Gjest Bruker-369050 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Har i perioder candida, og prøver derfor å holde meg til litt sure yoghurter, og grovere mel. Er veldig glad i vafler og har prøvd å lage vafler med havremel, men synes ikke det blir så fantastisk om jeg skal være ærlig. Vil egentlig ha vanlige vafler og siden jeg spiser det såpass sjeldent så er ikke det noe problem, men bare for nysgjerrighetens skyld. Er det noe mel som ikke inneholder hvete som egner seg spesielt godt til vaffel laging? Synes og div oppskrifter virker veldig kompliserte, med diverse dyre ting fra helsekosten. Lenke til kommentar
uruvon Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Kan spelt duge? Det Søte Liv: Speltvafler Det Søte Liv: Speltvafler med honning 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 De så jo knallgode ut. Skal prøve de. Takk! Synes jo på en måte at når det skal være vafler så skal det smake vafler. Synes at med havremel så blir det noe smakløst. Spelt høres spennende ut. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Husk at spelt er hvete. - Riktignok er det ikke foredlet frem til den mathveten vi bruker i dag, og går for å være sunnere - men i bunn og grunn er det hvete. Har du forsøkt bokhvete? - Blir ikke heelt samme smaken kanskje, men jeg synes det er kjempegodt i pannekaker iallefall Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Ja, og det synes jeg ikke var så godt. Var for "tydelig smak" av bokhvete om du skjønner. Men takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå