cloud_ Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Hei, har gått Idrettsfag på videregående og fikk stryk på avsluttende eksamen i Spansk, Idrettsfag og Norsk Sidemål skriftlig(sensor mente jeg hadde misforstått oppgaven ). Får å få Generell Studiekompetanse må jeg ta opp igjen alle tre fagene, eller trenger jeg bare å ta Norsk? Spansk og treningslære er jo ikke del av de seks studiekompetansefagene. Hvis jeg vil prøve og forbedre karakteren i et fag som privatist eller lignende, og skulle være så uheldig å få lavere karakter enn den jeg hadde i utgangspunktet. Vil den nye karakteren overskrive den gamle selv om den gamle er bedre? Litt kjipt å gå på en eventuell smell der. Takk på forhånd Edit: Er over 23 år så kanskje 23/5 regelen kan være noe? Endret 7. juli 2015 av cloud_ Lenke til kommentar
rankine Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Hei, har gått Idrettsfag på videregående og fikk stryk på avsluttende eksamen i Spansk, Idrettsfag og Norsk Sidemål skriftlig(sensor mente jeg hadde misforstått oppgaven ). Får å få Generell Studiekompetanse må jeg ta opp igjen alle tre fagene, eller trenger jeg bare å ta Norsk? Spansk og treningslære er jo ikke del av de seks studiekompetansefagene. Hvis jeg vil prøve og forbedre karakteren i et fag som privatist eller lignende, og skulle være så uheldig å få lavere karakter enn den jeg hadde i utgangspunktet. Vil den nye karakteren overskrive den gamle selv om den gamle er bedre? Litt kjipt å gå på en eventuell smell der. Takk på forhånd Edit: Er over 23 år så kanskje 23/5 regelen kan være noe? 23/5-regelen: Du må dokumentere minst 5 års arbeidspraksis og/eller utdanning. (I tillegg til de 6 fagene + 23 år) Hvis dette går greit vil du klare deg med å kun ta opp norsk. Hvis ikke så må du ta opp alle, siden det generelle kravet er at du skal ha bestått 3-årig videregående skole. Står info på bla. Samordnaopptak. Usikker på det med karakterer og om den siste blir stående uansett. Endret 7. juli 2015 av rankine Lenke til kommentar
Visum Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Du vil få ett forsøk til, der skolen betaler. I tilfelle vil du både beholde standpunktkarakteren og eksamenskarakteren. Dersom du stryker, vil standpunktkarakterene bli slettet og kun eksamenskarakteren vil på vitnemålet når du først består. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå