snigel Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Long story long: Jeg har en NAS med statisk IP som har ligget brakk en stund. Faktisk så lenge at jeg har glemt root-passordet. Shame on me. MEN jeg har lagt inn et recovery-spørsmål som jeg husker svaret på. NAS'en endrer passordet og sender det nye passordet på mail. Problemet er bare at i mellomtiden har jeg gått hen og skiftet ISP til Canal Digital, og dermed skiftet LAN IP fra 192.168.1.x til 10.0.0.x. Nå er det i utgangspunktet ikke noe stort problem å endre LAN IP på ruteren, men når jeg gjøre det så kommer jeg ikke ut på nett og NAS'en får ikke sendt mailen. Ifølge ruteren så har jeg forbindelse til internet med LAN IP 192.168.1.x, og "tracert" til www.vg.no sin IP viser at det er forbindelse helt frem, men surfing, og mailing, fungerer altså ikke. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 (endret) Jeg ville tatt kontakt med canaldigital og hørt. De kan vel koble seg på og sjekke ting og tang. Jeg har nettopp fått denne boksen, og prøver å bytte fra 10.0.0.x til 10.0.1.x, siden det var sånn nettverket var satt opp fra før. Jeg får bare meldingen "This ip address is used by another group." Gudene vet hva det vil si. Noe man ikke har tilgang til å endre på sannsynligvis. Så da må jeg bytte ip på alt jeg har statisk ip på i huset.. festlig. Jeg får heller ikke til å skru av det trådløse nettet på boksen. Jeg har et aksesspunkt fra før, og har derfor ikke lyst på enda flere trådløse nett i huset. Men det ser ikke ut som man har tilgang til å skru av trådløst nett heller. Jeg prøver å bytte ssid, key, kanal, men den bare stiller seg tilbake til utgangspunktet. Talentløst. Den gav seg til slutt. Etter ørti forsøk så lot den endelig endringene mine på wifien ligge. Stabil og forutsigbar greie. Jeg skulle gjerne hatt tilgang til sip-instillingene. Hadde vært greit å fått brukt hardwaren man betaler for. Da kunne jeg kvittet meg med det ekstra adapteret jeg bruker nå. Endret 9. juli 2015 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå