Gå til innhold

Opp mot himmelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er mange her som kjenner til den følelsen, meg inkludert. Det er nok naturlig at både motivasjon og inspirasjon svinger litt. Man må ha noen nedturer for å virkelig kjenne på oppturene. Ellers blir det bare kjedelig.

Har sansen for bilder av denne typen så det likte jeg godt. Men jeg grubler litt på en ting. Her spiller du i stor grad på symmetri. Allikevel så er ikke bildet 100 prosent symmetrisk. Det bryter opp med den ellers så balanserte komposisjonen og den stabile trekantede formen. Det blir et slags lite uromoment i bildet som gir det noe ekstra.

Var det et bevisst eller har jeg overanalysert et unøyaktig beskåret bilde ?

Lenke til kommentar

Hei Mikael! Takk for hyggelige ord!

Du har helt rett i at jeg etterstrebet symmetri. Rett etter jeg lastet opp bildet la jeg merke til at beskjæringen var feil.

Kanskje det egentlig ikke har så mye å si? Linsen jeg tok bildet med er full av støv og har et ganske ripete glass. Så bildet er i alle fall ikke optisk perfekt heller!

Lenke til kommentar

“Perfekt” er jo et veldig diffust konsept. Det er mange som etterstreber teknisk perfeksjon i form av sylskarpe og støvfrie bilder, men det er ikke gitt at det vil faktisk gjøre bildene bedre. Det er tross alt en kunstform vi driver med, ikke røntgen eller kopiering. 

Spesielt for denne typen bilder så synes jeg at slike “skavanker” i form av riper, støv osv. faktisk kan gjøre bildene mer interessant. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...