Gå til innhold

Hvilket flaggskip skal du kjøpe i høst?

86 stemmer

1. 1. Hvilke(t) av høstens flaggskip vurderer du å kjøpe?

• Galaxy Note 5
      12
    • iPhone 6S
      14
    • Xperia Z5
      9
    • Ny Nexus-modell
      22
    • Ny Windows Phone-toppmodell (f.eks. Lumia 940 / 940 XL)
      15
    • OnePlus 2
      6
    • Andre
      5
    • Ingen
      14

Anbefalte innlegg

Tittelen sier det meste. Skal du bytte telefon i høst, og hva planlegger du i så fall å kjøpe?

Selv har jeg en Xperia Z3 som jeg stort sett er fornøyd med, men kameraet er mye dårligere enn andre toppmodeller (bl.a. LG G4 og Galaxy S6). Batteritiden er veldig bra, men hater å vente på Android-oppdateringer som tar laaaang tid. Vurderer derfor sterkt å gå over til Nexus, men tradisjonelt har verken batteritid eller kamera vært spesielt bra der. Note 5 kan kanskje være aktuelt hvis TouchWiz forsvinner eller er mer tonet ned, er ganske lei det etter å ha hatt Galaxy S2, S3 og S4 Active. Dessverre er det lite sannsynlig at det skjer.

Ideelt sett vil jeg ha en vanntett telefon med bra kamera og batteritid, mellom 5" og 6" stor skjerm, trådløs lading, fingeravtrykkleser, USB Type C og Android M fra start eller kort tid etterpå.

Edit: La til mulighet for å stemme på flere alternativer.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaffet meg en Huawei P8 bare for å prøve noe helt nytt, og ikke fristet det å legge penger på bordet for de store kjente aktørene på flaggskipfronten heller. iPhone 6 er på service pga. halvmåne fenomenet på frontkamera, så da måtte jeg ha en grei telefon i mellomtiden. Såg sjangsen til å prøve Android igjen etter noen år med iOS :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Blir neste generasjon Xperia Compact på meg. Evt om noen andre produsenter kommer med lignende opplegg. Er på Z2 nå, og den er et lite hakk for stor for meg. 4.7" er ideelt imo.

Endret av edge
Lenke til kommentar

Jeg har ikke råd til et slikt flaggskip slik som nedenfor:

post-360480-0-85237400-1436363335_thumb.jpg

Det er forøvrig rart at at media liker å bruke begrepet "flaggskip" i overført betydning, selv om det har ingenting med idiotiske smarttelefoner å gjøre. 

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Det er forøvrig rart at at media liker å bruke begrepet "flaggskip" i overført betydning, selv om det har ingenting med idiotiske smarttelefoner å gjøre. 

- Flaggskip, det fartøy i en orlogsflåte eller eskadre hvor høystbefalende fører sitt kommandotegn. Betegnelsen brukes iblant også om den av en rekke enheter som ansees for mest representativ, f.eks. et flyselskaps mest moderne, evt. største fly, en bedrifts mest avanserte produkt.

https://snl.no/flaggskip

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at en produsent kan ha mange "toppmodeller", men typisk én modell som den mest fremtredende og dermed "flaggskipet".

Språket hadde vært veldig kjedelig om man ikke hadde variasjon. "Flaggskip" står som "noe som er best innenfor sin kategori" i bokmålsordboken, så fint om vi kan legge den diskusjonen død og heller diskutere telefoner.

post-13769-0-60621300-1436365570_thumb.png

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=flaggskip&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

Endret av Peppep
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For meg blir svaret sannsynligvis (med mindre noe skjer) "Ingen" for resten av året, jeg er nå på min 5 telefon på mindre enn 1 år. Har hatt iPhone 5S, LG G2, Xperia Z2, Lumia et-elller-annet, og nå Z3 Compact. Forsøker å holde meg oppdatert på alle OS. Har Nexus nettbrett, slik at jeg alltid får nyeste offisielle Android (5.1.1 nå), samt flere andre nettbrett, med både iOS, Android og Windows (både 8.1 og RT), men merker at jeg bruker Nexus 7 (2013) på reise og iPad Air hjemme.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

For meg blir svaret sannsynligvis (med mindre noe skjer) "Ingen" for resten av året, jeg er nå på min 5 telefon på mindre enn 1 år. Har hatt iPhone 5S, LG G2, Xperia Z2, Lumia et-elller-annet, og nå Z3 Compact. Forsøker å holde meg oppdatert på alle OS. Har Nexus nettbrett, slik at jeg alltid får nyeste offisielle Android (5.1.1 nå), samt flere andre nettbrett, med både iOS, Android og Windows (både 8.1 og RT), men merker at jeg bruker Nexus 7 (2013) på reise og iPad Air hjemme.

Hvorfor så mange (f.eks tre Android-telefoner)? Synes selv at det er "ille" at jeg har lyst på nummer to nå etter under et år, selv om Z3en fungerer strålende. :p Hvordan vil du rangere dem?
Lenke til kommentar

Skaffet meg en Huawei P8 bare for å prøve noe helt nytt, og ikke fristet det å legge penger på bordet for de store kjente aktørene på flaggskipfronten heller. iPhone 6 er på service pga. halvmåne fenomenet på frontkamera, så da måtte jeg ha en grei telefon i mellomtiden. Såg sjangsen til å prøve Android igjen etter noen år med iOS :)

Hvordan er p8 da? Vurderer en selv :)

Lenke til kommentar

Hvordan er p8 da? Vurderer en selv :)

Tror umulig jeg kunne ha fått en bedre android telefon for pengene, her har kineserene satt alle kluter inn og levert en premium innpakning med både kraft og flyt! Byggekvaiten er virkelig noe å ta av seg hatten for, og ingen ekkel kameralinse som stikker ut bak heller til tross for en jævlig tynn telefon (hei apple).  Den er jo litt større enn det jeg er vandt med på iPhone 6, og det merkes jo. Men ikke så ille som det var med Z1 i sin tid. Det var en brutal overgang.

Må være det desidert beste android skallet jeg har opplevd også, snedig programvare ute å overlasse deg helt med dritt og fancy oppsett/menyer. Kjempe fornøyd i grunn :) Men det er det samme enda med optimalisering av apper, Android når aldri opp mot iOS altså på ett generellt nivå. Snapchat f.eks er helt grusomt til tider og gjør skamme på ett godt kamera i en lynkjapp telefon. Strava gikk til helvete i dag og virker å lukke seg for hver gang man legger det ned...så ble 10 minutter med tracking lol. Ellers har jeg ikke fått brukt Tidal noe særlig da jeg venter på ett kvalitets SD-kort.

Batteriet virker å være bra hittil i hvertfall, men har ikke fått testet det helt ut i hverdagen med både jobb, musikk lytting, gps software osv. da jeg har friuke nå, og bruken deretter. Me Huawei har i hvertfall ett VELDIG omtenksomt og konfigurerbart strømsparig/telefonoptimaliserings opplegg på gang her. Så man kan nok tyne batteriet for det det er verdt om det er livet det står på. Men det ble vel Lollipop ganske bra på generellt også?

Så får vi se hvor lenge jeg må vente på å få tilbake iPhone 6 da..men app optimaliseringene kan fort bikke meg over igjen mot iOS, telefonen er jo i grunn bare en erstatning i mellomtiden. Men vi får se hvilken som selges videre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvorfor så mange (f.eks tre Android-telefoner)? Synes selv at det er "ille" at jeg har lyst på nummer to nå etter under et år, selv om Z3en fungerer strålende. :p Hvordan vil du rangere dem?

Bare litt mer enn gjennomsnittlig opptatt av dingser....

Min rangering? Beste er iPhone. Z2 og Z3C er like bra, men Z3C er perfekt størrelse for meg. G2 er bra, men periodisk lagging og trege oppdateringer trekker ned. Lumia er .... annerledes, og har dårlig app-utvalg.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...