MacProvoserer Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Flere her som har fått problemer etter oppgradering til Panther med firewire-disken? :grine: Jeg oppgraderte fra 10.2.8 mens firewire disken var tilkoblet desverre. Da jeg så bootet opp i osx så var firewire disken borte. Får ikke feilmelding engang... Klikket meg inn på diskusjonsforumet på apple.com og fikk selvfølgelig bange anelser. Der var det mange som hadde samme problem. Flere skrev at disken var blitt ødelagt osv. Men etter å ha bootet i os 9.2.2 så var alt fint. Der virker den og det ser ut til at ingenting har skjedd. Tar selvføgelig ingen sjanser ved å la den være tilkoblet i osx før det kommer en patch fra Apple. Dette er en 600 mhz ibook med 400 firewire. Ikke 800 slik Apple hevder er berørt. *sukk* Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Vel, jeg nedgraderte til 10.2.8 Fint at dette lett kunne gjøres uten å miste data jeg hadde fra før. :nice: Da er det bare å vente på skikkelig oppgradering fra Apple. Apple påstår at 10.3.1 skal ordne dette, men de henviser bare til firewire 800. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Apple posted a response to concerns about file corruption on External Firewire Drives. Apple has identified an issue with external FireWire hard drives using the Oxford 922 bridge chip-set with firmware version 1.02 that can result in the loss of data stored on the disk drive. Apple is working with Oxford Semiconductor and affected drive manufacturers to resolve this issue which resides in the Oxford 922 chip-set. In the interim, Apple recommends that you do not use these drives. To stop using the drive, you should unmount or eject the disk drive before doing anything else. Please check this web page for further updates. Both Firewire 800 and 400 drives are reported to have been affected by user reports. Apple recommends you update the firmware on your FireWire drive. Please contact your drive manufacturer for more information. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Det finnes også firmware oppdateringer til enkeltdiskene. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Men ikke til Maxtor sist jeg sjekka..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå