kent12345 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg har ghostet harddisken med Ghost 2003, og det gikk tilsynelatende bra. Jg har satt disken aktiv og som primær disk, men når jeg kobler ut den gamle disken og prøver å starte kommer jeg ikke inn i Windows. Maskinen starter bare når den originale settes til boot disk. Kan det være at Windows XP tolker en ny vesentlig maskinvarekomponent(her harddisk) som ulovlig installasjon...? Mener at jeg leste om dette temaet når XP kom på markedet... Lenke til kommentar
tet Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det stemmer at xp ser på ny harddisk som en vesentlig maskinvare komponent. Kjøpte nettop ny hdd selv, og installerte xp på den nye disken da den er raskere. Xp ville da ikke la seg aktivere på nett, måtte ringe inn til microsoft for å få ny aktiveringsnøkkel. (ikke noe pes det da - har gjort det flere ganger uten no problem) Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Det stemmer at xp ser på ny harddisk som en vesentligmaskinvare komponent. Kjøpte nettop ny hdd selv, og installerte xp på den nye disken da den er raskere. Xp ville da ikke la seg aktivere på nett, måtte ringe inn til microsoft for å få ny aktiveringsnøkkel. (ikke noe pes det da - har gjort det flere ganger uten no problem) Problemet er at jeg ikke kommer inn i windows på den nye disken; oppstarten stopper like etter logon boksen, med beskjed om at: "Der er et problem med lisensen på denne maskinen" .... Lenke til kommentar
EC Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Feilpostet, hører hjemme under programvare. Tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg