Gå til innhold

Hvor mye jobbe ved siden av studiet?

Anbefalte innlegg

Hei, det første året jeg har studert har jeg ikke hatt deltidsjobb. Har fått gode karakterer og fått tatt opp litt vgs fag. Har nå fått meg jobb og skal jobbe 9-3/4 en gang i uken. Er også innkalt til intervju hos en annen bedrift som trenger en student en gang i uken. Kan to dager bli for mye? Hva er egentlig vanlig. Tenker at jeg kanskje får litt mer struktur med jobb ved siden av studiet. Dette semesteret gikk veldig mye på å stå opp 12, og dra på forelesning/lesesalen mellom 1 og 2. Altså ikkr særlig effektivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt over, er det ganske uinteressant hva som er vanlig. Det kommer an på deg selv, jobben, studiene, etc.

Jeg jobber selv 15-18 timer i uka ved siden av studiene, men hadde nok ikke klart det hvis det var snakk om ukedager (mandag - fredag). Er stort sett ikke disiplinert nok til å lese før/etter jobb eller i helger. 

For meg har det løst seg ved at jeg fokuserer 100% på skole mandag - fredag, og så jobber lørdag - søndag.

Lenke til kommentar

Kommer som nevnt helt an på dine ambisjoner og hvor disiplinert du er. Studerer du fremdeles på BI?

Et studie er så mye mer enn kun et pensum, så uten en jobb har du i teorien har du nok av litteratur å fordype deg i, hvilket også vil speiles i kunnskapsnivået ved endt studie. Men hvis du vil ha jobb, ville jeg ha fokusert på skole i hverdagene, og eventuelt jobbet i helgene. Er vel ofte slik det er.. med mange unntak.

Lenke til kommentar

Har i perioder jobbet 50-60% stilling ved siden av studiet. Det funket bra så lenge jeg holdt det strukturert. Men i periodene jeg ikke var det, så gikk det med en gang utover studiet/karakterene (da en ikke akkurat kan droppe en vakt pga man trenger å lese litt..).

Personlig så hadde jeg nok holdt det til en gang i uken (og helst til helgen), også kan du heller jobbe ekstra i feriene. I perioder der jeg har hatt en 3-4000 utbetalt i måneden så har jeg stort sett holdt matbudsjettet nede, og de pengene jeg har tjent har utelukkende gått til positive ting som hobby/reise/restaurant osv. Men når jeg jobbet 50% og fikk 12-13.000 i mnd, så endte jeg bare opp med å få dyrere vaner, og egentlig ikke ha råd til noe særlig mer ferie enn når jeg jobbet lite ved siden av studiet.

Lenke til kommentar

Siden videregående har jeg jobbet 40-60% ved siden av skolen, har fungert fint for meg :) Men som sagt tidligere er det jo helt individuelt. 

Fra og med i år skal jeg jobbe 100% og studere på siden, utgangspunktet ett 100% studie, men mulig jeg søker om å få tatt det på deltid om det blir for heavy. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det hørtes jo helt jævlig ut  :confused:

Jobber nå ca 6-7 timer i uken og skal fortsette med det til høsten. Nå har jeg fått jobbintervju, hos en av de store revisjonsfirmaene neste uke. Blir spennede, usikker på om jeg tar den om jeg får tilbud. Trives godt her jeg er nå, selvom den ikke er så relevant i forhold til studiet. Men har eget kontor, nærme hjemmet og god lønn. Tror den stillingen jeg skal på intervju for var to dager i uken. Tror kanskje tre dager blir litt mye  :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...