Gå til innhold

[Løst] Gruppe for folk som er kastet ut fra trossamfunn

Anbefalte innlegg

Hvorfor det? Kan du forklare hvorfor?

Er det ikke dette det hykleriet med jesus og lignende man prøver å komme vekk fra når man faller ut av sekter da?

Når du har kjent den hellige ånden, så vil du forstå. Det kan ikke beskrives, men må oppleves. Litt sånn som bacon.

Og skadelige kristne grupperinger er ikke ekte kristne. Ingen ekte kristne ville skade noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere kaller dere ekte, men likevel så skader dere mange. F.eks. homofile. Jeg tenker ikke spesifikkt på rettigheten til ekteskap nå. Men all den motstand folk har i mot homofile, det skader. Og der er de kristne like mye deltakende som de sekulære homofobe.

Mennesket har mange svakheter, og kristne er ABSOLUTT ingen unntak. Gå i dere selv og se etter feil, det oppfordrer jeg de kristne til.

Endret av G
Lenke til kommentar

De er ikke ekte kristne G! De ekte kristne skader ikke, de gir bare kjærlighet.

De homofile blir ikke skadet, bare ledet inn på rett vei så de også skal få oppleve en fullstendige følelse av å bli fylt av Jesus og den hellige ånden.

Ekte kristne har ingen svakheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må først forstå meningen før du spør om troverdigheten. Du må bare åpne deg for Jesus så faller alt på plass Turtledove.

God sommer!

ED:

Oppklaring.

Imlekk - kristendommens største profet opplyste meg i går.

Han fikk meg til å se lyset. Du må bare tro veldig hardt. Det kan være gjennom hjernevasking i ung alder, en sinns-forstyrrelse i voksen alder, Imlekk den store eller en heftig syretripp. 

Jesus har gitt oss 4 vidt forskjellige måter der han fyller deg med hans hellige ånde. Når du er fylt så har du ingen svakheter.

Har du svakheter Turtledove så er du ikke en ekte kristen, da er du beslektet med Judas å fortjener ilden.

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar

Åpne meg for Jesus? Han kan da vel heller ta kontakt med meg om han virkelig eksisterer enda (han har jo levd, det 'vet' vi). 

FYI, så har jeg vært kristen. Dro på kristensamlinger og full pakke. De greiene der er jeg ferdig med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger ikke å bli kristen for å kose meg, men takk for vippefelle-forslaget.

Jeg lever nok i den samme eksistensen som det du gjør, til tider kan den være ganske grusom. Men noen ganger er den ubeskrivelig vakker. Synes variasjon er bra, det ville nok blitt kjedelig ellers!

Men hvis du hadde hatt Jesus inni deg så ville alt vært ubeskrivelig mye mer... tilfredsstillende.

HAH! :p

Høres veldig feil ut det du sa her om du tolker det på DEN måten :)

De er ikke ekte kristne G! De ekte kristne skader ikke, de gir bare kjærlighet.

De homofile blir ikke skadet, bare ledet inn på rett vei så de også skal få oppleve en fullstendige følelse av å bli fylt av Jesus og den hellige ånden.

No true scotsman tankefeilen er sterk i enkelte deler av kristenfolket ja :)

Endret av crii
Lenke til kommentar

Når jeg leste denne gjorde jeg meg en forutbestemt mening som kanskje strider helt imot hva tanken bak denne tråden handler om.

I så fall så beklager jeg.

Men ja 1..2..3.. Sherlock GO!

1. Helt ny forumbruker.

2. Hvem blir utstøtt fra trosamfunn? 

Folk som er på et AA program og har sprukket.

3. Lukket facebook gruppe for folk som har sprukket.

Et skjult sted der selgere og kunder kan ta kontakt.

4. Brukernavn

(a) Loc - (a) Coc. Eller (Angel) Locking for Cocain

Kanskje det bare er jeg som har sett litt mye film i det siste :p

Synes det er litt ufint av deg. Aloc aloc. Cola cola siden jeg ikke kom på noe bedre. Jeg har vært forumsbruker lenge, men ikke veldig aktiv. Og grunnen er å høre om andre som er utstøtt fra gamle venner og familie på grunn av man stiller spørsmål ved troen deres.

Lenke til kommentar

Du er så kynisk...

Sjøl foretrekker jeg å anta at de som dukker opp på forumet er genuine. Det er tross alt ikke unaturlig for de som kommer seg unna kulter/sekter/lukkede trossamfunn (godt jobba!) å ønske å ha kontakt med andre i lignende situasjoner.

Nå er vel også AA ganske religiøst preget, forresten - uten at jeg kjenner så godt til det.

Tusen takk! Er ikke noe gammel alkoholiker. Er en realtivt ung mann, hvis jeg er gammel nok til å kalle meg det. Føler bare ikke Gud og Jesus er svaret på alt. Når jeg valgte å forlate trossamfunnet så ønsker ikke deler av slekten å ha noe med meg å gjøre lengere  :hm:

Lenke til kommentar

Jeg legger meg flat og beklager på det sterkeste aloc-acoc.

Jeg skrev også det i mitt første innlegg, at tar jeg feil så beklager jeg. Jeg skrev også at det mest trolig kun var meg som hadde sett litt mye film i det siste, som at det mest trolig kun var meg som har litt livlig fantasi :)

Uansett, jeg vil ikke spore av noe mer nå så klart og vi kan sikkert få en moderator til å slette avsporing's-innleggene i tråden så den blir litt mer ryddig om dette er ønskelig fra deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kaller dere ekte, men likevel så skader dere mange. F.eks. homofile. Jeg tenker ikke spesifikkt på rettigheten til ekteskap nå. Men all den motstand folk har i mot homofile, det skader. Og der er de kristne like mye deltakende som de sekulære homofobe.

Mennesket har mange svakheter, og kristne er ABSOLUTT ingen unntak. Gå i dere selv og se etter feil, det oppfordrer jeg de kristne til.

Midlertidig smerte kan bli påført, men det er for at de skal få det bedre i livet etter døden, og ikke brenne inn til evigheten i helvete.

Amen!

Jeg foretrekker tittelen "Yppersteprest" er du snill. Tittelen "profet" ble så utvannet etter at han Mohammed dukket opp for noen århundrer siden.

Åpne meg for Jesus? Han kan da vel heller ta kontakt med meg om han virkelig eksisterer enda (han har jo levd, det 'vet' vi). 

FYI, så har jeg vært kristen. Dro på kristensamlinger og full pakke. De greiene der er jeg ferdig med.

Du har bare ikke åpnet deg på den rette måten, wink wink, nudge nudge.

Skittent sinn. La Jesus vaske deg ren fra dine synder.

Tusen takk! Er ikke noe gammel alkoholiker. Er en realtivt ung mann, hvis jeg er gammel nok til å kalle meg det. Føler bare ikke Gud og Jesus er svaret på alt. Når jeg valgte å forlate trossamfunnet så ønsker ikke deler av slekten å ha noe med meg å gjøre lengere  :hm:

Bare hyggelig.

Det å forlate slike trossamfunn har jeg full forståelse for at kan være vanskelig. Spesielt hvis mye av familien og omgangskretsen er knyttet opp til det. Hvis sistnevnte er tilfellet, så kan jeg anbefale deg å prøve å finne nye hobbyer, for å bygge opp en ny omgangskrets (noe som kan være gøy for alle, uansett). Bor du i en storby er det mange ting å prøve seg på, f.eks. organiserte idrett.

Dersom du ønsker å snakke om opplevelsene dine så er anonyme internettfora alltid et godt alternativ. Hvis det er Jehovas Vitner det er snakk om, så veit jeg at det finnes flere nettforum for ex-medlemmer.

Synes det ble mye avsporing i denne tråden og rart at folk ikke bare kan svare ordentlig.

Uhm, my bad. Beklager.

Lenke til kommentar

Midlertidig smerte kan bli påført, men det er for at de skal få det bedre i livet etter døden, og ikke brenne inn til evigheten i helvete.

Amen!

Jeg foretrekker tittelen "Yppersteprest" er du snill. Tittelen "profet" ble så utvannet etter at han Mohammed dukket opp for noen århundrer siden.

Du har bare ikke åpnet deg på den rette måten, wink wink, nudge nudge.

Skittent sinn. La Jesus vaske deg ren fra dine synder.

Bare hyggelig.

Det å forlate slike trossamfunn har jeg full forståelse for at kan være vanskelig. Spesielt hvis mye av familien og omgangskretsen er knyttet opp til det. Hvis sistnevnte er tilfellet, så kan jeg anbefale deg å prøve å finne nye hobbyer, for å bygge opp en ny omgangskrets (noe som kan være gøy for alle, uansett). Bor du i en storby er det mange ting å prøve seg på, f.eks. organiserte idrett.

Dersom du ønsker å snakke om opplevelsene dine så er anonyme internettfora alltid et godt alternativ. Hvis det er Jehovas Vitner det er snakk om, så veit jeg at det finnes flere nettforum for ex-medlemmer.

Synes det ble mye avsporing i denne tråden og rart at folk ikke bare kan svare ordentlig.

Uhm, my bad. Beklager.

Tusen takk! Skal prøve å oppsøke noen av disse forumene som er for oss som er blitt utstøtt :) Det går bra :)

Lenke til kommentar

Ok, jeg ser vel den at:

Det går an å være fra en annen kristen "sekt" som "du", og tenke at åh godt at noen kom seg ut av en konkurrerende "sekt", eller at du er glad for at vedkommende kanskje blir vantro eller hva det kalles. Mange mulige utfall her, fra ateist, til buddhist til noe helt annet.

Lenke til kommentar

Ok, jeg ser vel den at:

Det går an å være fra en annen kristen "sekt" som "du", og tenke at åh godt at noen kom seg ut av en konkurrerende "sekt", eller at du er glad for at vedkommende kanskje blir vantro eller hva det kalles. Mange mulige utfall her, fra ateist, til buddhist til noe helt annet.

Du er klar over at jeg er en ateist, men at jeg bare har tullet litt i denne tråden, ikke sant? Jeg trodde jeg var så over toppen erke-fundamentalistisk-kristen at det var åpenbart at jeg tullet, men det kan være vanskelig å skille om noen er med på leken eller ikke når man kun har tekst å gå etter. Selv om Noxhaven åpenbart var med (well played, sir).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...