge man snakker om enkelthendelser i siviliserte nasjoner som Norge eller steder i USA der open carry er lovlig. I land der det er krig og kaos har det naturligvis en mindre effekt. Mannen som utførte drapene på Valdressekspressen hadde akkurat fått avslag på asylsøknaden sin og skulle sendes ut av Norge. Han var ute etter å skade tilfeldige mennesker som ikke kunne gjøre motstand. Norge betaler prisen for ikke å tro på at nordmenn skal kunne forsvare seg selv eller andre.

Lenke til kommentar

Om gjerningsmannen visste at nordmenn flest var bevæpnet, så hadde han nok ikke utført handlingen.

Akkurat. For er det noe gale mennesker er kjent for så er det sin fornuftige og logiske omgang med andre mennesker.

 

Uansett er det bedre at folk kan forsvare seg enn at de blir slaktet en etter en, eller?

Og da må du ha skytevåpen? Uten skytevåpen er man rett og slett ikke kapabel til å forsvare seg? Ser du virkelig kun alternativene skytevåpen og slakt?

 

Samtlige på den bussen ble drept, hadde de hatt våpen der så kunne flere, om ikke alle, vært i live i dag. Det er naturligvis nok i seg selv til å tillatte folk å bevæpne seg.

Er det fire mennesker på en buss og alle har skytevåpen, så vil den som står bakerst og skyter først drepe de andre tre. Vi må jo nesten ta det for gitt at den ene personen som har tatt frem en pistol ingen andre har sett enda er kapabel til å klemme ut en tre-fire skudd relativt kjapt.

Lenke til kommentar

hva de andre er tenker og lurer på ang meg eller deg som er så forferdelige at vi tenker sånn og nærmest er dommedagsprofeter bryr jeg meg ærlig talt lite om. Du står fritt til å fortsette å stemme AP eller høyre som er så og si samme parti, kjøpe bolig og ta opp masse gjeld og tro ting vil fortsette som før, men hvis du får problemer pga det om 10 år pga det så ikke kom til meg og klag.

Så langt er det bare deg, og det er fordi du sier rett ut at det går nedenom og hjem. Det gjør deg til en dommedagsprofet per definisjon. At andre sier det vil bli mer kriminalitet er ingen dommedagsprofeti.

 

Det er saueflokken vi snakker med, bææææ bæ bæ. Den jevne nordmann, like klartenkte som de amerikanerne på videosnuttene mine av mark dice. De sliter til og med med å forstå hva jeg mente med å legge de opp, jaja.. Her har du den jevne AP eller høyrevelger. Sånne du må snakke til med barnestemme.

Hmm... Nei, jeg forstår hvorfor du la de opp. Men forstår du at man kan lese mer ut av informasjonen du ga enn kun det du håpet på? For meg var det så åpenbart at det lå mer i dette at jeg fant det pussig om du ikke så det selv. Noe du øyensynlig ikke gjorde.

Den informasjonen blir ikke borte av at du snakker med barnestemme, selv om jeg finner det fornøyelig at du mener det skulle ha noen effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...