Gå til innhold

Sjekker Widerøe alder ved reise innlands?

Anbefalte innlegg

Hei!

Veit ikkje om det blir rett å poste dette spørsmålet her, men beste kategorien eg fant! :)

Har hatt ei dame som har besøkt meg ein del gonga i Førde det siste året. Ho har alltid reist med ungdomsbillett hos Widerøe for 550 kr ein vei. Eg har sjølv reist til Oslo på denne billetten sidan eg er 23 og ungdomsbillett er for personer frå 12-25 år. Kjøpe billetten på nett med visakort og viser aldri identifikasjon når eg reise, eine gongen hadde eg ikkje med ID ein gong.

Problemet er at no er ho blitt 26, og då kan flybiletten fort komme opp i over 2000 kr ein vei! Det eg lurer på er om det fortsatt er mulig å reise på ungdomsbillett. Sidan dei aldri sjekke ID? Eller sjekke dei alder i systemet deira, personregster eller noko slikt?

Ingen av oss har økonomi til å betale over 4000 kr i fly og ingen av oss har bil eller lappen. Er det mulig å kjøpe ungdomsbillett og komme unna med det? :)

Ber om hjelp her, så om du ikkje liker at eg prøve "lure" flyselskapet, ikkje svar :)

Mvh. Gut 23, sugen på damebesøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personnummer går såvidt jeg vet med i bestillingen, og da kontrollsjekkes vel dette tipper jeg. Handlingen er, uten at jeg er særlig kompetent på området, dokumentforfalsking. I verste fall blir hun anmeldt av SAS. Det er ikke kult. Jeg hadde ikke turt dette ihvertfall. :)

Nettbuss tilbyr buss Oslo - Førde til 500-lappen (ungdom opptil 29 år). Bussen kommer nedover fra Jølster. De har en app som er ganske koselig å bruke også.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Dette er et spørsmål om svindel hvis det skulle være tvil, men du sa du ikke ville ha skjennepreken så lar det ligge. 

For å bestille ungdomsbillett må du logge inn med eurobonus-kontoen din. Det er din alder i det systemet som avgjør om du får bestille det eller ikke. Nå vet ikke jeg hvordan det går med flere eurobonus-kontoer men det blir fort vanskelig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...