Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor adsl reklame

Anbefalte innlegg

Jeg blir kvalm bare jeg hører om telenor.... ISDN var jo det største trikset fra deres side, de skrøt av så mye høyere fart, 2 linjer osv. Hva skal folk med 2 telefonlinjer, du sitter da ikke så mye på nett uansett når du betaler tellerskritt, at det rettferdiggjør dobbel abonnementspris....

Svenskene tror jeg hoppet over ISDN og fikk tilbydd ADSL og IP telefoni med en gang... Dette har telenor hysjet ned i norge, siden de vet at de ikke kommer til å tjene så mye penger på IPtelefoni (for den som ikke vet det, så er IPtelefoni gratis telefoni over bredbånd, du betaler ikke tellerskritt)

Og når de først tilbød ADSL, så tjente de vel ikke mange nok millioner på det, og måtte sette inn GB sperrer, med påfyllingskort osv.. dette gjør meg så rasende. De lømlene der skulle ikke fått tilbydt telefoni tjenester i det hele tatt. Men så er det ikke mange som bestiller bredbånd fra de lengre heller da... Vi hadde 704/128 linje fra telenor til 550kr måneden... Nå er det nok blodsuging, og vi har skaffet oss NGT 2000/640 linje til 450kr måneden... good bye st'jelenor.

btw. skaff dere ADSL fra noen andre enn telenor, og si opp telefonabonnementet hvis det også er fra telenor, deretter bestiller dere et abonnement fra http://www.telio.no ... 140kr måneden og gratis tellerskritt.... Hvis de fleste innser dette etterhvert, så går telenor konkurs, og da kan vi slå hæla i taket ;)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir kvalm bare jeg hører om telenor.... ISDN var jo det største trikset fra deres side, de skrøt av så mye høyere fart, 2 linjer osv. Hva skal folk med 2 telefonlinjer, du sitter da ikke så mye på nett uansett når du betaler tellerskritt, at det rettferdiggjør dobbel abonnementspris....

Svenskene tror jeg hoppet over ISDN og fikk tilbydd ADSL og IP telefoni med en gang... Dette har telenor hysjet ned i norge, siden de vet at de ikke kommer til å tjene så mye penger på IPtelefoni (for den som ikke vet det, så er IPtelefoni gratis telefoni over bredbånd, du betaler ikke tellerskritt)

Og når de først tilbød ADSL, så tjente de vel ikke mange nok millioner på det, og måtte sette inn GB sperrer, med påfyllingskort osv..

Tror ikke norge var spesielt seine med ADSL-utbyggingen, de startet i 2000.

ISDN er et fantastisk bra telefonsystem og prisen var lik mellom ISDN og POTS i flere år, nå må de nok senke den i og med mange går over til bredbånd.

IP-telefoni er ikke gratis, skal du ut på skikkelig linjer i det ordinære telenettet koster det kr, telio gambler på at disse 159,- dekker kostnadene men tiden vil vise om det stemmer.

Og bli kunde hos Online ADSL er frivillig, det finnes _altid_ andre aktører der hvod de tilbyr tjenestene sine.

Lenke til kommentar

Angående 1 GB kvote som jeg leste om et annet sted for en stund siden:

Jeg syntes dette var ekstremt lavt, og bestemte meg for å se hvor mange GB jeg selv hadde inbound på en måned (oktober 03). Det ble naturlig nok litt "syntetisk" da jeg lastet ned bare for å laste ned, uten at dette hadde noe som helst nytteverdi.

I oktober 2003 lastet jeg i følge DU Meter ned 504 GB, snitt på 16,25 GB per døgn.

Det blir jo temmelig søkt og ekstremt dette, men likevel:

504 GB / 1 GB / mnd = 504 mnd (bah!) => 504 mnd / 12 = 42 år.

Ingen mer nedlasting på meg før i 2045, da er jeg for lengst blitt pensjonist.

Lenke til kommentar
ISDN er et fantastisk bra telefonsystem

nei, isdn er ikke et fantastisk bra telefonsystem, det er hakket bedre enn analog, men ikke så det rettferdiggjør det skrytet det fikk fra telenor sin side...

Og en ting til, norge har et like dårlig telenett som albania... det sier litt om grådigheten til nesten-monopol teleaktøren i et av verdens rikeste land.

Lenke til kommentar
nei, isdn er ikke et fantastisk bra telefonsystem, det er hakket bedre enn analog, men ikke så det rettferdiggjør det skrytet det fikk fra telenor sin side...

Da ISDN ble lansert skulle det på mange måter revolusjonere dataverdenen i det en fikk en vesentlig raskere forbindelse. Andre fordeler som "se hvem som ringer" og 2 linjer ble også blåst opp for alt det var verdt - noe standhaftige telefonselgere i omtalte konsern fortsetter med den dag i dag.

