ripvanderfish Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Hei, kjøpte meg ny Acer Aspire E5-571-71U8 for noen måneder siden. For noen dager siden ble denne lagt på gulvet av hun jeg bor med, hun mener å ikke ha kommet borti Pc-en mens den lå der, men jeg tror at noen må ha tråkket på den for slik oppførsel som dette kommer vel ikke av seg selv? - Skjermen har en svart flekk ca 1,5 cm omkrets øverst til venstre. Bak denne går en lyseblå pixellinje horisontalt, og en mindre synlig og mørk pixellinje vertikalt. se video lengre ned! - Skjermen hopper/vibrer hvert 5 sekund. - Det tar lang tid før skjermen oppdaterer bildet om hva som skjer. F.eks trykker jeg på en link ser jeg øverst i fanen at den har endret seg, men skjermen viser forrige bilde. - Skjermen forflytter seg slik at startlinja plutselig befinner seg i midten av skjermen. - Ingen skade på software, får logget inn og kjørt alle programmer helt fint. er bare inne korte sesjoner av gangen fordi man blir mentalt av skjermen. Spørsmål: Hva kan det være? og hvordan kan det fikses? Har noen en idé om hva en reparasjon vil koste? Kan dessverre altfor lite om hardware selv, så setter STOR pris på alle svar ! Video av oppførsel: https://www.dropbox.com/s/6urllon2jtzoj0o/20150707_150534.mp4?dl=0 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Hvilken type forsikring tegnet du ved nykjøp? Er du heldig har du tegnet en forsikring som dekker uhell de første måneder etter kjøpstidspunktet. Lenke til kommentar
ripvanderfish Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Hvilken type forsikring tegnet du ved nykjøp? Er du heldig har du tegnet en forsikring som dekker uhell de første måneder etter kjøpstidspunktet. Er nok langt fra så heldig, så har ingen slik forsikring. Har sett nærmere på skjermen nå og det er ingen merker, riper eller hull i skjermen. Altså ingen tegn på fysisk skade. Koblet den opp til en monitor og skjermen fungerer helt fint på denne. Er veldig i tvil på om jeg skal sende den inn til Acer/forhandleren i håp om at det skal gå under en form for "ny varefeil garanti", eller om det kan ende i at jeg selv får en stor regning. Jeg stoler jo på hun som sier hun ikke har tråkket/vært bort på den, men er bare så rart når en slik feil skjer, så skjer det ene døgnet etter at den har ligget siden av sofaen på gulvet. For kan i teorien slike feil skje av seg selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå