Ahkaighei-a Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Hei! Spør for en annen som har et dieselaggregat på hytta som ikke stopper når man skrur av (Vrir om tenninga). Det har alltid brukt å stoppe når man skrur det av men det gjorde det altså ikke denne gangen. Er usikker på typen, kan komme tilbake med info. Aggregatet er med batteri/tenningstart og snorstart. Kan tenkte meg det er typ samme oppbygging på fritids aggregat så feilsøking burde ikke være vanskelig hvis man får en liten pekepin. Noen som vet om det er typisk feil på dieselaggregat? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Tingen med diesel er at det ikke har tenning, så å stoppe en diesel er mer enn bare å bryte en kontakt. Jeg har ikke peiling på aggregater, men jeg kan tenke meg at de har en mekanisme for å kvele forbrenningen, slik som en ventil på drivstoffet eller luften, som nå ikke fungerer. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Enten er det en magnetventil koblet til tenningsbryteren som stenger for dieseltilførselen når tenninga slås av, eller så er det en mekanisk dieselventil som påvirkes av nøkkelen. Om det skal kunne startes med startsnora uten strøm på batteriet, så er vel det siste mest sannsynlig. Følg dieselslangene/rørene og se hva du finner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå