Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fornye win 8.1

Anbefalte innlegg

OK, jeg skal fornye windows 8.1, men alt arbeidet med å installere alle programmene etterpå tar mye tid. Jeg tar fornyelsen som beholder personlige filer, men alle programmene må jo installeres på nytt.

Så spørsmålet mitt er om noen vet om det fins en enklere måte å gjøre installeringen av alle programmene etterpå?  :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du fornye windows 8.1. Er det noe galt med den ?

Programmer må installeres ett og ett , du kommer ikke utenom det.

Neste gang ta et image av installasjonen din etter at du har installert en "baseline" av programmer og gjort oppsettet. Da restorer du image bacup og er tilbake til den statusen uten at det er noe arbeid.

Windows har innebygd image backup om du ikke skal bruke noe tredjeparts som Acronis, Paragon , etc.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du fornye windows 8.1. Er det noe galt med den ?

Programmer må installeres ett og ett , du kommer ikke utenom det.

Neste gang ta et image av installasjonen din etter at du har installert en "baseline" av programmer og gjort oppsettet. Da restorer du image bacup og er tilbake til den statusen uten at det er noe arbeid.

Windows har innebygd image backup om du ikke skal bruke noe tredjeparts som Acronis, Paragon , etc.

Image blir gamle, kansje du vet.

Så image må lages ganske ofte og passer de som har tid til det  :nei:

Men hvorfor poengterer du dette : "Programmer må installeres ett og ett , du kommer ikke utenom det."

Hjelper meg ikke i det hele tatt og er akkurat hva jeg vil gjøre enklest mulig.

Et program som registrerer det du har installert og så kan du velge hvilke programmer du vil ha installert automatisk etterpå er hva vi trenger. Det fins helt sikkert.

Lenke til kommentar

Jo det finnes.

Som hjemme bruker kan du bruke ninite / ninite pro.

Eller man har flere app deployment verktøy som sccm i et managed domene.

For ikke å nevne alle vb/j/c/script , powershell script som folk har laget seg og er personlige rundt om.

Skal en gjøre det selv er det enkelt om programmene du installerer er å få som msi pakker for så å lage sitt eget script med silent /quote og restart surpressed install av alt i tur og orden. Se på command line opsjonene til msiexec.

Ja et image mangler etter en stund patching og oppdateringer både på programmene og os. Men hva så ingenting er vedlikeholdsfritt og man har incrementing image basert backup også nå så man må ikke gå helt tilbake til initiell versjon.

Men hvorfor skal windows 8.1 fornyes ?

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ninite har bare noen faste programmer.

Det er en grunn til at muligheten for å fornye Windows er der og det er hvis win ikke fungerer helt som det skal.

Å reparere windows 8 fungerer bare til en viss grad og da er det eneste mulighet.

Desverre så må de fleste av programmene reinstalleres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...