Det er likevel et uomtvistelig faktum at ISDN-bokser så vel som ISDN-apparater er vesentlig mer sårbare for uønskede pulser på telenetter, eksempelvis ved tordenvær og tilhørende lynnedslag. I tillegg har ISDN-apparater generelt en høyere innkjøpspris enn tilsvarende analoge produkter.

Når man i tillegg ser at tilkopling til alarmsentraler så og si utelukkende er basert på bruk av (analogt) modem, og at anskaffelse av en ISDN-analog-adapter til rundt 1.000 kr er påkrevd, begynner de fattige salgsargumentene for ISDN å blekne. Telefakser er også for det meste analoge, slik at adapter også her er påkrevd.

Flere og flere innser at ISDN slett ikke er verdt den ekstra månedlige kostnaden i form av abonnementsavgift. Om man ikke har investert i større ISDN hussentraler, velger mange derfor gjerne å gå tilbake til analog telefoni.

Men alle som har prøvd dette, vet at man da blir utsatt for en massiv motstand fra tjenestetilbyder. Dette er ikke bare mangelfull kunderespekt fra tjenestetilbyder, men etter mitt syn regelrett moralsk forkastelig idet en proaktivt jobber for å føre sine kunder bak lyset.

Lenke til kommentar
Er det noen som har sendt mail til forbrukerrådet ?

Ja.. jeg har sendt mail til forbrukerrådet, og fått en mail adresse vi kan sende til om vi vil sende samlet mail.

Hva mener du med å sende samlet ?

At alle her går sammen, og skriver på sitt navn elns, og klager på telenor sine villedende reklamer.

Sammen er vi sterke.

Lenke til kommentar
At alle her går sammen, og skriver på sitt navn elns, og klager på telenor sine villedende reklamer.

Sammen er vi sterke.

Jeg vil tro det er gir mer inntrykk hvis vi sender 10 separate e-poster, enn hvis vi sender én e-post med 10 navn i...

Men det er jo ingen tvil om at Telenors reklame er villedende. At de ikke nevner hva den er raskere enn, og at de ikke en gang nevner 1GB grensen er jo hinsides.

Jeg, som tvungen ISDN slave opp gjennom årene (får bredbånd av BKK snart!) bruker over 1GB i måneden. MED ISDN!!!

Altså, jeg laster ned omtrent 1GB i ren surfing. Laster ned programmer i ny og ne, men det er svært skjelden jeg tar ned filer større enn 10MB.

Og 1GB grensen til telenor hindrer egentlig folk i å ta i bruk bredbånd på en skikkelig måte. Siden 1GB liksom holder til "normalt bruk" kjøper jo folk som mener de vil ha et "nomalt bruk" denne 1GB grensen. Men de blir kanskje overasket over at de faktisk ikke kan bruke tjenester som nærmest er poenget med bredbånd: Video og musikk. Se på video, og høre på nettradio og slike ting vil jo ikke funke.

Lenke til kommentar

I dag har jeg brukt ca 50MB, bare surfet og lasta ned etpar små programmer (under 1MB) og vært på irc og lastet mail, da ville jeg blitt straffet i over en uke med 1GB grense hvis dette var vanlig pr. dag, men det er jo langt over det til vanlig.

Veldig kjedelig for de som tror på det Telenor sier om hvor mye man får for 1GB.

Svin! :-)

Lenke til kommentar

Sammen er vi sterke.

Jeg vil tro det er gir mer inntrykk hvis vi sender 10 separate e-poster, enn hvis vi sender én e-post med 10 navn i...

Poenget var i første omgang å sende mail til forbrukerrådet, da tror jeg en samlet mail vil passe seg.

Om vi derimot skal sende til telenor, kan vi godt sende mail alle sammen, da gjerne med samme innhold.

Lenke til kommentar

sitter med ISDN selv, tiscali 6 timer, og spiller for det meste Anarchy-Online og det er heller lite jeg surfer websider, men allikavel så sier DUMeter at måneds gjennomsnittet ligger på ca 850Mb ned. og da har jeg en fullblods http proxy som mellomlagrer alt av web sider/bilder jeg er innom...

at en person på ADSL som spiller en del og surfer litt ikke 'har lov' til å generere ett forbruk som er større 1Gb i mnd er lett latterlig. er nå bare å ta en tur innom windowsupdate og så etter ca to timer med oppdateringer så har man brukt opp nesten en hel måneds forbruk. selve 'ideen' med bredbånd er jo å ha mulighet til å laste ned større ting raskt, se video og høre på musikk direkte fra nettet.

nå skal den lokale strømmleverandøren Tussa begynne med ADSL/SHDSL i nabolaget mitt neste år, med fiberlinje levert av BaneTele, og da skal jeg garantere at mitt eget forbruk av nett kommer til å overstige 50Gb i mnd.. lett..

fra Tussa's sider, FAQ om xDSL

Fri nedlasting ?

Ja, det er fri nedlasting med breiband frå Tussa. Vi opererer IKKE med begrensingar her slik som enkelte andre operatørar.

så lang så bra.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...