Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor adsl reklame

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro det er gir mer inntrykk hvis vi sender 10 separate e-poster, enn hvis vi sender én e-post med 10 navn i...

Poenget var i første omgang å sende mail til forbrukerrådet, da tror jeg en samlet mail vil passe seg.

Om vi derimot skal sende til telenor, kan vi godt sende mail alle sammen, da gjerne med samme innhold.

Tenkte at kanskje at forbrukerrådet ville se enda litt mer alvorlig på saken hvis de fikk en klagestorm mot telenor.... :)

Er nok de sakene de får flest henvendelser om de prioriterer. Men det er jo ikke så nøye.

Uansett, det er ikke noe poeng å sende til telenor i alle fall. :(

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus. Har dere ikke annet å bruke tiden på en denne idiotiske tråden. Kan dere ikke kose dere med 704 linja til Tiscali, eller hva dere nå har. Den reklamen er neppe myntet på dere som har adsl fra før, men de som sitter på isdn eller analog.

Underskriftskampanje..?

Bli nå for guds skyld voksen...

Lenke til kommentar

Jesus. Har ikke du annet å gjøre enn å klage på at vi skriver i denne tråden... Kanskje er det litt barnslig, men det er nå misvisende reklame iallefall. (det står ingenting om at reklamen forutsetter at du har analog tilkobling)

Er du en sånn bedreviter som er mye mer voksen enn alle andre?

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Vær nå litt saklig da. Hvorfor ikke heller være glad for at man har muligheten til å velge noe annet som, etter hva jeg forstår, er mye bedre? Da er det jo bare å gi f... i hele Telenor. Så kan alle vi andre som ikke er så misfornøyde eller trenger noe bedre bare ha det så godt.

Forresten: ISDN var i utgangspunktet aldri laget for å håndtere data, men for å overføre tale.

Lenke til kommentar

Som noen andre her også påpekte: Det som er selve poenget med bredbånd: Rask internett så du kan høre på online radiostasjoner, se filmklipp over nett (nevner for eksempel NRK), hente viktige systemoppdateringer (for de som trenger det) og surfe raskt. (Ja, de fleste portaler er virkelig pain in the ass over dialup linje)

Se over 4000 musikkvideoer med iCanal Musikk

Last ned komplette PC spill med iCanal Spill

Så 1 gigabyte er da normalt forbruk? :lol:

Lenke til kommentar
Som noen andre her også påpekte: Det som er selve poenget med bredbånd: Rask internett så du kan høre på online radiostasjoner, se filmklipp over nett (nevner for eksempel NRK), hente viktige systemoppdateringer (for de som trenger det) og surfe raskt. (Ja, de fleste portaler er virkelig pain in the ass over dialup linje)

Se over 4000 musikkvideoer med iCanal Musikk

Last ned komplette PC spill med iCanal Spill

Så 1 gigabyte er da normalt forbruk? :lol:

Les vilkårene før du gapskratter. Å laste ned fra Icanal går ikke ut over kvoten. :lol:

Lenke til kommentar

Dokein:

Jesus. Har dere ikke annet å bruke tiden på en denne idiotiske tråden. Kan dere ikke kose dere med 704 linja til Tiscali, eller hva dere nå har. Den reklamen er neppe myntet på dere som har adsl fra før, men de som sitter på isdn eller analog.

du klarte tydeligvis ikke å få med eg greia her.

Telenor har en møkka-mentalitet, som ikke ligner grisen.

De fortjener å bli satt på plass.

Hvis ikke du skjønner det så behøver ikke du gjøre noe som helst.

De som er opplyst her vil gjøre noe med det, og det beste vi kan gjøre er å klage til forbrukerrådet.

STÅ PÅ!!!

Endret av Bro2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor Online (billigvarianten) ca 3/4 år og vært forsåvidt fornøyd. Det har holdt til programvareoppdateringer, internettbruk og heftig utveksling av E-post med store vedlegg...såvidt. Men det koster mer enn 349,- siden man ha ISDN i bunn hos Telenor. Kundestøtten deres var ok til å begynne med, men nå suger den. De har jo opprettet egne supporttelefoner med skyhøye takster for nesten alt unntatt selve oppkoblingen. Etter at jeg begynte å høre på nettradio et par timer annenhver dag og videochatte gikk så hele kvoten til H....! Reklamen er derfor villedende i den forstand at abonnementet ikke kan brukes til bredbåndstjenster (annet enn Telenors egne på iCanal) uten å overskride kvoten masse, masse... :(

Lenke til kommentar

Les vilkårene før du gapskratter. Å laste ned fra Icanal går ikke ut over kvoten. :lol:

Man bør gråte, ser dere ikke at denne tanken er en del av strategien til Telenor?

Med denne løsningen kan de effektivt holde andre aktører vekk fra sin egen kundemasse når det gjelder multimedia, spill og mange andre betalingstjenester.

Lenke til kommentar

Hvordan tror dere det hadde gått uten Telenor?

Ingen av de andre tilbyderne ville bygd ut et ADSL-nett som er så omfattende og bra som det er. De andre tilbyderne hadde til nød bygget ut i de største byene.

Det er fakta at de fleste tilbyderne bruker Telenor sine linjer. Infrastruktur koster penger. Hvem skal betale for serverne, linjer, switcher, routere og annet kostbart utstyr?

Ingenting er gratis. Noen må betale for det. Der er ikke bare kostnader forbundet ved drift, men også investeringeskostnader. Hva med nytt utstyr? Tror dere at Tele 2 hadde gjort det? Nei. Kanskje dekning i Oslo og andre større byer. Alle andre hadde vært uten dekning.

Nei, ta dere sammen og sjekk alle fakta før dere kritiserer. Ikke bare se på pris.

Og ja, jeg har NextGenTel selv.

-xhilerate-

Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 21/11/2003 : 11:46

QUOTE (baldviking @ 21/11/2003 : 10:53)

Men det koster mer enn 349,- siden man må ha ISDN i bunn hos Telenor. 

Du må då ikkje ha ISDN for å få Adsl hos Telenor. 

Jeg fikk beskjed fra Telenor om at jeg måtte det da jeg kjøpte forrige vinter. Må man ikke det lenger...? Det har Telenor i så fall glemt å fortelle meg...

Lenke til kommentar
Jeg fikk beskjed fra Telenor om at jeg måtte det da jeg kjøpte forrige vinter. Må man ikke det lenger...? Det har Telenor i så fall glemt å fortelle meg...

Da har du blitt lurt, det var snakk om noe slikt i 2000 når ADSL ble lansert men det ble moderert slik at analog-kundene betalte noe mer for ADSL, dette ble også droppet etter noen måneder.

Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 21/11/2003 : 11:46

QUOTE (baldviking @ 21/11/2003 : 10:53)

Men det koster mer enn 349,- siden man må ha ISDN i bunn hos Telenor. 

Du må då ikkje ha ISDN for å få Adsl hos Telenor. 

Du trenger ikke ISDN:

http://privat.telenor.no/dinesider/default...ktAdslSOS#id276

Det er et tillegg på 60 kroner dersom du ikke har hjemmetelefon (analog eller ISDN) fra Telenor. Legg også merke til muligheten for fri båndbredde på natten, til 49 kroner/mnd:

http://privat.telenor.no/dinesider/adsltem...ProduktAdslPris

Lenke til kommentar

Kan ikke huske det var noe krav fra Telenor om ISDN når man skulle ha adsl, men derimot var det mye dyrere å få ADSL hvis man kun hadde analog linje.

(dette er 3år siden eller noe)

Det var kun for å få tynet de siste kronene ut av ISDN, så mange installerte da ISDN i samme slengen som ADSL ble installert.

Lenke til kommentar
Hvordan tror dere det hadde gått uten Telenor?

Ingen av de andre tilbyderne ville bygd ut et ADSL-nett som er så omfattende og bra som det er. De andre tilbyderne hadde til nød bygget ut i de største byene.

Det er fakta at de fleste tilbyderne bruker Telenor sine linjer. Infrastruktur koster penger. Hvem skal betale for serverne, linjer, switcher, routere og annet kostbart utstyr?

Ingenting er gratis. Noen må betale for det. Der er ikke bare kostnader forbundet ved drift, men også investeringeskostnader. Hva med nytt utstyr? Tror dere at Tele 2 hadde gjort det? Nei. Kanskje dekning i Oslo og andre større byer. Alle andre hadde vært uten dekning.

Nei, ta dere sammen og sjekk alle fakta før dere kritiserer. Ikke bare se på pris.

Og ja, jeg har NextGenTel selv.

-xhilerate-

Dette er bare tull... som jeg sa i en annen tråd:

Greit nok at Telenor har lagt linjenettet, men tror du virkelig at Norge ikke hadde hatt et telenett om Telenor ikke hadde lagt det? Hypotetisk sett, i en slik situasjon så ville selvsagt andre aktører lagt linjer, kanskje ikke med samme dekning, men samme service og pris tror jeg ikke de har hatt noen problemer med å overgå. Det verste eksemplet på røveri (derav Stjelenor) er ADSL med GB begrensning og refillkort.

Selvsagt så blir dette ren spekulasjon, men jeg tviler på at telenettet hadde vært noe dårligere uten telenor

:yes:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...